eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › prawo konsumenta - naprawa gwarancyjna - wymiana na nowy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 19

  • 11. Data: 2006-10-04 15:31:29
    Temat: Re: prawo konsumenta - naprawa gwarancyjna - wymiana na nowy
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 04 Oct 2006 15:54:36 +0200, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

    > serwis w dniu przyjęcia na papierku napisał: data odbioru 26.09.2006
    > tylko, jak teraz walczyć ze sklepem (market elektro) i z serwisem

    Wobec tego mozesz pisemnie wezwac serwis do wydania rzeczy.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl
    Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.


  • 12. Data: 2006-10-04 22:11:57
    Temat: Re: prawo konsumenta - naprawa gwarancyjna - wymiana na nowy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.10.2006 Tomek68 <b...@o...pl> napisał/a:
    >>> Po upływe okresu na naprawę sklep na twoje żądanie ma obowiązek wymienić
    >>> na
    >>> nowy sprzęt lub zwrócić gotówkę. A czas nie ma nic tu do rzeczy, muszą ci
    >>> to
    >>> zrobić w jak najkrótszym okresie (czas sprowadzenia takiego samego
    >>> sprzętu)
    >>
    >> Dawno nikt tu chyba takiej bzdury nie walnął.
    >
    > Tak to napisz jak jest, bo ja miałem podobną przygodę i jakos tak było z
    > wyjątkiem ściągania sprzętu skądeś tam, bo był akurat nowy na sklepie. Bez
    > gadania wydali mi nowy bo był przekroczony termin naprawy w moim przypadku
    > 14 dni !
    > Nie wiesz Marcinku to nie pisz bzdur !

    No to mnie oświeć. Podaj podstawę prawną swojego wcześniejszego
    twierdzenia. Dlaczego to sprzedawca musi zrobić to co wcześniej napisałeś?

    --
    Marcin


  • 13. Data: 2006-10-04 22:20:41
    Temat: Re: prawo konsumenta - naprawa gwarancyjna - wymiana na nowy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.10.2006 Zygmunt M. Zarzecki <z...@p...pregiesz.kom> napisał/a:
    >>>po wymianie uszkodzonego elementu okazało się, że jeszcze coś jest
    >>>zepsute (prawdopodobnie przy okazji naprawy zepsuli)
    >>>upłynęło już 3 tygodnie, od złożenia sprzętu w serwisie
    >>>mnie nie obchodzi, że mają problem ze ściągnieciem potrzebnego elementu
    >>>czy prawo określa czas, po którym urządzenie ma być wymienione na nowe?
    >>>warunki gwarancji nie mają nic tu do tego, bo prawo jest ponad nimi
    >>
    >> To prawo mówi, że ma być tak jak to określono w warunkach gwarancji.
    >
    > jeśli tak, to :/

    Niestety. Dlatego, jeśli nie upłynęło jeszcze 6 miesięcy od czasu wydania
    towaru lepiej korzystać z tzw. "niezgodności z umową". Tam też mogą co
    prawda potrzymać sprzęt ale przynajmniej pojawia się zwrot "niedogodności"
    wynikającej ze sposobu załatwienia danej reklamacji i generalnie przyjmuje
    się, że powyżej 2-3 tygodni taka niedogodność występuje.
    W twoim przypadku poczekałbym jeszcze ze 2 tyg i skontaktował się z
    Federacją Konsumentów - może pomogą w mediacjach.

    --
    Marcin


  • 14. Data: 2006-10-05 08:19:57
    Temat: Re: prawo konsumenta - naprawa gwarancyjna - wymiana na nowy
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@p...pregiesz.kom>

    >>Dawno nikt tu chyba takiej bzdury nie walnął.
    >
    > Tak to napisz jak jest, bo ja miałem podobną przygodę i jakos tak było z
    > wyjątkiem ściągania sprzętu skądeś tam, bo był akurat nowy na sklepie. Bez
    > gadania wydali mi nowy bo był przekroczony termin naprawy w moim przypadku
    > 14 dni !

