    From: "Leszek" <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: potrąciłam pieszego
    Date: Mon, 3 Mar 2003 10:12:23 +0100

    Użytkownik "Stan_Z" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:b3tj07$hk3$1@news.supermedia.pl...

    > Dla mnie jest to wtargnięcie na pas ruchu.

    Nie ma czegoś takiego.Wtargnięcie jest to wejście z prawego pobocza lu
    chodnika na JEZDNIĘ bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd.

    >Młody człowiek nie patrzył na policjanta

    Bo nie musiał. Policjanta na srodku skrzyżowania nie było.Policjant
    zabezpieczał skrzyżowanie przed wjazdem z drogi poprzecznej a nie jest to
    regulacja ruchem i pieszych nie dotyczy.

    >i przechodził przez jezdnie gdy nie był do tego uprawniony

    Tu stworzyłeś nowe określenie prawne-uprawnienie do przejścia przez
    jezdnię;)))Kończ waść wstydu sobie oszczędź albo ogranicz się do określeń
    kodeksowych.

    >Przeca dzieciak 13 lat może być niższy od pojazdu i normalnie nie widać go
    z za niego (ciemne ubranie i po >zmieżchu a dotego mało oświetlona
    okolica )

    Nie ma zakazu chodzenia w wieku 13 lat jak również ubrania się na czarno.To
    wszystko musi przewidzieć kierowca zbliżając się do przejścia dla
    pieszych.Jeśli coś ogranicza mu widoczność to musi się zatrzymać.

    Pozdr
    Leszek