  • 41. Data: 2008-06-26 13:24:47
    Temat: Re: podrobki kart na Allegro.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jun 2008, Zbynek Ltd. wrote:

    > Witam
    [...]
    > Ale w cywilizowanych krajach takie Allegro _jest_ paserem.

    Primo, to stanowczo protestuję przeciw stosowaniu zasady nazywania
    łamacza praw autorskich "złodziejem".
    Ani podrabiacz, ani sprzedawca podróbek, ani ci którzy dopuszczają
    się pomocnictwa w tym procederze *nie są* paserami.

    Pomocnikiem pasera taki portal aukcyjny byłby, jakby dopomagał
    (pomińmy to czy czynnie czy biernie) do sprzedaży *kradzionych*
    *oryginalnych* czy to torebek czy kart pamięci.
    Przypomnę dla porządku, że morderca to *też* nie złodziej, żeby
    mi kto nie wyskoczył z tekstem jakobym "bronił złodziei"!
    Ba, oszust to też nie złodziej. I przemytnik też.
    A wszyscy kwalifikują się do ukarania.

    Secundo: masz skądinąd rację, ale nie wiemy jak jest
    w .pl bo nie przypominamy sobie (jak mniemam nie jestem sam)
    jakiegoś głośniejszego procesu dużego producenta przeciw
    allegro - a to, że "uprawnionym" do scigania naruszenia
    znaku jest ów producent już grupowicze wytknęli :)
    A do tego jest sporo innych przepisów, ktore w tym zakresie,
    i to *również w przypadku kradzieży* różnią .pl od
    "cywilizowanych krajów", bo niemało było np. takich
    kupujących "samochody w dobrej cenie", którzy przekroczywszy
    zachodnią granicę dowiadywali się że "kradzione jest kradzione"
    i taki wynalazek jak "ochrona kupującego w dobrej wierze po
    3 latach od kradzieży" to działa tylko w wybranych miejscach
    na świecie ;) i ten samochod trzeba oddać.

    Tertio, z p. widzenia kupującego mamy oszustwo. Tylko i wyłącznie.
    No, chyba że sprzedawca się wyłga "bo ja panie prosty handlowiec
    jestem, kupuję kartofle na furmanki a sprzedaję na worki"
    (i karty flash też), to będzie tylko "niezgodność" albo
    rękojmia (z wadą ukrytą).
    Dopiero dowód, że już (np. od inych kupujących) "wiarygodnie
    wiedział" że to podróbka może dać dowód na oszustwo.

    Żeby nie było: tezy Twojego postu rozumiem :)
    Ale określenia nie są najlepsze, powołanie się na inne prawo
    też (najpierw trzeba by znieść zasiedzenie ruchomości
    z wadą prawną).

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2008-06-26 13:26:25
    Od: "Prawicowiec pełną gębą." <p...@j...qe>

    mvoicem pisze:

    > Jeżeli to jest sprawa powtarzalna, sprzedawca działa z premedytacją, to
    > chyba pod jakieś oszustwo podpada, nie?

    W prawie nie ma czegoś takiego jak oszustwo, tylko celowe wprowadzenie
    kogoś w błąd i trzeba udowodnić że to było celowe. Jeszcze nie ma
    technologii żeby zajrzeć do głowy sprawcy i udowodnić, że wiedział o tym
    że wciska towar niezgodny z umową i że robi to z premedytacją, więc
    udowodnienie tej premedytacji staje się kłopotliwe.
    Generalnie masz racje, ale prościej jest reklamować i żadać zwrotu
    gotówki niż udowodnić mu oszustwo.

  • 43. Data: 2008-06-26 13:44:13
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    januszek wrote:

    > Jeżeli Kazik ze sklepu narzędziowego siedzi i ściera znak Wiertex a
    > potem nakleja na niego B&D i klientom oferuje super wiertarki B&D to
    > tak, Kazik popełnia oszustwo. I ścigane powinno być z urzędu o ile rzecz
    > jasna Kazik nie sprzedaje takich wiertarek wyłącznie osobom najbliższym
    > ;)

    Aha, a jeżeli znak ściera Jasio, przyjaciel Kazika, a Kazio je tylko
    sprzedaje, wiedząc o tym że Jasio na jego produkty nakleja B&D, to już wg.
    ciebie Kazio jest ok?

    p. m.

