  • 1. Data: 2003-06-23 10:32:12
    Temat: !! podatek dochodowy z tytułu sprzedaży nieruchomości !!
    Od: "valdi" <v...@g...pl>

    Witam,

    Mam pytanie dotyczące podatku dochodowego (10%) z tytułu sprzedaży
    nieruchomości.

    Z tego co się orientuję, że po sprzedaży mieszkania przez okres dwóch lat
    można przeznaczyć te pieniądze na cele mieszkaniowe (zakup mieszkania,
    budowę, itp).

    Więc, jak Urząd Skarbowy podchodzi do tej sprawy, czy pieniądze uzyskane ze
    sprzedaży powinny być wydane w całości (przez upływem terminu 2 lat) na
    zakup, czy wystarczy, że została zawarta umowa kupna nieruchomości przed tym
    terminem.

    Na jakiej podstawie to jest liczone?

    Bardzo proszę o informację w tej sprawie.

    Pozdrawiam
    Waldek

  • 2. Data: 2003-06-23 14:06:08
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "valdi" <v...@g...pl> napisał
    | /ciach/

    a kiedy nabyłeś nieruchomość którą sprzedajesz?

  • 3. Data: 2003-06-23 14:27:32
    Od: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl>

    valdi wrote:
    > Z tego co się orientuję, że po sprzedaży mieszkania
    mieszkania kupionego w okresie ostatnich 5 lat (tylko są to lata
    "skarbowe", czyli liczysz od stycznia następnego roku po zakupie, pięć
    pełnych lat)

    > można przeznaczyć te pieniądze na cele mieszkaniowe (zakup mieszkania,
    > budowę, itp).
    zgadza się, jak również na remont, rozbudowę, działkę (ale tylko budowlaną).

    > Więc, jak Urząd Skarbowy podchodzi do tej sprawy, czy pieniądze uzyskane ze
    > sprzedaży powinny być wydane w całości (przez upływem terminu 2 lat) na
    musisz wydać w całości, żeby nie zapłacić podatku.

    > zakup, czy wystarczy, że została zawarta umowa kupna nieruchomości przed tym
    > terminem.
    a tutaj nie jestem pewien ... teoretycznie powinien im wystarczyć akt
    notarialny zakupu ... najlepiej jednak zadzwoń do swojego US :))

    > Na jakiej podstawie to jest liczone?
    cena sprzedaży pomniejszona o koszt zakupu nowej nieruchomości z
    kosztami zakupu (opłaty u notariusza, prowizja pośrednika). Jeżeli
    wydasz mniej to 10 % podatku + odsetki (właściwie to chyba 1/2 należnych
    odsetek).

    Radzisz

  • 4. Data: 2003-06-23 14:38:07
    Od: "valdi" <v...@g...pl>

    Mieszkanie sprzedałem w marcu, dwa lata temu.
    Natomiast nowe mieszkanie kupiłem w lutym tego roku.

    Co dla Skarbówki jest istotne, że musiałem wpłacić całą kasę za sprzedane
    mieszkanie do marca, czy wystarczy że miałem podpidaną umowę kupna nowego
    mieszkania? W zasadzie pieniądze są przeznaczone na zakup nieruchomości i w
    lutym podpisałem umowę kupna. Ale nie wiem jak na to zareaguje Skarbówka.

    Pozdrawiam
    Waldek

  • 5. Data: 2003-06-23 14:41:21
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "valdi" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
    | Mieszkanie sprzedałem w marcu, dwa lata temu.
    | Natomiast nowe mieszkanie kupiłem w lutym tego roku.

    nie odpowiedziałeś,
    KIEDY kupiłeś mieszkanie które sprzedałeś w marcu, lub inaczej : jak długo je
    użytkowałeś?

  • 6. Data: 2003-06-23 14:44:30
    Od: "valdi" <v...@g...pl>

    Może od początku. Mieszkanie kupiłem w 1999. Później w marcu 2001
    sprzedałem. Więć mam dwa lata na zakup nowego mieszkania, żeby nie płacić
    podatku. W końcu w lutym tego roku kupiłem nowe mieszkanie, podpisując umowę
    kupna z deweloperem.

    Więc co dla Skarbówki bardziej instotne, umowa kupna czy coś innego?

  • 7. Data: 2003-06-23 17:13:47
    Od: "eva" <l...@i...pl>

> [...]
    umowę
    > kupna z deweloperem.
    >
    > Więc co dla Skarbówki bardziej instotne, umowa kupna czy coś innego?

    sama umowa nie wystarczy, musisz w ciągu dwóch lat od daty sprzedaży
    mieszkania wydatkować uzyskane środki na kupno nowego mieszkania (zakładam,
    że w 2001 r. dopełniłeś obowiązku złożenia stosownego oświadczenia w
    terminie 14 dni od daty sprzedaży mieszkania)

    poZdrav
    eva

  • 8. Data: 2003-06-24 06:54:09
    Od: "valdi" <v...@g...pl>