  • 1. Data: 2006-05-18 16:22:48
    Temat: podżeganie, napad, próba zabójstwa
    Od: "angel" <a...@t...pl>

    W domu, po śmierci męża mieszka 76 letnia kobieta.
    W jej domu, w oddzielnym lokalu mieszka (za darmo) jej synowa z trójką
    dorosłych dzieci.
    Synowa pochodzi z rodziny patologicznej, usiłuje wymusić na teściowej
    oddanie większej części albo całego domu, przez np. obelgi i groźby.
    Ostatnio skorzystała z pomocy brata - kryminalisty. Braciszek tej synowej,
    poszukiwany przez policję wpadł do domu staruszki i próbował kobietę udusić,
    krzycząc: "to twoje ostatnie chwile k...." Później, ktoś go spłoszył, uciekł
    ale został schwytany przez policję.

    Interesuje mnie odpowiedzialność synowej i napastnika. Jak kwalifikuje się
    taki czyn i co za to grozi?
    Skoro napastnik nie miał wcześniej kontaktów ze staruszką tylko z
    siostrzyczką - czy da się w tym przypadku zastosować podżeganie?

  • 2. Data: 2006-05-18 18:55:29
    Temat: Re: podżeganie, napad, próba zabójstwa
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

> [...]
    > Skoro napastnik nie miał wcześniej kontaktów ze staruszką tylko z
    > siostrzyczką - czy da się w tym przypadku zastosować podżeganie?

    To zależy. Jeśli podżegacz swym postępowaniem wywołał zamiar u sprawcy to
    czemu nie. Poza tym, sprawca tylko usiłował, więc podżegacz odpowie, jak za
    usiłowanie (art 22 k.k.)

    pzdr
    mk

  • 3. Data: 2006-05-19 09:07:36
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    angel napisał(a):
> [...]
    > Skoro napastnik nie miał wcześniej kontaktów ze staruszką tylko z
    > siostrzyczką - czy da się w tym przypadku zastosować podżeganie?

    jak udowodnia. Sam fakt ze jest to rodzina niczego nie dowodzi.

    P.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 4. Data: 2006-05-19 09:12:05
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Kaiser Souza napisał(a):

    > To zależy. Jeśli podżegacz swym postępowaniem wywołał zamiar u sprawcy to
    > czemu nie. Poza tym, sprawca tylko usiłował, więc podżegacz odpowie, jak za
    > usiłowanie (art 22 k.k.)

    no niezupelnie, podzegacz odpowiada w granicach swej umyslnosci,
    niezaleznie od odpowidzialnosci sprawcy głownego. (art 20 kk)

    P.

  • 5. Data: 2006-05-19 11:35:29
    Od: "angel" <a...@t...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > jak udowodnia. Sam fakt ze jest to rodzina niczego nie dowodzi.

    to jasne,
    synowa m.in. zapowiedziała teściowej, że teściowa: "skończy w tworkach"
    i że daje jej najwyżej "2 lata życia"
    (a było to przeszło 2 lata temu)

  • 6. Data: 2006-05-19 16:37:00
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    pl> napisał w wiadomości

    > to jasne,
    > synowa m.in. zapowiedziała teściowej, że teściowa: "skończy w tworkach"
    > i że daje jej najwyżej "2 lata życia"
    > (a było to przeszło 2 lata temu)

    ale to nie dowod ze faktycznie podzegala, mogla sie odgrazac, pozniej
    wypaplac rodzinie, ale nie w zamiarze by koles zabil te osobe.

    P.