  • 1. Data: 2008-05-03 21:31:56
    Temat: po śmierci Dziadka - co zrobić z długiem?
    Od: "koment" <p...@o...pl>

    Witam
    Sytuacja jest mało przyjemna, Dziadek z którym rodzina nie utrzymywała kontaktów
    zmarł pozostawiając zaciągnięte dwie pożyczki w banku. Dziadek miał 2 dzieci i
    teraz pytanie - co zrobić żeby nie odpowiadać za te pożyczki? Jakieś
    postępowanie spadkowe i zrzeczenie się spadku?

    Proszę o pomoc.

    Koment

  • 2. Data: 2008-05-03 21:34:50
    Temat: Re: po śmierci Dziadka - co zrobić z długiem?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    koment wrote:
> [...]
    > miał 2 dzieci i teraz pytanie - co zrobić żeby nie odpowiadać za te
    > pożyczki? Jakieś postępowanie spadkowe i zrzeczenie się spadku?

    W ciągu 6 miesiecy od smierci odrzucic spadek.

  • 3. Data: 2008-05-03 21:51:31
    Od: "koment" <p...@o...pl>

    > W ciągu 6 miesiecy od smierci odrzucic spadek.

    A jakie są tego koszty?
    k.

  • 4. Data: 2008-05-03 21:52:19
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > W ciągu 6 miesiecy od smierci odrzucic spadek.

    "DOWIEDZENIA SIĘ O SMIERCI" ?

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 5. Data: 2008-05-03 22:17:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:MPG.2286fd0145f62bb3989955@news.task.gda.pl KsZZysiek
    <kszysiek@____tlen.pl> pisze:

    > "DOWIEDZENIA SIĘ O SMIERCI" ?
    Spokojnie, to tylko witek.
    Zobacz art. 1015 §1 KC.
    A w ogóle to prawo spadkowe znajdziesz w KC od art. 922.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2008-05-04 01:26:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    KsZZysiek wrote:

    > "DOWIEDZENIA SIĘ O SMIERCI" ?

    dowiedzenia sie,

  • 7. Data: 2008-05-04 08:20:47
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    koment pisze:
> [...]
    > miał 2 dzieci i teraz pytanie - co zrobić żeby nie odpowiadać za te
    > pożyczki? Jakieś postępowanie spadkowe i zrzeczenie się spadku?

    Ale moze zostawil np mieszkanie ? chodzi o to ze albo mozesz odrzucic
    spadek, albo przyjac z dobrodziejstwem inwentarza - jesli spadek jest
    wiekszy niz dlugi to moze sie to oplacac.

  • 8. Data: 2008-05-04 08:57:33
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "koment" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A jakie są tego koszty?
    > k.

    U notariusza okolo 70 zł od jednego oswiadczenia.

  • 9. Data: 2008-05-04 09:13:16
    Od: "Marek :)" <b...@a...w.pl>

    Cześć Maverick
    Sun, 04 May 2008 10:20:47 +0200 w <news:fvjrll$rds$1@inews.gazeta.pl>
    napisałeś:
    >mozesz odrzucic
    > spadek, albo przyjac z dobrodziejstwem inwentarza - jesli spadek jest
    > wiekszy niz dlugi to moze sie to oplacac.

    a czy dlugi, przekraczajace wielkosc spadku, trzeba pokryc w calosci czy
    tylko do jego wysokosci?
    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2008-05-04 09:30:41
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marek :)" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości

    > a czy dlugi, przekraczajace wielkosc spadku, trzeba pokryc w calosci czy
    > tylko do jego wysokosci?

    Przy przyjeciu spadku wprost w calosci. Przy przyjeciu spadku z
    "dobrodziejstwem inwentarza" do wysokosci aktywów spadku.