  • 44. Data: 2008-06-26 13:45:10
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    "Prawicowiec pełną gębą." wrote:

> [...]
    > udowodnienie tej premedytacji staje się kłopotliwe.
    > Generalnie masz racje, ale prościej jest reklamować i żadać zwrotu

    Myślę że w tym przypadku nie byłoby problemem z udowodnieniem. Przecież on
    tego sprzedaje masę i wyraźnie daje do zrozumienia że wie o tym że to jest
    lewy towar.

    p. m.

  • 45. Data: 2008-06-26 13:56:36
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Gotfryd Smolik news napisał(a) :

    > Primo, to stanowczo protestuję przeciw stosowaniu zasady nazywania
    > łamacza praw autorskich "złodziejem".

    Masz rację. Tak jakoś mi się napisało. Z analogii, że _pomagają_
    w nielegalnym procederze.

    > Ba, oszust to też nie złodziej. I przemytnik też.

    Ale każdy pijak to złodziej ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 46. Data: 2008-06-26 13:57:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jun 2008, mvoicem wrote:

> [...]
    [...]
    > To nadal byłby w gorszej sytuacji niż jakby kupił "oryginał", bo miałby
    > gorszą obsługę serwisową, być może krótszą gwarancję.

    Czekaj, czekaj.
    Skąd takie założenie?
    Duże firmy na ogół różnicują gwarancję w zależności od tego gdzie się
    kupuje, niż w zależności od tego gdzie się produkuje.
    Jak gwarancję daje B&D, to bez znaczenia jest czy wyprodukował ją
    Wiertex Le Pen spod Lyonu czy Wierteks Załużny z Kutna!

    pzdr, Gotfryd

  • 47. Data: 2008-06-26 14:12:30
    Od: "Prawicowiec pełną gębą." <p...@j...qe>

    mvoicem pisze:

    > Myślę że w tym przypadku nie byłoby problemem z udowodnieniem. Przecież on
    > tego sprzedaje masę i wyraźnie daje do zrozumienia że wie o tym że to jest
    > lewy towar.

    To że sprzedaje masowo o niczym nie mówi, a to czy towar jest lewy musi
    zadecydować rzeczoznawca.

  • 48. Data: 2008-06-26 14:14:33
    Od: "Prawicowiec pełną gębą." <p...@j...qe>

    mvoicem pisze:

    > Myślę że w tym przypadku nie byłoby problemem z udowodnieniem. Przecież on
    > tego sprzedaje masę i wyraźnie daje do zrozumienia że wie o tym że to jest
    > lewy towar.

    aha i wyraźnie sobie zaprzeczyłeś, bo jeżeli według Ciebie daje do
    zrozumienia że sprzedaje podróby, to nie może być mowy o oszustwie z
    jego strony.

  • 49. Data: 2008-06-26 14:28:48
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    mvoicem napisał(a):

    > Aha, a jeżeli znak ściera Jasio, przyjaciel Kazika, a Kazio je tylko
    > sprzedaje, wiedząc o tym że Jasio na jego produkty nakleja B&D, to już wg.
    > ciebie Kazio jest ok?

    Nie, zupełnie nie o to chodzi. Możesz zgadywać dalej albo możesz też
    zajrzeć do odpowiedniego paragrafu w kk ;)

    j.

  • 50. Data: 2008-06-26 19:37:29
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Jak gwarancję daje B&D, to bez znaczenia jest czy wyprodukował ją
    > Wiertex Le Pen spod Lyonu czy Wierteks Załużny z Kutna!

    Aha, założyłem (teraz widzę że pochopnie) że Januszek mówi o tym że Wiertex
    produkuje dla B&D, ale oprócz tego na boku sobie dorabia produkowaniem
    wiertarek, dokładaniem do nich logo B&D i sprzedażą na własną rękę (np.
    przez allegro, "OKAZJA, ORYGINALNA WIERTARKA B&D W CENIE PODRÓBY!!!!"
    (minimum 4 wykrzykniki)).

    Teraz widzę że Januszek pisze o czymś zupełnie innym ;), więc proszę
    zignorować ten jeden post by me ;)

    p. m.