  • 1. Data: 2008-05-03 18:37:40
    Temat: Re: Zamykanie KK mBank - mega szybkosc
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 02 maj 2008 09:41
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    FUT: Prawo

    > A któraś ustawa określa, że Twoje miejsce zamieszkania jest głównym
    > miejscem prowadzenia DG? :)

    A co to jest główne miejsce?

    > Na fakturze - masz rację, bo do VATu się podaje dane miejsca
    > zamieszkania. Ale banki z tego co zauważyłem wpisują adres
    > głównego miejsca prowadzenia DG (ten który widnieje we wpisie
    > do EDG).

    No na wpisie do EDG to właśnie widnieje mój adres zamieszkania.

    > Po prostu się rozrastam dużo szybciej niż oczekiwałem. :)

    I co rozrost to zmiana w banku? Tylko po co? Ja bym banku miał adres
    zamieszkania. Skoro jest on na fakturze, to klient będzie miał prościej
    jakby przelew nie tak poszedł.

    No tak, źle przemnożyłem :D

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 2. Data: 2008-05-03 20:40:11
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-03, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > A co to jest główne miejsce?

    Z Ust. o swobodzie działalności gospodarczej:
    http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/2118_u.htm

    Art. 27.

    [...]

    2. Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji zawiera:
    1) firmę przedsiębiorcy oraz jego numer PESEL, o ile taki posiada;
    2) numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile taki posiada;
    3) oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu, adres do doręczeń
    przedsiębiorcy oraz adres, pod którym jest wykonywana działalność
    gospodarcza, a jeżeli przedsiębiorca wykonuje działalność poza
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    miejscem zamieszkania - adres głównego miejsca wykonywania działalności i
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    oddziału, jeżeli został utworzony;
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    [...]

    Takie pola masz przy wpisie do EDG (chociaż nazywają to gdzieniegdzie siedzibą),
    masz też przy wpisie do NIP-1. Wszystko to są pola właściwe dla osób fizycznych,
    a nie dla prawnych.

    Ja w miejscu zamieszkania nie prowadzę DG i nie mam zamiaru. :)

    > No na wpisie do EDG to właśnie widnieje mój adres zamieszkania.

    We wpisie do EDG mam:
    1. Adres miejsca zamieszkania
    2. Adres głównego miejsca prowadzenia DG
    3. Adresy miejsc prowadzenia DG (tu może być np. Cała Polska)

    A teraz NIP-1/VAT-R:
    1. Jeśli prowadzisz DG poza miejscem zamieszkania i nie masz wpisu
    'Cała Polska' to VAT rejestrujesz w urzędzie właściwym dla głównego
    miejsca prowadzenia DG (i tak - podajesz tu adres zamieszkania,
    ale PŁACISZ i składasz papierki - w urzędzie właściwym ze względu
    na główne miejsce prowadzenia DG). [1]

    2. Jeśli masz wpis 'cała polska', albo podlegasz z VATem pod więcej
    niż 1 US, to niezależnie od tego co masz 'Główne miejsce
    prowadzenia DG', oba formularze idą do US zgodnego z miejscem
    zamieszkania. [2]

    W przypadku [1] ciekawie wygląda aktualizacja swoich danych w US gdzie
    mieszkasz. Bo Twojego NIP-1 nie przyjmują i sam sobie redagować pisemka
    :)

    Podstawa prawna:
    Ustawa o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników Art. 4

    oraz:

    [1] Art. 3.1 Ust. o podatku od towarów i usług
    [2] Art. 3.2 Ust. o podatku od towarów i usług

    > I co rozrost to zmiana w banku?

    Oddział mam pod nosem, więc nie problem zanieść aktualny wpis do EDG. A oni
    sami zmieniają dane na nowe. Jak na złość. :)

    > Tylko po co? Ja bym banku miał adres zamieszkania.

    W zeszłym roku przeprowadzałem się 3x. Główne miejsce prowadzenia
    DG zmieniałem jak na razie raz. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2008-05-04 11:49:32
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 03 maj 2008 22:40
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@p...org>):

> [...]
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > miejscem zamieszkania - adres głównego miejsca wykonywania

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > oddziału, jeżeli został utworzony; ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    No a skoro ja wykonuję działalność poza miejscem zamieszania, jednakowoż nie
    w 1 miejscu, a ciągle w innym? To mam w banku podać ,,działalność
    bezdomna''? :D

    > Takie pola masz przy wpisie do EDG (chociaż nazywają to gdzieniegdzie
    > siedzibą), masz też przy wpisie do NIP-1. Wszystko to są pola właściwe dla
    > osób fizycznych, a nie dla prawnych.

