    From: Darek <l...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: praca w drugiej firmie
    Date: Sun, 24 Jul 2005 19:58:16 +0200
    Sender: l...@p...onet.pl@ntwklan-81-219-8-50.devs.futuro.pl

    Jotte wrote:
    > W wiadomości news:MPG.1d4de4875706f12498a28e@news.tpi.pl KrzysiekPP

    > Twoja odpowiedź jest nieco myląca.
    > - nie ma ustawy o zakazie konkurencji, jest natomiast zapis o tym w KP
    > - zakaz konkurencji nie działa automatycznie z mocy KP lecz wymaga odrębnej
    > umowy
    > - umowa taka musi być pisemna
    > - KP nie przewiduje za to zwolnienia lecz możliwość wystąpienia pracodawcy z
    > roszczeniem odszkodowawczym wobec pracownika
    > Ciekawy link: http://praca.gazeta.pl/praca/0,47409.html

    Dziękuę zwłaszcza Jotte. Rzeczywiście KP mówi o zakazie konkurencji
    > Rozdział IIa. Zakaz konkurencji
    >
    > Art. 1011. [Definicja; wyrównanie szkody]
    >
    > § 1. W zakresie określonym w odrębnej umowie, pracownik nie może prowadzić
    działalności konkurencyjnej wobec pracodawcy ani

    też świadczyć pracy w ramach stosunku pracy lub na innej podstawie na
    rzecz podmiotu prowadzącego taką działalność (zakaz konkurencji).

    ale dalej
    > Art. 1013 [Forma umowy] Umowy, o których mowa w art. 1011 § 1 i w art. 1012 § 1,
    wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej

    przepisy wymagają formy pisemnej, więc jeżeli takiej (odrębnej)umowy nie
    podpisałem to pracodawca nie może mi tego zabronić. Dodam,że pracuję na
    stanowisku, na którym nie mam dostępu do "ważnych tajemnic firmy".