  • 1. Data: 2006-05-18 12:15:22
    Temat: Składka na komunikacyjne OC - czy tak można?
    Od: "pytajnik" <p...@...pl>

    Witam,

    powiedzmy, że mamy taką sytuację:

    mam ubezpieczenie OC w pewnej firmie składki są ok. Przychodzi czas konca
    umowy i jej automatyczne przedłużenie. Po przedłużeniu dowiaduje się, że moj
    ubezpieczyciel podniósł składki, które teraz nie są dla mnie konkurencyjne.
    Nie poinformował mnie o tym tylko postawił przed faktem dokonanym, bo z tego
    co wiem umowe na OC mozna wypowiedziec najpozniej w przeddzien zakonczenia
    umowy - a moze moim obowiazkiem jest ciagle dowiadywanie sie o kwote
    skladek?

    Czy w zwiazku z powyższym mogę:
    a) mimo wszystko wypowiedziec umowe,
    b) żądać ubezpieczenia w wysokosci dotychczasowych skladek.

    ewentualnie prosze o jakies sugestie

    pozdrawiam
    --
    pytajnik

  • 2. Data: 2006-05-18 12:33:59
    Temat: Re: Składka na komunikacyjne OC - czy tak można?
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu pytajnik porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > co wiem umowe na OC mozna wypowiedziec najpozniej w przeddzien zakonczenia
    > umowy - a moze moim obowiazkiem jest ciagle dowiadywanie sie o kwote
    No raczej powinienes sie zapytac ubezpieczyciela, ile Cie wyniesie
    ubezpieczenie w kolejnym roku. Co jesli po przedluzeniu okazaloby sie ze
    inne TU ma korzystniejsze skladki - tez bys oczekiwal anulowania polisy?
    Atrakcyjnosc skladki OC mozna okreslic dopiero po porownaniu z ofertami
    innych TU a nie w porownaniu z tym co sie placilo rok temu.
    > Czy w zwiazku z powyższym mogę:
    > a) mimo wszystko wypowiedziec umowe,
    > b) żądać ubezpieczenia w wysokosci dotychczasowych skladek.
    Nie
    > ewentualnie prosze o jakies sugestie
    Na przyszlosc poswiec godzine albo dwie, dowiedz sie ile Cie wyniesie
    kolejne ubezpieczenie u tego samego ubezpieczyciela a ile u kilku innych
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2006-05-18 12:41:23
    Od: "Michał" <d...@g...pl>

    [ciach] a moze moim obowiazkiem jest ciagle dowiadywanie sie o kwote
    > skladek?

    dokładnie tak, Twoim obowiązkiem jest dowiadywanie się o wysokości
    składek.

  • 4. Data: 2006-05-18 12:59:49
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "pytajnik" <p...@...pl> napisał:

    >Czy w zwiazku z powyższym mogę:
    >a) mimo wszystko wypowiedziec umowe,
    Możesz. Wypowiedzenie będzie skuteczne na koniec okresu, na jaki umowa
    sie przedłużyła.

    >b) żądać ubezpieczenia w wysokosci dotychczasowych skladek.
    Żądać możesz. Natomiast TU nie ma obowiązku żądanie wypełnić.

    --
    Artur Golański

  • 5. Data: 2006-05-18 13:47:02
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "pytajnik" <p...@...pl> napisał w wiadomości

    > mam ubezpieczenie OC w pewnej firmie składki są ok. Przychodzi czas
    > konca
    > umowy i jej automatyczne przedłużenie. Po przedłużeniu dowiaduje się, że
    > moj

    ciesz sie ze po przedluzeniu nie musiales kary zaplacic
    jak ci sie polisa konczy to sie musisz tym interesowac a nie jak ci sie
    skonczy ;)
    a teraz pretensje mozesz miec tylko do siebie

  • 6. Data: 2006-05-18 13:52:44
    Od: "pytajnik" <p...@...pl>

    <ciach>
    miec tylko do siebie

    nie mam pretensji do nikogo, bo to hipotetyczna sytuacja. Pytam przed
    zakonczeniem wlasnej umowy bo nie mam ochoty dać sie zrobic w karola.

    --
    pytajnik