  • 1. Data: 2003-02-06 21:04:40
    Temat: prawo pracy - wypowiedzeni umowy przez zakład
    Od: <g...@w...pl>

    Czy zakład może wypowiedziec umowe o prace podając jako powód:
    "powodem jest ciezkie naruszenie obowizakow pracowniczych"

    nie podając o co im chodzi, czy np. nie powinno być:
    "powodem jest ciezkie naruszenie obowizakow pracowniczych poprzez spóżnianie
    sie do pracy, pracę w stanie nietrzeźwym, wyrzucanie przez okno mebli itd
    itp"

    Czy takie wypowiedzenie bez konkretnego powodu jest dobre i prawnie
    skuteczne??

    Z gory dziekuje za pomoc.

    Marcin
    g...@w...pl

    PS
    Czy ktos zna niedrogiego prawnika w zakresie prawa pracy w Stolicy?
    Może przy jakichś związkach zawodowych albo jakoś tak.

  • 2. Data: 2003-02-06 21:25:41
    Temat: Re: prawo pracy - wypowiedzeni umowy przez zakład
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > itp"
    >
    > Czy takie wypowiedzenie bez konkretnego powodu jest dobre i prawnie

    Może wypowiedzieć bo po to jest ten paragraf w kodeksie, ale musi to
    uzasadnić i udowodnić.
    Wszystko zależy od sytuacji. Jeżeli jesteś pilotem i spóźniasz się 5 minut
    do pracy, nie odlatuje przez ciebie samolot, to jest to uzasadnione.

    Tomek

  • 3. Data: 2003-02-07 07:08:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik g...@w...pl napisał:
> [...]
    > itp"
    >
    > Czy takie wypowiedzenie bez konkretnego powodu jest dobre i prawnie

    Jest nieprawidłowe i nieskuteczne, możesz je zaskarzyc do sądu pracy.
    Naruszenie obowiązków pracowniczych musi być opisane (co konkretnie
    zrobiłeś) i pracodawca musi móc to udowodnić.

    Np. jeżeli powie że zniszczyłeś sprzet, musi byc powiedziane jaki i
    mniej więcej kiedy a także musi byc jednoznaczne że to ty a nie kto inny
    (np. jeżeli byłes za sprzęt osobiście odpowiedzialny, to z marszu mozna
    uznać że ty go zniszczyłeś albo niedopilnowałes, ale jeżeli za sprzętu
    korzystała nieokreslona liczba osób bez jakiejs oficjalnej kontroli
    kto-kiedy, to dowody że to akurat ty zniszczyłeś musza byc jednoznaczne)

    A z takiim uzasadnieniem jakie dostałes to masz wygrana w sadzie pracy
    od ręki.
    Do tego nie potrzeba nawet dobrego prawnika, idzź do PIP, pomoga ci
    napisac pozew o przywrócenie do pracy albo odszkodowanie, reszta pójdzie
    gładko, bo wkroczenie pracodawcy jest ewidentne.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-02-07 08:17:45
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Tomek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wszystko zależy od sytuacji. Jeżeli jesteś pilotem i spóźniasz się 5 minut
    > do pracy, nie odlatuje przez ciebie samolot, to jest to uzasadnione.

    nie, nawet w tym przypadku "cytowana formulka" niestety nie wystarcza.

  • 5. Data: 2003-02-07 08:38:31
    Temat: Odp: prawo pracy - wypowiedzeni umowy przez zakład
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Maddy <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1vm2b$aml$...@a...news.tpi.pl...
    > Użytkownik g...@w...pl napisał:
    > A z takiim uzasadnieniem jakie dostałes to masz wygrana w sadzie pracy

    nie byłabym tego taka pewna :-)

    Sandra

  • 6. Data: 2003-02-07 08:46:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Sandra napisał:
    > Użytkownik Maddy <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:b1vm2b$aml$...@a...news.tpi.pl...

    > nie byłabym tego taka pewna :-)
    Twierdzisz że takie uzasadnienie jest wystarczające?
    Z moich obserwacji - a z sądem pracy mam stycznośc bardzo często -
    jeżeli pracodawca go nie zmieni, to może je sobie zwinąc w trabkę, tyle
    jest warte.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-02-07 08:54:02
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > Użytkownik Maddy <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:b1vm2b$aml$...@a...news.tpi.pl...
    >
    > nie byłabym tego taka pewna :-)

    a ja jestem pewny w 100%

  • 8. Data: 2003-02-07 09:15:48
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > napisac pozew o przywrócenie do pracy albo odszkodowanie, reszta pójdzie
    > gładko, bo wkroczenie pracodawcy jest ewidentne.

    Niekoniecznie. Wszystko zależy od rodzaju odpowiedzialności. A z PIP trzeba
    uważać. W 99% kierują wszystkich do sądu, nie informując o możliwościach
    polubownego załatwienia sporu. Potem ludzie w sądzie pewni wygranej
    dowiadują się, że wcale nie mają aż tylu argumentów, pracodawca ma kilku
    świadków - pracowników, którzy w obawie przed stratą pracy powiedzą
    wszystko. Każdy zachęca o pozwanie pracodawcy, a po roku, zaczyna
    zastanawiać się czy to miało sens. Oczywiście jest dużo przypadków kiedy
    pozwanie pracodawcy jest uzasadnione.

    Tomek

  • 9. Data: 2003-02-07 10:20:08
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

> [...]
    > wszystko. Każdy zachęca o pozwanie pracodawcy, a po roku, zaczyna
    > zastanawiać się czy to miało sens. Oczywiście jest dużo przypadków kiedy

    nie wazne co zrobil pracownik,
    jezeli dostaje takie uzasadnenie -> ma wygrany proces.
    stosunek pracy zostaje przywrocony lub wyplacane jest
    przez pracodawce odszkodowanie nie przekraczajace 3 miesiecznych
    wynagrodzen pracownika z odsetkami ustawowymi od dni zlozenia
    pozwu.

    pracodawca moze miec 38 swiadkow, i co z tego?
    udowodni, ze pracownik zle wykonywal prace, itp.
    ok,
    jednak pracodawca ZLE rozwiazal umowe o prace!
    wiec blad zostaje naprawiony. Wypowiedzenie uniewaznione,
    stosunek pracy przywrocony (o ile zwalniany pracownik o to wnosil).

  • 10. Data: 2003-02-07 10:27:55
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)