  • 1. Data: 2006-02-09 16:53:54
    Temat: praca z dziećmi na wyjeździe a alkohol
    Od: "Elżbieta Wołoszyńska" <r...@n...pro.onet.pl>

    Witam!

    Mam pytanie odnośnie tematu. Co może grozić osobom, które zostały przyłapane
    na piciu alkoholu w czasie pracy jako opiekunowie na obozach i jest to
    potwierdzone przez badanie alkomatem na komisariacie? Czy jeśli miały one
    poniżej 0,2 promila alkoholu (granica "trzeźwości dla kierowców), to będą
    wyciągnięcie w stosunku do nich konsekwencje? A co jeśli między badaniem
    alkomatem na miejscu obozu, a badaniem na komisariacie (to dopiero jest
    dowód np w sądzie), te osoby zdążyły wytrzeźwieć (czyli mają poniżej 0,2
    promila)? Czy takie osoby mogą otrzymać np mandat i zostać uznane za winne?

    pozdrawiam
    Elżbieta Wołoszyńska

  • 2. Data: 2006-02-09 17:04:21
    Temat: Re: praca z dziećmi na wyjeździe a alkohol
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Elżbieta Wołoszyńska wrote:
> [...]
    > promila)? Czy takie osoby mogą otrzymać np mandat i zostać uznane za winne?

    Jeżeli miały więcej niż 0, to po pierwsze pracodawca zwolni je
    dyscyplinarnie zapewne a i tak będą miały szczęście jak się prokurator
    nie przyczepi za narażenie bezpieczeństwa dzieci.

  • 3. Data: 2006-02-09 17:14:51
    Od: "Elżbieta Wołoszyńska" <r...@n...pro.onet.pl>

    > Jeżeli miały więcej niż 0, to po pierwsze pracodawca zwolni je
    > dyscyplinarnie zapewne a i tak będą miały szczęście jak się prokurator
    > nie przyczepi za narażenie bezpieczeństwa dzieci.

    W przypadku, który opisałam osoba, która przy pierwszej próbie miała powyżej
    0,2 promila, a na komisariacie już poniżej 0,2 promila, tak jak wszyscy
    otrzymała mandat w wysokości 200-300zł i teraz chce wnieść sprawę do sądu,
    bo uważa, że niesłusznie dostała mandat, skoro miała na komisariacie poniżej
    0,2 promila (a ten odczyt jest ponoć dopiero ważny jak dowód w sądzie). No i
    jej adwokat twierdzi, że mają prawie 100% szanse na wygranie.

    Stąd właśnie moje pytanie, bo wiem, że do spraw bezpieczeństwa dzieci prawo
    podchodzi bardzo rygorystycznie. Czy ta osoba sama się nie podkłada?

    Ela

  • 4. Data: 2006-02-09 17:30:10
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

> [...]
    >
    > Stąd właśnie moje pytanie, bo wiem, że do spraw bezpieczeństwa dzieci prawo
    > podchodzi bardzo rygorystycznie. Czy ta osoba sama się nie podkłada?

    Na jej miejscu bym się cieszył, że tylko tak się skończyło.
    Adwokat chce zarobić kasę więc powie wszystko co chcesz usłyszeć.
    Szczególnie jak mu w ręce sama włazi sprawa w obronie wychowawczyni na
    kolonii oskarżonej o narażenie dzieci na niebezpieczeństwo.
    Jak myślisz, wybierze innego adwokata, czy pójdzie do tego samego, który
    wybronił ją z mandatu?

  • 5. Data: 2006-02-09 17:50:53
    Od: "Elżbieta Wołoszyńska" <r...@n...pro.onet.pl>

> [...]
    > kolonii oskarżonej o narażenie dzieci na niebezpieczeństwo.
    > Jak myślisz, wybierze innego adwokata, czy pójdzie do tego samego, który

    No ja swoją drogą też tego nie rozumiem. Ona twierdzi, że skoro miała
    poniżej 0,2 promila alkoholu tzn. że była trzeźwa, bo przecież przy takim
    wskazaniu mogłaby prowadzić samochód i że w związku z tym, nie powinna być w
    ogóle ukarana ... Mnie to jednak nie przekonuje. A jak jest w przypadku
    kierowców, którzy mają poniżej 0,2 promila?

    Ela