  • 1. Data: 2004-07-05 09:55:40
    Temat: podział majątku
    Od: Marioosh <a...@a...pl>

    Witam

    Mam kilka pytań na temat podziału majątku.

    Sytuacja jest następująca.
    Sprawa rozwodowa zakończona - bez orzekania o winie.

    Ilę trwa sprawa podziału majatku?(przypadek jest ciężki gdyż jedna ze
    stron będzie usiłowała przeciągać sprawe)

    Jaki jest koszt założenia takiej sprawy?
    Czy opłata ta musi być poniesiona przed rozpoczęciem sprawy?

    Czy przy podziale majątku brane są pod uwagę dzieci?(pełnoletnie,
    uczące się, mieszkające z jedną ze stron)?

    Jedna ze stron celowo pomniejsza wspólny majątek(sprzedaż mebli,
    sprzętu RTV i AGD), śmiejąc sie w twarz drugiej i twierdząc że nic nie
    odzyska. Niestety brak jest żadnych faktur. Są zdjęcia i zeznania
    świadków. Czy to wystarczy by odzyskać utracone mienie?????

    Bardzo proszę o pilną odpowiedź na w/w pytania.

  • 2. Data: 2004-07-05 11:15:07
    Temat: Re: podział majątku
    Od: "..::SebOLO::.." <m...@p...onet.xl>

    > Ilę trwa sprawa podziału majatku?(przypadek jest ciężki gdyż jedna ze
    > stron będzie usiłowała przeciągać sprawe)

    z tym bywa różnie...

    > Czy przy podziale majątku brane są pod uwagę dzieci?(pełnoletnie,
    > uczące się, mieszkające z jedną ze stron)?

    Nie. Majątek którego małżonkowie "dorobili się" w trakcie małżeństwa
    dzielony jest pomiędzy nich w czesciach rownych... To co posiadali juz przed
    małżeństwem jest ich odrębną własnością, chyba że intercyza mówi inaczej(o
    ile takowa zostala zawarta)...

> [...]
    > odzyska. Niestety brak jest żadnych faktur. Są zdjęcia i zeznania
    > świadków. Czy to wystarczy by odzyskać utracone mienie?????

    Zdjęcia i zeznania świadków mogą (i powinny) wystarczyć, jednak dużo
    bardziej wiarygodnym sposobem udowodnienia byłaby faktura... Innym dowodem
    mogłyby być zeznania osób którym te meble zost. sprzedane(oczywiscie z tym
    raczej latwo nie bedzie)...

    Pozdrawiam i zycze powodzenia:)

  • 3. Data: 2004-07-05 11:31:47
    Od: Marioosh <a...@a...pl>

    Dziex

    A odpowie mi ktoś na reszte pytań?
    Prosze.

  • 4. Data: 2004-07-05 13:59:25
    Temat: Re: podział majštku
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Mon, 05 Jul 2004 11:55:40 +0200, Marioosh <a...@a...pl>
    napisał:

> [...]
    >
    > Ilę trwa sprawa podziału majatku?(przypadek jest ciężki gdyż jedna ze
    > stron będzie usiłowała przecišgać sprawe)

    Niestety wróżki pojechały na wakacje. Ale przy bardzo sportych sprawach
    potrwa to wiele lat (sam widziałem sprawę toczacą się od 8 lat i w dodatku
    końca tam jeszcze nie widać.

    > Jaki jest koszt założenia takiej sprawy?
    > Czy opłata ta musi być poniesiona przed rozpoczęciem sprawy?

    Wpis równy jest piątej części wpisu stosunkowego liczonego od wartości
    majątku ulegającego podziałowi. A wpis wynosi 8%, potem stopniowo się
    zmniejsza.

    > Czy przy podziale majštku brane sš pod uwagę dzieci?(pełnoletnie,
    > uczšce się, mieszkajšce z jednš ze stron)?

    Nie, bo to nie ich majątek.

    > Jedna ze stron celowo pomniejsza wspólny majštek(sprzedaż mebli,
    > sprzętu RTV i AGD), œmiejšc sie w twarz drugiej i twierdzšc że nic nie
    > odzyska. Niestety brak jest żadnych faktur. Sš zdjęcia i zeznania
    > œwiadków. Czy to wystarczy by odzyskać utracone mienie?????

    Może wystarczy a może nie. Wszystko zależy od sądu bo to sąd ocenia
    wartość dowodów.

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwość jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospolitej

  • 5. Data: 2004-07-05 18:46:42
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    ..::SebOLO::.. wrote:

> [...]
    > juz przed małżeństwem jest ich odrębną własnością, chyba że intercyza
    > mówi inaczej(o ile takowa zostala zawarta)...

    Czy intercyza nie mówi raczej o ew. podziale majątku, którego "dorobią
    się" małżonkowie w czasie trwania małżeństwa?

    Bo to że majątek przedmałżeński jest własnością każdego z małżonków to
    kodeksowe a wszelkiego rodzaju "przejścia" majątku to chyba trzeba
    darowiznami załatwiać...

    --
    Pozdro
    Massai