  • 1. Data: 2003-08-20 21:00:21
    Temat: pomoc - pilne (poczta)
    Od: "Temp-esT" <t...@w...pl>

    Witam i proszę o pomoc.

    Wysłałem klientowi paczkę z towarem ZA POBRANIEM i wszystko było by spoko
    gdyby nie to, że klient otrzymał paczkę, zapłacił określona sumę przy
    odbiorze i nagle po kilku dniach przychodzi do niego listonosz i mówi, że
    Poczt nie przeleje pieniędzy na moje konto dopóki on im nie poda nazwiska i
    imienia posiadacza konta.

    CZY MOGĄ TEGO RZĄDAĆ?

    Jakim prawem, przecież jaki idę do banku wpłacić kasę to wystarczy podać nr
    konta i to wszystko!

    Może mi ktoś podać jakieś akty prawne odnośnie mojego problemu?

  • 2. Data: 2003-08-20 21:31:14
    Temat: Re: pomoc - pilne (poczta)
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    Temp-esT <t...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Poczt nie przeleje pieniędzy na moje konto dopóki on im nie poda nazwiska i

    Żądanie Poczty jest jak najbardziej uzasadnione. Jeśli nie zostanie podane
    imię i nazwisko lub nazwy odbiorcy wpłaty, wpłata nie zostanie zrealizowana.
    Obowiązkiem nadawcy przesyłki pobraniowej było prawidłowe wypełnienie
    blankietu wpłaty na rachunek bankowy.

    > Jakim prawem, przecież jaki idę do banku wpłacić kasę to wystarczy podać nr
    > konta i to wszystko!

    Takim prawem, że decydując się na skorzystanie z usługi pocztowej o
    charakterze powszechnym zobowiązałeś się do przestrzegania Regulaminu usług
    pocztowych o charakterze powszechnym (z czego w dodatku się nie wywiązałeś).
    Zgodnie z § 32 ust. 4 ww. Regulaminu:
    Nadawca zgodnie z wybraną formą przekazania zainkasowanej od adresata
    przesyłki kwoty pobrania, dołącza do tej przesyłki blankiet przekazu
    pocztowego lub blankiet dla wpłat na rachunki bankowe. Na blankiecie przekazu
    pocztowego, nadawca przesyłki podaje dokładny adres, pod który należy
    przekazać kwotę pobrania, natomiast na blankiecie dla wpłat na rachunki
    bankowe nazwę posiadacza rachunku, dla którego kwota jest przeznaczona a
    także nazwę i siedzibę banku oraz numer rachunku bankowego.

    Warto bardziej świadomie zawierać umowy i przestrzegać własnych obowiązków.

  • 3. Data: 2003-08-21 07:44:00
    Od: "Przemo P" <p...@o...pl>

    > CZY MOGĄ TEGO RZĄDAĆ?
    >
    > Jakim prawem, przecież jaki idę do banku wpłacić kasę to wystarczy podać
    nr
    > konta i to wszystko!

    zgadza się, że muszą to zrobić - weź pod uwagę, że gdyby nie to, a jakieś
    urzędniczce pomyliła się 2 z 5 to poszło by do kogoś innego i tyle byś
    oglądał swoje pieniądze, a tak jest jeszcze możliwość weryfikacji odbiorcy.
    Pozdrawiam
    Przemo

  • 4. Data: 2003-08-21 08:15:07
    Od: "ORLON.net" <o...@o...net>

    Użytkownik Przemo P napisał:

> [...]
    > oglądał swoje pieniądze, a tak jest jeszcze możliwość weryfikacji odbiorcy.

    za błędnie przelane pieniądze na podstawie poprawnie wypełnionych
    przekazów naszych odpowiada Poczta. Zawsze można źle przez nich wykonaną
    usługę zareklamować. Nie ma obawy - pieniądze dobrze trafią nawet
    jedynie po numerze konta.
    Jest jednak rzeczywiście regulamin świadczenia usług o charakterze
    powszechnym o którym było wyżej.
    Dane niestety trzeba podać.
    Pocieszający jest fakt iż zobowiązują się do nieudostępniania ich osobom
    trzecim.