    niestety model urządzenia nie jest już obecny w sprzedaży

    zyga
    --
    warning!
    http://zarzecki.com


  • 15. Data: 2006-10-05 08:21:08
    Temat: Re: prawo konsumenta - naprawa gwarancyjna - wymiana na nowy
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@p...pregiesz.kom>

    > Niestety. Dlatego, jeśli nie upłynęło jeszcze 6 miesięcy od czasu wydania
    > towaru lepiej korzystać z tzw. "niezgodności z umową". Tam też mogą co
    > prawda potrzymać sprzęt ale przynajmniej pojawia się zwrot "niedogodności"
    > wynikającej ze sposobu załatwienia danej reklamacji i generalnie przyjmuje
    > się, że powyżej 2-3 tygodni taka niedogodność występuje.
    > W twoim przypadku poczekałbym jeszcze ze 2 tyg i skontaktował się z
    > Federacją Konsumentów - może pomogą w mediacjach.

    taaa, w przyszły weekend muszę mieć czym filmować
    :>

    zyga
    --
    warning!
    http://zarzecki.com


  • 16. Data: 2006-10-05 09:01:25
    Temat: Re: prawo konsumenta - naprawa gwarancyjna - wymiana na nowy
    Od: "Tomek68" <b...@o...pl>

    > Poprosze o jakas podstawe prawna Twoich wypocin. A jesli takowej nie ma,
    > to
    > nie racz nas juz wiecej takimi glupotami.

    Czytając twoje wcześniejsze wypowiedzi widzę żeś pieniacz, a więc można się
    <tiiiii> na twoje chamstwo.





  • 17. Data: 2006-10-05 12:05:24
    Temat: Re: prawo konsumenta - naprawa gwarancyjna - wymiana na nowy
    Od: w...@p...onet.pl

    > Dnia 04.10.2006 Zygmunt M. Zarzecki <z...@p...pregiesz.kom> napisał/a:
    > > po wymianie uszkodzonego elementu okazało się, że jeszcze coś jest
    > > zepsute (prawdopodobnie przy okazji naprawy zepsuli)
    > > upłynęło już 3 tygodnie, od złożenia sprzętu w serwisie
    > > mnie nie obchodzi, że mają problem ze ściągnieciem potrzebnego elementu
    > > czy prawo określa czas, po którym urządzenie ma być wymienione na nowe?
    > > warunki gwarancji nie mają nic tu do tego, bo prawo jest ponad nimi
    >
    > To prawo mówi, że ma być tak jak to określono w warunkach gwarancji.

    podobnie jak mowi rowniez o tym, ze dokument gwarancyjny powinien zawierac
    odpowiednie informacje, ze gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie
    wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z
    niezgodności towaru z umową [art. 13 ust. 4 wiadomej ustawy].

    pozdrawiam
    d.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 18. Data: 2006-10-05 12:41:08
    Temat: Re: prawo konsumenta - naprawa gwarancyjna - wymiana na nowy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.10.2006 w...@p...onet.pl <w...@p...onet.pl> napisał/a:
    >> To prawo mówi, że ma być tak jak to określono w warunkach gwarancji.
    > podobnie jak mowi rowniez o tym, ze dokument gwarancyjny powinien zawierac
    > odpowiednie informacje, ze gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie
    > wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z
    > niezgodności towaru z umową [art. 13 ust. 4 wiadomej ustawy].

    I co w związku z tym?

    --
    Marcin


  • 19. Data: 2006-10-05 13:03:58
    Temat: Re: prawo konsumenta - naprawa gwarancyjna - wymiana na nowy
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 5 Oct 2006 11:01:25 +0200, Tomek68 napisał(a):

    > Czytając twoje wcześniejsze wypowiedzi widzę żeś pieniacz, a więc można się
    > <tiiiii> na twoje chamstwo.

    Gdzie tu widzisz chamstwo? Ja chce tylko ustalic - to co nam tutaj
    prezentujesz to Twoje osobiste odczucia, czy obowiązujący stan prawny?
    Jeśli to drugie, to poprosze o namiar na konkretne akty prawne na ktorych
    sie opierasz.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl
    Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1