  • 1. Data: 2003-06-19 18:57:49
    Temat: podzial majatku (mieszkanie) przy rozwodzie
    Od: "Roland" <r...@p...fm>

    Witam,

    Moja znajoma bedzie sie niestety rozwodzic. Ma dwoje dzieci. Urodzily sie juz po
    zawarciu malzenstwa. Maz mial kawalerke przed slubem. Kiedy urodzilo sie drugie
    dziecko, kupili wieksze mieszkanie. W akcie notarialnym jest napisane, ze
    stanowi wspolny majatek malzenski, ale czesc pieniedzy pochodzi ze sprzedazy
    mieszkania, ktore maz wniosl.

    Pytanie zasadnicze to, ile moze sie nalezec znajomej w momencie rozwodu i
    podzialu majatku. Niby jest to majatek wspolny, ale... Niektorzy twierdza, ze
    nalezec sie bedzie tylko polowa roznicy cen mieszkan. Chodzi glownie o
    mieszkanie, gdyz z dwojka dzieci ponowny start moze okazac sie koszmarem.

    Malzenstwo trwalo 6 lat. Dodam jeszcze, ze maz bil znajoma. Ma ona jedna
    (niestety tylko - mimo nalegan wszystkich) obdukcje.

    TIA

    --
    Roland

  • 2. Data: 2003-06-20 08:34:46
    Temat: Odp: podzial majatku (mieszkanie) przy rozwodzie
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Roland <r...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bct171$m6b$...@n...news.tpi.pl...
    > Pytanie zasadnicze to, ile moze sie nalezec znajomej w momencie rozwodu i
    > podzialu majatku. Niby jest to majatek wspolny, ale... Niektorzy

    znajomi ?

    twierdza, ze
    > należeć się będzie tylko polowa różnicy cen mieszkan. Chodzi głownie o
    > mieszkanie, gdyż z dwójka dzieci ponowny start może okazać się koszmarem.

    a dlaczego nowy start ? w zależności czego będzie domagać się w pozwie i jak
    przedstawi sytuacje / świadków ,dowody

    > Małżeństwo trwało 6 lat. Dodam jeszcze, ze maź bil znajoma. Ma ona jedna
    > (niestety tylko - mimo nalegań wszystkich) obdukcje.

    j.w ... mimo ,że notarialnie mieszkanie jest wspólnością a nakłady w części
    są poczynione z odrębnego mieszkania to wcale nie wyklucza eksmisji
    rozwiedzionego małżonka w wyjątkowych wypadkach,kiedy ten rażąco nagannym
    postępowaniem uniemożliwia wspólne w nim zamieszkiwanie art. 58 k.r.o

    Jednak by wypowiadać się na temat sprawy należy przeanalizować całą sytuacje
    ,dowody ,świadkowie itd.

    Sandra

  • 3. Data: 2003-06-20 12:50:41
    Temat: Re: podzial majatku (mieszkanie) przy rozwodzie
    Od: "Roland" <r...@p...fm>

    > a dlaczego nowy start ? w zależności czego będzie domagać się w pozwie i jak
    > przedstawi sytuacje / świadków ,dowody

    Pozew w koncu zlozyl maz. Jest od dawna zwiazany z inna osoba i na to sa
    swiadkowie.

> [...]
    > rozwiedzionego małżonka w wyjątkowych wypadkach,kiedy ten rażąco nagannym
    > postępowaniem uniemożliwia wspólne w nim zamieszkiwanie art. 58 k.r.o

    Dowodow to tutaj raczej malo bedzie, bo znajoma jest klasycznym przypadkiem
    ofiary przemocy. Byla bierna i ciagle sklonna do wybaczenia... Sytuacja trwa
    ponad rok i chyba wreszcie maz dojrzal do rozwodu, skoro podjal takie kroki.
    Szkoda tylko, ze tyle czasu trwala farsa...

    > Jednak by wypowiadać się na temat sprawy należy przeanalizować całą sytuacje
    > ,dowody ,świadkowie itd.

    Na pewno podnosil glos w mojej obecnosci. Pobil ja wiele razy, ale obdukcja jest
    tylko jedna. Poza tym obdukcja przeciez nie dowodzi, kto tego dokonal, tylko
    stwierdza fakt dokonania. W obecnosci innej osoby rowniez terroryzowal, a nawet
    byl wobec tej osoby agresywny.

    Mysle, ze swiadkami wszystkiego sa dzieci, ale jakiekolwiek orzeczenia to chyba
    tylko dobry psycholog. Nie wiem, czy w Polsce takie praktyki w ogole sa
    akceptowane.

    Jest pare listow napisanych na komputerze i wydrukowanych, wiec rowniez niewiele
    moga wniesc. Jeden list do niego jest odreczny od aktualnej kochanki. Do tego
    wszystkiego jest pare zdjec jego razem z kochanka, ale zadne specjalne. Po
    prostu oni razem. Zreszta byla to ciekawa sytuacja, bo znajoma byla razem ze mna
    i moja rodzina na kapielisku i spotkalismy ich razem. Wynikla z tego mala
    awantura (ze strony znajomej, ktora wszystko wygarnela). Ona po raz pierwszy
    wowczas widziala go z kochanka.

