  • 1. Data: 2005-07-24 16:22:19
    Temat: praca w drugiej firmie
    Od: Darek <l...@i...pl>

    Witam Wszystkich.Pracuję w jednej firmie na pełny etat. Mam pytanie czy
    pracodawca może mi zabronić pracy dla innej firmy w czasie wolnym?

  • 2. Data: 2005-07-24 16:43:56
    Temat: Re: praca w drugiej firmie
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:MPG.1d4de4875706f12498a28e@news.tpi.pl KrzysiekPP
    <k...@n...op.pl> pisze:

    > czy
    > W sumie nie moze ci zabronic.
    > Ale jesli bedziesz pracowal w firmie konkrencyjnej, albo w drugiej
    > firmie wykorzystywal to czego nauczyles sie u "podstawowego" pracodawcy,
    > to moze cie zwolnic ze wzgledu na naruszenie ustawy o zakazie
    > konkurencji.
    > Tak wiec ... nie mozesz byc programistą w dwoch firmach jednoczesnie ;)
    Twoja odpowiedź jest nieco myląca.
    - nie ma ustawy o zakazie konkurencji, jest natomiast zapis o tym w KP
    - zakaz konkurencji nie działa automatycznie z mocy KP lecz wymaga odrębnej
    umowy
    - umowa taka musi być pisemna
    - KP nie przewiduje za to zwolnienia lecz możliwość wystąpienia pracodawcy z
    roszczeniem odszkodowawczym wobec pracownika
    Ciekawy link: http://praca.gazeta.pl/praca/0,47409.html

    Jotte

  • 3. Data: 2005-07-24 16:47:29
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]

    konkurencji.

    Tak wiec ... nie mozesz byc programistą w dwoch firmach jednoczesnie ;)
    W drugiej firmie mozesz np. sprzątac .... byc cieciem, itp itd.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2005-07-24 17:18:01
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:MPG.1d4df1456b2e93ac98a295@news.tpi.pl KrzysiekPP
    <k...@n...op.pl> pisze:

    > OK ... ale jest jeszcze jedno ale, ktore mialem na mysli: w przypadkach
    > ekstremalnych mozna uznac, ze pracownik dziala na szkodę "domyslnego"
    > pracodawcy, a wowczas do zwolnienia droga juz bardzo krotka.
    Zastosowanie jakiej podstawy prawnej widziałbyś w tym przypadku celem
    udowodnienia działania na szkodę pracodawcy?

    Jotte

  • 5. Data: 2005-07-24 17:41:48
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

  • 6. Data: 2005-07-24 17:44:25
    Od: Pozoreusz <pozip@SPAM_TRAPop.pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

> [...]
    >
    > Tak wiec ... nie mozesz byc programistą w dwoch firmach jednoczesnie ;)
    > W drugiej firmie mozesz np. sprzątac .... byc cieciem, itp itd.

    Raczej nie może Ci zabronić. Nie możesz jednak pracować w innej firmie w
    tym samym czasie, co u pierwszego pracodawcy.
    Jeżeli zawarłeś z pracodawcą umowę o zakazie konkurencji, to sprawdź, co
    takiego w niej jest. :-)

  • 7. Data: 2005-07-24 17:58:16
    Od: Darek <l...@i...pl>

    Jotte wrote:
> [...]
    > - KP nie przewiduje za to zwolnienia lecz możliwość wystąpienia pracodawcy z
    > roszczeniem odszkodowawczym wobec pracownika

    Dziękuę zwłaszcza Jotte. Rzeczywiście KP mówi o zakazie konkurencji
    > Rozdział IIa. Zakaz konkurencji
    >
    > Art. 1011. [Definicja; wyrównanie szkody]
    >
    > § 1. W zakresie określonym w odrębnej umowie, pracownik nie może prowadzić
    działalności konkurencyjnej wobec pracodawcy ani

    też świadczyć pracy w ramach stosunku pracy lub na innej podstawie na
    rzecz podmiotu prowadzącego taką działalność (zakaz konkurencji).

    ale dalej
    > Art. 1013 [Forma umowy] Umowy, o których mowa w art. 1011 § 1 i w art. 1012 § 1,
    wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej

    przepisy wymagają formy pisemnej, więc jeżeli takiej (odrębnej)umowy nie
    podpisałem to pracodawca nie może mi tego zabronić. Dodam,że pracuję na
    stanowisku, na którym nie mam dostępu do "ważnych tajemnic firmy".

  • 8. Data: 2005-07-24 18:11:35
    Od: Darek <l...@i...pl>

    Pozoreusz wrote:

> [...]
    > tym samym czasie, co u pierwszego pracodawcy.
    > Jeżeli zawarłeś z pracodawcą umowę o zakazie konkurencji, to sprawdź, co
    No właśnie nie zawarłem takiej umowy i pewnie nie mogę zostać do tego
    zmuszony (choć tego tak do końca nie wiadomo). Oczywiście pracuję w
    drugiej firmie tylko w czasie wolnym (urlop, dni ustawowo wolne).

    Mam jeszcze jedno może nieco śmieszne pytanie, czy gdybym pracował w
    innej firmie ale nieodpłatnie, to czy ma tu zastosowanie KP?

  • 9. Data: 2005-07-24 18:14:27
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Mam jeszcze jedno może nieco śmieszne pytanie, czy gdybym pracował w
    > innej firmie ale nieodpłatnie, to czy ma tu zastosowanie KP?

    KP moze nie ... ale jesli firma prowadzi dzialanosc konkurencyjną ... to
    moze KC i UozK ;)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 10. Data: 2005-07-24 18:24:50
    Od: rhonda <w...@h...com>

    Darek wrote:

    > też świadczyć pracy w ramach stosunku pracy lub na innej podstawie na
    > rzecz podmiotu prowadzącego taką działalność (zakaz konkurencji).

    Dobrze, ale praca programisty konkurencja ogolnie nie jest. Pracownik
    wykorzystuje wiedze ogolnie dostepna. Praca musi miec zwiazek z
    funkcjonowaniem stanowiska. Pozyskiwanie klientow i pracodawcy A i
    robienie tego samego u pracodawcy B bedzie konfliktem. Ale juz
    pozyskiwanie klientow u jednego pracodawcy a praca jako parkingowy u
    konkurencji nie jest konfliktem.