  • 1. Data: 2003-06-23 10:54:59
    Temat: Prawo mieszkaniowe - własność lokalu
    Od: l...@s...com.pl

    Hej.
    Kupiłem mieszkanie od spółdzielni mieszkaniowej. Aktualnie już w nim mieszkam,
    oczywiście zawarłem ze spółdzielnią umowę sprzedaży.
    Teraz oczekuję na wydzielenie odrębnej własności i ustanowienie księgi
    wieczystej. Wiążą się z tym spore koszty (poprawcie, jeśli się mylę - związane
    z jakąś procentową wartością nieruchomości).
    Mój znajomy proponuje trochę inne rozwiązanie : zwrócenie się do spółdzielni o
    ustanowienie lokatorskiego spółdzielczego prawa do lokalu. Następnie dopiero
    należało by przekształcić takie prawo we własnościowe prawo do lokalu, a takie
    przekształcenie wiąże się już ze znacząco niższymi kosztami (nie zależącymi już
    od wartości lokalu). To co napisałem jest opinią mojego znajomego, ja zwracam
    się z prośbą o opinie - czy rzeczywiście możliwa jest taka droga, czy
    spółdzielnia będzie MUSIAŁA przyznać mi własnościowe prawo do lokalu, jeżeli
    się do niej zwrócę z takim wnioskiem, czy rzeczywiście koszt będzie niższy, no
    i czy w takim rozwiązaniu nie ma jakichś "min".
    Proszę o radę.

    pozdrawiam
    Jacek