    Prosze o opinie na ta sprawe. Ja chce tej osobie pomoc, ale uwazam, ze brak
    obdukcji i innych __namacalnych__ dowodow bardzo to utrudnia. Osoba ta chce
    wrocic na stale do rodzinnego miasta (do rodzicow), gdyz nie moze zniesc tej
    sytuacji. Chodzi tylko o zapewnienie utrzymania dla dzieci (przeciez na dlugie
    lata???) oraz otworzenie mozliwosci kupna mieszkania tam.

    Kolejne pytanie to: czy rozwod z orzeczeniem winy dje jakies korzysci? Bo
    negatywy sa oczywiste: to jest jatka... Jego rodzina z pewnoscia wlaczy sie do
    wojny o ``majatek''.

    Z gory dziekuje za wszystkie sugestie.

    Roland

  • 4. Data: 2003-06-20 14:31:25
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Roland <r...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bcv01g$i4a$...@a...news.tpi.pl...
    > Pozew w koncu zlozyl maz. Jest od dawna zwiazany z inna osoba i na to sa
    > swiadkowie.

    w tym przypadku nalezało odpowiedzieć na pozew opisujac całą sytuacje

    > Dowodow to tutaj raczej malo bedzie, bo znajoma jest klasycznym
    przypadkiem
    > ofiary przemocy.

    o tym powinna być wzmianka w odpowiedzi na pozew ...

    Byla bierna i ciagle sklonna do wybaczenia...

    tak właśnie pisać

    Sytuacja trwa
    > ponad rok i chyba wreszcie maz dojrzal do rozwodu, skoro podjal takie
    kroki.
    > Szkoda tylko, ze tyle czasu trwala farsa...

    szkoda ale wiele takich fars ma miejsce w naszym życiu jest to pewien model
    polskiej rodziny ... " a co ludzie powiedzą "
    " bije ,katuje ale dzieci mają ojca "

> [...]
    obdukcja jest
    > tylko jedna. Poza tym obdukcja przeciez nie dowodzi, kto tego dokonal,

    to nic nie szkodzi ,że stwierdza fakt jednak w tresci odp. nalezy o tym
    napisac w zał. dowód z obdukcji

    W obecnosci innej osoby rowniez terroryzowal, a nawet
    > byl wobec tej osoby agresywny.

    tu należałoby sie powołac na świadków tego zajścia

    > Mysle, ze swiadkami wszystkiego sa dzieci, ale jakiekolwiek orzeczenia to
    chyba
    > tylko dobry psycholog. Nie wiem, czy w Polsce takie praktyki w ogole sa
    > akceptowane.

    tak można powołac w swojej odpowiedzi wniosek na okoliczność przebadania
    całej rodziny w RODK

> [...]
    > i moja rodzina na kapielisku i spotkalismy ich razem. Wynikla z tego mala
    > awantura (ze strony znajomej, ktora wszystko wygarnela). Ona po raz

    również na to można się powołać oraz dopuszeczenie zeznań swiadka zajścia z
    podaniem dokładnie adresu

    > Prosze o opinie na ta sprawe. Ja chce tej osobie pomoc, ale uwazam, ze
    brak
    > obdukcji i innych __namacalnych__ dowodow bardzo to utrudnia.

    utrudnia ale z opisanej sytuacji wynika ,że należy postąpić j.w i walczyć
    o odp. ze względu na dzieci domagała bym sie eksmisji męża z domu z uwagii
    na dobro dzieci i ich wychowanie i demoralizacje

    Osoba ta chce
    > wrocic na stale do rodzinnego miasta (do rodzicow), gdyz nie moze zniesc
    tej
    > sytuacji.

    na poczatek musi walczyć jak sie wszystko w miare ułoży podejmować decyzje
    nic nagle...w tej sytuacji jesli jestescie w jakis sposób zaprzyjaźnieni
    pomóc przetrwać te najgorsze chwile

    Chodzi tylko o zapewnienie utrzymania dla dzieci (przeciez na dlugie
    > lata???) oraz otworzenie mozliwosci kupna mieszkania tam.

    rozstrzygniecie o mieszkanie jest istotne tak wiec eksmisja lub mądry
    podział tak by dzieci zyskały
    nie zgadzać sie na spłaty tamtej kawalerki przedst.swoją sytuacje dokładnie

    > Kolejne pytanie to: czy rozwod z orzeczeniem winy dje jakies korzysci?

    tak ...w przypadku takiego orzeczenia mozliwe jest alimentowanie na żone w
    krytycznej sytuacji ...

    Bo
    > negatywy sa oczywiste: to jest jatka... Jego rodzina z pewnoscia wlaczy
    sie do
    > wojny o ``majatek''.

    sąd z reguły wysłuchuje zeznań rodziny jesli są wnioskowani tacy świadkowie
    ale nie daje do końca wiary zeznaniom ponieważ wiadomo ,że we własne gniazdo
    sie nie robi i przeciwnika sie oczernia ...
    w sądzie siedzą normalni ludzi wbrew opinii ,że nasze prawo jest
    niedoskonałe jednak w sprawach tego typu rozwód bierze sie pod uwage kto i
    co zeznaje ...

    jesli będa jakies pytania ...prosze

    Sandra

  • 5. Data: 2003-06-21 11:36:42
    Od: "Roland" <r...@p...fm>

    > jesli będa jakies pytania ...prosze

    Dzieki za odpowiedzi :-) Jak beda pytania to na pewno zwroce sie z nimi z
    checia.
    Pozdrawiam.

    Roland