  • 11. Data: 2002-06-07 20:52:34
    Temat: Re: [prawo pracy] swiadectwo pracy
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:3D00B3E5.2000705@irc.pl...

    > Bledem bylo podpisanie przeze mnie faktu odbioru oryginalu, po
    > dzisiejszej rozmowie stwierdzili ze otrzymalem je, co potwierdzilem
    > podpisem, a jako odpis mam potraktowac ksero (LoL). Mam nadzieje ze
    > odpis, to odpis (czyli ponowne jego wypisanie), a nie kserowanie
    tego...

    Trudno mi powiedzieć, może być i ksero, ale z dopiskiem, że jest to
    odpis, podana data sporządzenia, podpisana przez upoważnioną osobę (
    pani Krysia z sekretariatu nie jest osobą upoważnioną[najczęściej]) no
    i nieśmiertelne stemple.
    Walcz, póki firma istnieje, jak jest Was kilku to idźcie do PiP -
    pewnie że upierdliwe, ale trzeba walczyć i próbować swój błąd
    naprawić.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 12. Data: 2002-06-08 13:47:05
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Marcin Nowakowski" <m...@i...pl> wrote in message
    > Witam serdecznie, czy pracodawca, po rozwiazaniu umowy o prace, ma
    > prawo odmowic wydania swiadectwa pracy? Otrzymalem wylacznie jego
    > kserokopie (niestety na oryginale podpisalem iz otrzymalem go).
    Firma nie ma prawa odmowic.
    A Panskim problemem jest fakt, ze potwierdzil Pan odbior.
    Moze Pan:
    -wystapic do nich na pismie o wydanie oryginalu swiadectwa
    (jest szansa, ze przekonani o wlasnych racjach, rowniez pisemnie, przyznaja
    sie, ze nie wydali oryginalu)
    -albo od razu zglosic sie do Panstwowej Inspekcji Pracy, twierdzac, ze
    podpisal im Pan odbior w przekonaniu, ze zaraz otrzyma PAn oryginal, a oni
    Pana oszukali i teraz uzalezniaja od czegos wydanie oryginalu (co jest
    nielegalne) i prosic PIP o pomoc.
    Pozdrawiam,
    Marta

  • 13. Data: 2002-06-09 18:25:12
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...pl>

    Marta Wieszczycka wrote:
    > Firma nie ma prawa odmowic.
    > A Panskim problemem jest fakt, ze potwierdzil Pan odbior.

    Niestety, nieznajomosc prawa szkodzi :(

    > Moze Pan:
    [cut]

    A wystapic na pismie o wydanie odpisu/kopii ?

    --
    p.
    Marcin "MCR" Nowakowski - m...@i...pl - UIN:53375070 - GG:1824096

  • 14. Data: 2002-06-10 17:51:25
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    > A wystapic na pismie o wydanie odpisu/kopii ?
    Przeciez kopie juz Panu wydali. Jesli wystapi Pan o wydanie kopii,
    prawdopodobnie skseruja jeszcze raz oryginal i tyle.
    Pozdrawiam,
    Marta