  • Data: 2007-11-23 20:32:13
    Temat: Re: potrącenie rowezysty
    Od: janist <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Wasilewski pisze:

    > Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Taki sam obowiązek ma kierowca zbliżając się do przejścia dla
    > pieszych. Dodatkowo zmieniając kierunek jazdy musi ustąpić pierwszeństwa.

    1. Tu nie bylo przejscia dla pieszych.
    2. Tu nie bylo nawet pieszego (ktoremu musialby ustapic skrecajac w
    droge poprzeczna)
    3. Piszesz, ze "> zmieniając kierunek jazdy musi ustąpić pierwszeństwa."
    A mozesz sie podeprzec jakims przepisem? Bo ja szukalem 2 razy w KoRD i
    jakos nie znalazlem.

    I jeszcze mam watpliwosc co do tego walczania sie do ruchu:
    Art. 17. 1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po
    postoju lub zatrzymaniu się
    niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu drogowego oraz przy
    wjeżdżaniu:
    3) na jezdnię z pobocza, z chodnika lub z pasa ruchu dla pojazdów
    powolnych;

    Mam watpliwosci bo:
    1. Nastepuje przy rozpoczeciu jazdy po postoju lub zatrzymaniu sie a
    nasz rowerzysta jaly czas jechal.
    2. Czy rowerzysta, ktory przejezdza (przecina) jesdnie w poprzek
    (prostopadle do jej osi) jest w ruchu. IMO nie.

    Wobec tego raczej nie mowilbym, ze nasz rowerzysta wlaczal sie do ruchu.

    pozdrawiam,
    janist