  • 1. Data: 2002-04-04 09:07:14
    Temat: prawo autorskie - pytanie
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Mam pytanie w związku z prawem autorskim.
    Firma, którą reprezentuje jest organizatorem szkoleń.
    Zorganizowaliśmy szkolenie, którego program ustaliliśmy na podstawie
    znalezionych (i już sprawdzonych) programów szkoleń organizowanych przez
    firmę konkurencyjnę, konspekt takiego szkolenia jest w zasadzie identyczny,
    różni się zaledwie kilkoma punktami, które zostały dodane.
    Zarzucono nam naruszenie praw autorskich.
    Chciałem spytać czy zarzuty takie są podstawne, program takiego szkolenia
    został w zasadzie ustalony na podstawie najbardziej aktualnych zmian oraz na
    podstawie zapotrzebowań klientów, nie mniej jednak jego trzon został oparty
    na programie organizowanym przez konkurencję.
    Czy i w jaki sposób można tą sprawę załatwić?
    Jakich ewentualnie powinniśmy się spodziewać konsekwencji?

    Za rady dziękuję

    Mariusz

  • 2. Data: 2002-04-04 13:22:00
    Temat: Re: prawo autorskie - pytanie
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 4 Apr 2002, Smerf wrote:

    > firmę konkurencyjnę, konspekt takiego szkolenia jest w zasadzie identyczny,
    > różni się zaledwie kilkoma punktami, które zostały dodane.
    > Zarzucono nam naruszenie praw autorskich.

    Jest to zasadne tylko jeśli plan szkolenia przejawia cechy oryginalności.
    Jeśli jest to plan powszechnie przy takich szkoleniach stosowany przez
    wszystkich, to nie może być utworem.

    > Czy i w jaki sposób można tą sprawę załatwić?

    Poddać po rozstrzygnięcie sądu czy konspekt jest utworem czy nie, a
    zwłaszcza czy jest wystarczająco oryginalny.

    > Jakich ewentualnie powinniśmy się spodziewać konsekwencji?

    Grzywna do 3 x wartości wynagrodzenia autorskiego.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-05 15:38:24
    Od: "Piotr Skaba" <s...@p...nospam.onet.pl>

    Użytkownik "Smerf" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy i w jaki sposób można tą sprawę załatwić?
    > Jakich ewentualnie powinniśmy się spodziewać konsekwencji?

    Hmmm, przyznajesz tym samym racje zarzutom konkurencji.
    Jesli adres, z ktorego nadales mozna powiazac z Twoja firma to ten
    list moze byc dodatkowym dowodem w sprawie.

    --
    Piotr Skaba
    s...@p...onet.pl