  • 1. Data: 2003-02-06 21:14:42
    Temat: CO TO JEST DZIEDZICZENIE USTAWOWE?
    Od: "Piotr" <p...@o...pl>

    Czy ktoś wie co to jest dziedziczenie ustawowe?
    Dlaczego przy dziedziczeniu ustawowym nie płaci się podatku od spadku?

  • 2. Data: 2003-02-06 21:32:58
    Temat: Re: CO TO JEST DZIEDZICZENIE USTAWOWE?
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Piotr wrote:
    > Czy ktoś wie co to jest dziedziczenie ustawowe?

    To dziedziczenie w sposób uregulowany w kodeksie cywilnym, stosowane o
    ile nie było testamentu.

    > Dlaczego przy dziedziczeniu ustawowym nie płaci się podatku od spadku?

    Płaci się

    KG

  • 3. Data: 2003-02-06 21:56:06
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Czy ktoś wie co to jest dziedziczenie ustawowe?
    > Dlaczego przy dziedziczeniu ustawowym nie płaci się podatku od spadku?

    Placi sie, placi.

    Kto Ci to powiedzial?

    Dziedziczenie ustawowe nastepuje wtedy gdy
    zmarly nie napisal testamentu.

    Ustawa (Kodeks Cywilny) rozstrzyga
    kto i ile dostaje. Dzieci tyle i tyle, zona tyle itp.

    Konrad

  • 4. Data: 2003-02-06 22:23:58
    Od: "[ piotr sut ]" <wywal_paragrafy§§piotr23§§@§§tenbit§§.pl>

    'Konrad vel Legislator' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:b1ulmf$ua4$1@wroclaw.wro.vectranet.pl taką oto treść:

    | Dziedziczenie ustawowe nastepuje wtedy gdy
    | zmarly nie napisal testamentu.
    ^^^^^^^^^^^^^

    :-)

    ->piotr

  • 5. Data: 2003-02-06 23:33:09
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > ^^^^^^^^^^^^^
    >
    > :-)
    >
    > ->piotr

    Stary, przeciez wiem, ze powinienem byl
    napisac "nie sporzadzil testamentu" albo inny tego
    typu wyszukany zwrot itp. Uzywac
    zawsze slownictwa prawniczego, poslugiwac
    sie niezrozumialymi dla innych slowami itp, ale
    rozumiem, ze nie wszyscy na tej grupie, szczegolnie
    osoby ktore prosza o porade, sa prawnikami.

    Licze sie z odbiorca :)

    Tyle.

    aha.. dla kazdego (szczegolnie nie-prawnika)
    polecam oczywiscie art. 504 KC

    Konrad

  • 6. Data: 2003-02-07 07:32:20
    Od: "[ piotr sut ]" <wywal_paragrafy§§piotr23§§@§§tenbit§§.pl>

    'Konrad vel Legislator' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:b1urcg$66n$1@wroclaw.wro.vectranet.pl taką oto treść:

    | Stary, przeciez wiem, ze powinienem byl
    | napisac "nie sporzadzil testamentu" albo inny tego
    | typu wyszukany zwrot itp.

    Jak to mowia: diabel tkwi w szczegolach. Moze w tym przypadku tez byl
    testament inny od holograficznego? :-)

    |Licze sie z odbiorca :)

    Calkiem slusznie:-)

    Bez nerw.

    pzdr
    ->piotr

  • 7. Data: 2003-02-07 07:55:27
    Temat: teoria dla osób o silnych nerwach było: [Re: CO TO JEST DZIEDZICZENIE USTAWOWE?]
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Jak to mowia: diabel tkwi w szczegolach.

    i w związku z tym pytanie:

    Kiedy umiera zmarły?
    kc zadaje to pytanie, ale nie udziela odpowiedzi :)

    pozdrowienia

    marcin

  • 8. Data: 2003-02-07 10:51:38
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]

    A mnie sie spodobalo, ze testament sporzadza ZMARLY...

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-02-07 10:53:09
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:
    > "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> wrote in message

    > A mnie sie spodobalo, ze testament sporzadza ZMARLY...
    No wiesz, podobno istnieje zycie po śmierci, o takich np. zombi nie
    wspominając.
    Ale zdaje sie że zombi juz nie ma zdolności do czynności prawnych :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2003-02-07 12:54:22
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > No wiesz, podobno istnieje zycie po śmierci, o takich np. zombi nie
    > wspominając.
    > Ale zdaje sie że zombi juz nie ma zdolności do czynności prawnych :-))

    Czepiacie sie nic nie znaczacych szczegolow.

    Nie sporzadzil przed smiercia. Przeciez wiadomo, ze o to mi chodzilo.

    Dajcie spokoj.

    KOnrad