  • 1. Data: 2006-05-18 14:43:13
    Temat: dotyczy odsetek i umowy z deweloperem na budowę mieszkania
    Od: "Andy Greg" <g...@g...pl>

    Witam,
    Chciałem się zapytać, czy poniższe zapisy w umowie są zgodne z prawem?
    Wątpliwości moje wynikają stąd, że 0,2 dziennie to daje 73% w stosunku
    rocznym. Deweloper nie chce zmienić tego zapisu. Jakie są skutki jeśli ten
    zapis nie jest zgodny z prawem? Czy gdy się deweloper opóźni z oddaniem mam
    szanse uzyskać jakąś rekompensatę?

    Pozdrawiam
    Andrzej

    1. W wypadku zwłoki we wniesieniu kolejnej raty wpłaty na budowę mieszkania
    (decyduje data wpływu na konto określone w § 8 pkt. 1 niniejszej umowy)
    &#8222;Przedsiębiorstwo&#8221; będzie naliczało karne odsetki w wysokości 0,2% za
    każdy
    dzień - od kwoty zaległej raty.
    2. W przypadku niedotrzymania przez &#8222;Przedsiębiorstwo&#8221; terminu
    przekazania
    lokalu określonego w § 5 niniejszej umowy &#8222;Przedsiębiorstwo&#8221; zapłaci
    &#8222;Zamawiającemu&#8221; karne odsetki w wysokości 0,2% za każdy dzień od wartości
    robót pozostałych do wykonania ujętych niniejszą umową, a nie więcej niż 3%
    wartości kosztów budowy mieszkania.