  • 11. Data: 2004-08-22 09:52:45
    Temat: Re: pozew przeciwko Polsce
    Od: poreba <d...@p...com>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> niebacznie
    popelnil news:cg8r8f$2h6g$1@news2.ipartners.pl:

    > a IMHO najubożsi też zasługują na leczenie, zwłaszcza ratujące
    > życie.
    Ba! skoro już taki OT uskuteczniamy:
    Mnie bardziej "społecznie" sprawiedliwy wydaje się system,
    w którym kropelki na katarek, pigułki na przeziębienie każdy
    musiałby kupić za 100% własne denarki, pana Doktora też sam musiałby
    opłacić.
    Białaczki, przeszczepy itp. byłyby płatne w 100% przez całe
    społeczeństwo (czy to NFZ, Chorą Kasą czy MZ nazwiemy, pal licho).
    Wynika to z mojego, być może złudnego, przekonania, iż na syropki
    przeciwkaszlowe, plastry na odciski i temu podobne, mniej grożne dla
    zdrowia i życia kuracje jakoś sobie będę mógł pozwolić.
    Jeśli natomiast dotknie mnie jakas bardzo poważna choroba,
    wymagająca wściekle drogiej i skomplikowanej kuracji -
    to choćbym się spękał nie podołam temu finansowo.
    A i ludzi których "stać" na raka jest stosunkowo mało, i niech tam,
    moglibyśmy (jako ogół) im to zafundować.

    --
    pozdro
    poreba, dalej niepewny co do jasności przedstawienia swoich intencji

  • 12. Data: 2004-08-22 12:37:13
    Od: "Klapuch (www.klapuch.komrel.net)" <k...@o...-p-l>

    On Sun, 22 Aug 2004 09:52:45 +0000 (UTC), poreba <d...@p...com>
    wrote:

> [...]
    >w którym kropelki na katarek, pigułki na przeziębienie każdy
    >musiałby kupić za 100% własne denarki, pana Doktora też sam musiałby

    Place od dobrych kilku lat na ubezpiecznie i od wiekow nie bylem u
    lekarza, a do apteki chodze po wate.
    Jak dla mnie to taka sytuacja bylaby super, bo nigdy nie zwroci mi sie
    to co wplacilem na ubezpieczenie (ostatnio jakies 300 zl miesiecznie)

    pozdrawiam
    Klapuch

  • 13. Data: 2004-08-22 12:50:08
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik scx napisał(a):

    > ubezpieczenie
    >
    > A wiesz jak to się skończy? 3/4 ludzi się po prostu nie ubezpieczy bo "jakoś
    > to będzie"

    To będzie miało wtedy problem.

    --
    JOHNSON :)

  • 14. Data: 2004-08-22 13:40:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:cg8r8f$2h6g$1@news2.ipartners.pl...

    > Primo: imć Poręba wykazał drobną lukę w Twojej teorii ;) tak więc jakiś
    > system 'premii' za zdrowy tryb życia i 'kar' za np. niezdrowe nałogi
    > byłby wskazany. Zresztą prywatne firmy ubezpieczające też biorą tego
    > typu rzeczy pod uwagę.

    Ale 8uzależnienie tego od dochodu nie ma żadnego uzasadnienia teoretycznego.
    Podstawo0wa stawka powinna być stała. Oczywiście zwyżki i zniżki mogą być.

    > Secundo: obawiam się, stawka skalkulowana tak, że będą ją w stanie
    > zapłacić wszyscy, nie da dość środków na służbę zdrowia - a IMHO
    > najubożsi też zasługują na leczenie, zwłaszcza ratujące życie.

    No to tym, co ich nie stać dopłacać to nawet ze skarbu państwa. Ale
    przynajmniej będzie klarowna sytuacja.

  • 15. Data: 2004-08-22 14:06:44
    Od: "K." <k...@a...pl>

    Trzeba by tu rozróżnić składniki tej składki.

    Ubezpeiczenie zdrowotne powinno byc obowiązkowe w wymiarze podstawowym, ale
    wymaganie od kogoś, żeby składał sobie na emeryturę, choć nic nie zarobił, to
    już jest baaaardzo duża przesada.

    Pozdrawiam
    M.

  • 16. Data: 2004-08-22 14:10:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

    > To będzie miało wtedy problem.

    Nie, to my będziemy mieć problem. Umrzeć z głodu mu nie dasz. Będzie musiała
    opieka społeczna pomóc. A opieka pieniędzy z nieba nie dostanie, tylko z
    naszych podatków.

    Po za tym są pewne uwarunkowania historyczne w tym względzie. Po wojnie
    pieniądze tych, co pracowali szły na emerytów, bo przecież ich kasa
    przepadła. Potem kolejne pokolenia pracowały na poprzednie. Teraz moje i
    Twoje pieniądze idą na tych, co już nie pracują. Stąd stworzenie II filaru
    musiało spowodować zapaść.

  • 17. Data: 2004-08-22 16:02:38
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    ..
    > A i ludzi których "stać" na raka jest stosunkowo mało, i niech tam,
    > moglibyśmy (jako ogół) im to zafundować.

    No tak, tylko czy ogół wydoliłby finansowo?

    pozdrawiam
    Alek

  • 18. Data: 2004-08-22 16:31:47
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Sun, 22 Aug 2004 14:37:13 +0200, Klapuch (www.klapuch.komrel.net)
    <k...@o...-p-l> napisał:

> [...]
    > Jak dla mnie to taka sytuacja bylaby super, bo nigdy nie zwroci mi sie
    > to co wplacilem na ubezpieczenie (ostatnio jakies 300 zl miesiecznie)

    Ciekawe co powiesz, gdy dostaniesz zawału i pan doktor powie ci, ze
    angioplastyka kosztuje 35.000 złotych, płać albo zdychaj.

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwości nie było, nie ma i nie będzie!

  • 19. Data: 2004-08-22 17:19:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    poreba wrote:

    > Jeśli natomiast dotknie mnie jakas bardzo poważna choroba,
    > wymagająca wściekle drogiej i skomplikowanej kuracji -
    > to choćbym się spękał nie podołam temu finansowo.

    Nie da się ukryć, że prawisz słuszne rzeczy :)

  • 20. Data: 2004-08-22 18:30:53
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie, to my będziemy mieć problem. Umrzeć z głodu mu nie dasz. Będzie musiała
    > opieka społeczna pomóc. A opieka pieniędzy z nieba nie dostanie, tylko z
    > naszych podatków.

    Nie znasz mnie, ja dam mu umrzeć z głodu. Nauka też kosztuje.
    Pieniądze "dostanie" co najwyżej z działności chartatywanej, jesli ktoś będzie
    taka prowadził.

> [...]
    > Twoje pieniądze idą na tych, co już nie pracują. Stąd stworzenie II filaru

    Pozostawiłbym co najwyżej stale zmniejszający się podatek na zaspokjojenie praw
    już nabytych.
    Ale w końcu podatek ten by zmalał do zera, kiedy wszyscy uprawnieni by umarli.
    --
    JOHNSON :)