  • 11. Data: 2003-08-21 20:38:33
    Temat: Re: pomoc - pilne (poczta)
    Od: "" <b...@p...onet.pl>

    Niby kolega broniący rawa ma rację, ale z drugiej strony poczta pobrała
    pieniądze za wykonanie usługi doręczenia za pobraniem. Nawet jeżeli coś w
    świstkach jest nie tak, to pobierając opłatę zobowiązali się wykonać usługę,
    której nie wykonali. A może tak zożyć po prostu reklamację? Usługa została
    NIEWYKONANA :) Przesyłki nie mogą odesłać :) Jeżeli kwota nie jest dla Ciebie
    aż tak istotna, to jestem bardzo ciekaw, co odpowiedzą na reklamację.....

  • 12. Data: 2003-08-21 21:14:34
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    <b...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Niby kolega broniący prawa ma rację, ale z drugiej strony poczta
    > pobrała pieniądze za wykonanie usługi doręczenia za pobraniem.

    A dlaczego miała nie pobrać?

    > Nawet jeżeli coś w świstkach jest nie tak, to pobierając opłatę
    > zobowiązali się wykonać usługę, której nie wykonali.

    Nie zupełnie. Zobowiązanie byłoby ważne, gdyby nadawca prawidłowo wypełnił
    druk przekazu dla wpłat na rachunki bankowe.

    > A może tak zożyć po prostu reklamację? Usługa została
    > NIEWYKONANA :) Przesyłki nie mogą odesłać :) Jeżeli kwota nie jest
    > dla Ciebie aż tak istotna, to jestem bardzo ciekaw,
    > co odpowiedzą na reklamację.....

    Jak to jak? Tak:

    Najpierw zacytują art. 58 ust. 1 Ustawy z dnia 23 listopada 1990 r. o
    łączności (t.j. Dz. U. nr 117 z 1995 r., poz. 564 z późn. zm.):
    "Podmiot świadczący usługę pocztową o charakterze powszechnym ponosi
    odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi, chyba że
    niewykonanie lub nienależyte wykonanie nastąpiło wskutek siły wyższej,
    niezachowania przez nadawcę lub adresata przepisów lub regulaminów
    obowiązujacych przy korzystaniu z danej usługi albo z winy zleceniodawcy".
    A następnie przypomną, że nadawca nie zachował zasad wynikających z § 32 ust.
    4 Regulaminu świadczenia usług o charakterze powszechnym.
    Po czym odrzucą reklamację usługi, jako nieuzasadnioną.

    Jeszcze raz przypominam, że fakt iż pracownik zgłosił się do adresata by ten
    podał imię i nazwisko odbiorcy kwoty pobrania wynika tylko i wyłącznie z
    dobrej woli Poczty, nie jest zaś jej obowiązkiem. Na mocy prawa Poczta nie
    miała obowiązku wykonać tej usługi, gdyż nadawca nie zachował zasad
    przewidzianych w regulaminie.

  • 13. Data: 2003-08-22 08:02:53
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "Temp-esT" napisał:

    | A nie pomyślałeś, że nie chce aby ktoś znał moje dane osobowe!

    Przecież i tak zna - są na adresie pomocniczym (imię, nazwisko, adres).
    Zresztą jak napisałeś Poczta prosiła jedynie o podanie imienia i nazwiska.
    To nie są dane osobowe, które mogłyby Cię zidentyfikować w sposób
    jednoznaczny. Na świecie mogą być setki osób noszączych Twoje imię i nazwisko.
    Poza tym dyskusja staje się bez sensu, ponieważ jak już to było napisane, aby
    skorzystać z usługi, należy podać imię i nazwisko posiadacza rachunku.
    Jeśli nie chcesz ich podawać, nikt nie zmusza Cię do korzystania z tej usługi.

  • 14. Data: 2003-08-22 14:25:17
    Od: "Temp-esT" <t...@w...pl>

    THX all
    Masz racje JŁ dyskusja robi się bez sęsu.
    A adresu mopocniczego nie podałem (z oczywistych przyczyn lub podałem
    fałszywy nie pamietam)