  • 1. Data: 2003-06-23 09:48:28
    Temat: spolka cywilna
    Od: Marek <m...@y...com>

    Mam spolke cywilna ze znajomym. Znajomy wkrotce wyjezdza i w zwiazku z
    tym opuszcza spolke. Oboje pracujemy jeszcze gdzies indziej, w zwiazku z
    czym z ZUSu placimy tylko chorobowe. Chce na miejsce tego znajomego
    przyjac kogos innego - jednak ta osoba nigdzie nie pracuje i jakos nie
    widzi nam sie placic 650zl zusu.
    Swego czasu slyszalem ze jesli udzialy w spolce beda male (1%) to zusu
    nie trzeba placic... To prawda? Albo czy jest jakas inna metoda, aby nie
    placic tych 650zl zusu - nie wiem, jakas umowa zatrudnienia lub cos...

    Zaznaczam ze "nowy" wspolnik jest uczniem a za rok bedzie studentem.

  • 2. Data: 2003-06-23 13:56:50
    Temat: Re: spolka cywilna
    Od: "Protr" <p...@w...pl>

    Uzytkownik "Marek" <m...@y...com> napisal w wiadomosci
> [...]
    > placic tych 650zl zusu - nie wiem, jakas umowa zatrudnienia lub cos...
    >
    > Zaznaczam ze "nowy" wspolnik jest uczniem a za rok bedzie studentem.

    Moze nie wlaczac nowej osoby do spólki (nie jest to proste), tylko spólke
    zlikwidowac a rzeczona osobe zatrudnic w ramach umowy zlecenia - skoro jest
    uczniem a pózniej studentem - nie bedzie zadnych skladek, tylko i wylacznie
    podatek dochodowy.
    Co do 1% nie wypowiadam sie, ale sadze ze nie ma to zadnego znaczenia ZUS
    idzie w calosci

  • 3. Data: 2003-06-23 14:01:14
    Od: Marek <m...@y...com>

> [...]
    > uczniem a pózniej studentem - nie bedzie zadnych skladek, tylko i wylacznie

    Wlasnie o to chodzi ze likwidacja spolki nie wchodzi w gre - wiazaloby
    to sie z ogromnymi kosztami zmiany wlasciciela roznego rodzaju pozwolen,
    sprzetu itd - zmiana samego wlasciciela lacza od TPSA to jakis tysiac
    zlotych, nie mowiac o innych rzeczach.
    Chyba ze da sie jakos przeksztalcic moja spolka z powrotem w oryginalna
    DG z automatycznym przeniesieniem wszystkiego...