    HI HI
    ;)

    Pozdrawiam
    yagular

  • 5. Data: 2003-08-21 15:41:14
    Od: "Temp-esT" <t...@w...pl>

    > Pocieszający jest fakt iż zobowiązują się do nieudostępniania ich osobom
    > trzecim.

    Z tymi trzecimi osobami nie był bym taki pewien! A POLICJA itp.

  • 6. Data: 2003-08-21 15:46:59
    Od: "Temp-esT" <t...@w...pl>

> [...]
    usług
    > pocztowych o charakterze powszechnym (z czego w dodatku się nie

    W takim razie, dlaczego na poczcie przyjęli ode mnie pieniądze za przesyłkę
    i pobranie MIMO, IŻ FORMULAŻ BYŁ ŹLE WYPEŁNINY!

    Dlaczego dostarczyli paczkę do adresata pobrali od niego określoną przeze
    mnie sumę pieniędzy, po czym po kilku dniach powiadomili go że nie przekażą
    kasy na konto dopóki nie poda im moich danych osobowych?! A SKĄD ON (piii)
    MA ZNAC MOJE DANE OSOBOWE.

  • 7. Data: 2003-08-21 16:06:55
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "Temp-esT" napisał:

    | W takim razie, dlaczego na poczcie przyjęli ode mnie pieniądze
    | za przesyłkę i pobranie MIMO, IŻ FORMULAŻ
    | BYŁ ŹLE WYPEŁNINY!

    Być może sprawiasz wrażenie osoby inteligentnej, dlatego pani zbytnio Ci
    zaufała i nie kontrolowała dołączonego druku.
    Wiesz, dla wielu osób to jest oczywiste, że wypełniając blankiet dla wpłat
    na rachunki bankowe podaje się posiadacza rachunku i numer konta.
    Ci którzy nie wiedzą, jak wypełnić blankiet (na którym przecież rubryki są
    opisane) zaglądają do wzoru wypełniania, który jest udostępniony w każdej
    placówce.

    | Dlaczego dostarczyli paczkę do adresata pobrali od niego określoną przeze
    | mnie sumę pieniędzy,

    Ponieważ z pewnością listonosz nie miał czasu by oglądać dokładnie każdej
    przesyłki i dołączonych do niej dokumentów.

    | po czym po kilku dniach powiadomili go że nie przekażą
    | kasy na konto dopóki nie poda im moich danych osobowych?!

    Ciesz się, że wrócili do adresata po te dane. Równie dobrze mogliby sprawę
    olać, a wpłatę na rachunek uznać za niemożliwą do realizacji. Byłoby to
    zgodne z prawem. Nadawca ma wypełniać obowiązki nakładane na niego przez
    obowiązujące przepisy pocztowe.

    | A SKĄD ON (piii)
    | MA ZNAC MOJE DANE OSOBOWE.

    Od Ciebie albo z adresu pomocniczego, który jest na przesyłce.

  • 8. Data: 2003-08-21 19:40:25
    Od: "Temp-esT" <t...@w...pl>

    Wysłałem już dziesiątki takich przesyłek i na żadnej nie było moich danych
    tylko nr konta i wszystko było OK, aż do tej pory.

  • 9. Data: 2003-08-21 19:44:43
    Od: "Temp-esT" <t...@w...pl>

    > Od Ciebie albo z adresu pomocniczego, który jest na przesyłce.
    A nie pomyślałeś, że nie chce aby ktoś znał moje dane osobowe!

  • 10. Data: 2003-08-21 20:04:41
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    Temp-esT <t...@w...pl> napisał(a):

    > Wysłałem już dziesiątki takich przesyłek i na żadnej nie było moich
    > danych tylko nr konta

    Jeśli nawet - nie zmienia to faktu, że postępowałeś nie właściwie.

    > i wszystko było OK, aż do tej pory.

    Na pewno nie było OK.
    Myślę jednak, że teraz jako uświadomiony klient będziesz spełniał warunki
    wynikające z regulaminu. Przecież wpisanie tych danych na druku nie jest
    skomplikowane ;-)