  • Data: 2017-05-08 08:45:22
    Temat: Re: prezia mam w dudzie
    Od: "Danusia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:oenhdu$mub$3@node2.news.atman.pl...
    >W dniu 07.05.2017 o 18:08, J.F. pisze:
    > [...]
    > Nie - tu nie ma możliwości, żeby wynik był wiążący - dajmy na to, że
    > "czy jesteś za zmianą konstytucji" wyjdzie na tak przy wystarczającej
    > frekwencji. I co - dalej nie można jej zmienić dopóki nie masz
    > większości konstytucyjnej w parlamencie. A jak ją masz to w dupie masz
    > czy się obywatele chcą zmieniać czy nie.

    Nie jest to prawda, wiedzą to wszyscy prawnicy. Zgodnie z konstytucją po takim
    referendum jakiś klub zgłasza projekt ustawy o zmianie konstytucji zgodnie z wynikiem
    referendum. Każdy poseł który głosuje przeciw idzie natychmiast pod Trybunał Stanu
    który pozbawi go statusu posła. Poseł nie może głosować przeciw woli narodu wyrażonej
    w wiążącym referendum.