  • Data: 2007-11-23 22:31:32
    Temat: Re: potrącenie rowezysty
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "janist" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:fi7d41$d4o$1@news.onet.pl...

    > 1. Tu nie bylo przejscia dla pieszych.
    > 2. Tu nie bylo nawet pieszego (ktoremu musialby ustapic skrecajac w droge
    > poprzeczna)
    > 3. Piszesz, ze "> zmieniając kierunek jazdy musi ustąpić pierwszeństwa."
    > A mozesz sie podeprzec jakims przepisem? Bo ja szukalem 2 razy w KoRD i

    Ale tu jest mowa o całkiem innym problemie, o tym, że skręcający często
    wymuszają na pieszych
    pierwszeństwo, dokonując manewru skrętu, wprost przejeżdżając po
    przysłowiowych butach pieszego.
    A później są takie efekty, jak u jednego rozżalonego pana w innym wątku,
    któremu wkurzony pieszy przyserwował solidnego kopa w błotnik.

    > jakos nie znalazlem.

    Proszę bardzo:

    Nie naruszając postanowień artykułu 7 ustępu 1 i artykułu 13 ustępu 1
    konwencji, w razie braku na jezdni przejścia dla pieszych, oznaczonego jako
    takie lub wyznaczonego znakami na jezdni, kierujący, którzy zamierzają
    skręcić na inną drogę, mogą to uczynić tylko pozostawiając możliwość
    przejścia - nawet przez zatrzymanie się w tym celu - pieszym, którzy weszli
    na jezdnię tej innej drogi w warunkach ustalonych w artykule 20 ustępie 6
    konwencji.