    No i tam wpisałem adres zamieszkania, choć w zamieszkaniu mieszkam, a
    działam u klientów.

    > Ja w miejscu zamieszkania nie prowadzę DG i nie mam zamiaru. :)

    Ja również. Jednak na fakturach ma być adres zamieszkania, więc w banku też
    najlepiej, co umożliwi uniknięcie zamieszania, o jakim piszesz :D

    > We wpisie do EDG mam:
    > 1. Adres miejsca zamieszkania
    > 2. Adres głównego miejsca prowadzenia DG

    A jak ktoś nie ma? Ja mam tam przepisane miejsce zamieszkania oraz dopisek
    Teren całego kraju.

    > 3. Adresy miejsc prowadzenia DG (tu może być np. Cała Polska)

    A tego już nie mam. Mam tylko punkt

    ,,3. Adres zakładu głównego, odziału lub innego miejsca wykonywania
    działalności''

    > Oddział mam pod nosem, więc nie problem zanieść aktualny wpis do EDG.

    No ale sam fakt, że zmieniasz te wpisy jak rękawiczki mnie dziwi :D

    > oni sami zmieniają dane na nowe. Jak na złość. :)

    No, tylko 144zł rocznie za to płacisz :D

    > W zeszłym roku przeprowadzałem się 3x.

    o w mordę.... I nie szkoda ci kasy? Wymiana DO, PJ, DR, EDG, zmiany w
    bankach na prywatnych rachunkach.... I pewnie jeszcze jakieś inne
    przyjemności....

    > Główne miejsce prowadzenia
    > DG zmieniałem jak na razie raz. :)

    E, no widzisz, a mówiłeś, że co kwartał to w banku zmieniasz :D

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 4. Data: 2008-05-04 13:59:39
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-04, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > No a skoro ja wykonuję działalność poza miejscem zamieszania, jednakowoż nie
    > w 1 miejscu, a ciągle w innym? To mam w banku podać ,,działalność
    > bezdomna''? :D

    Ale Ty się spierasz ze mną, czy z zapisem w ustawie? :)
    Ja też często wyjeźdzam do klienta, ale jakoś potrafię wskazać lokal,
    który byłby głównym miejscem wykonywania działalności. :)

    > No i tam wpisałem adres zamieszkania, choć w zamieszkaniu mieszkam, a
    > działam u klientów.

    A ja wpisałem adres miejsca, które faktycznie jest głównym miejscem
    prowadzenia DG (mieszkanie przerobione na biuro). Wolno mi chyba, skoro
    jest taki punkt w ustawie? :)

    > Ja również. Jednak na fakturach ma być adres zamieszkania,

    Więc teraz tak: na fakturze ma być adres podatnika. Pytałem specyficznie
    o moją sytuację, w US. Wyjaśnili mi, że mogę używać zarówno miejsca
    zamieszkania, jak i głównego miejsca prowadzenia DG (to potwierdzałem
    3x w 3 różnych US w Poznaniu). Oba adresy są moje, mam prawa do
    lokalu, a właściwe rozporządzenie określa tylko że na fakturze mają
    być adresy podatników.

    > więc w banku też najlepiej, co umożliwi uniknięcie zamieszania,
    > o jakim piszesz :D

    I mam się kopać z: ENEĄ (prąd), gazownią, plusem, medicoverem i
    wszystkimi innymi przedsiębiorstwami, które z uporem w adres płatnika
    wpisują to co w 'główne miejsce prowadzenia DG', a nie to co w 'miejsce
    zamieszkania'? :)

    Aby dodatkowo sprawę uatrakcyjnić, to powiem że bank w przelewach
    osobistych nie podaje mojego adresu zamieszkania, ale zameldowania
    stałego (inny niż zamieszkania). Więc i tak źle, i tak niedobrze.
    :)

    > A jak ktoś nie ma? Ja mam tam przepisane miejsce zamieszkania oraz dopisek
    > Teren całego kraju.

    No to jak nie masz, jak masz? :)
    Podałeś swoje miejsce zamieszkania. Też można.

    > A tego już nie mam. Mam tylko punkt
    >
    > ,,3. Adres zakładu głównego, odziału lub innego miejsca wykonywania
    > działalności''

    Pkt. 6:
    https://www.poznan.pl/mim/wspolne/msp/forms/msp_regi
    stration_poznan_msp.pdf

    > No ale sam fakt, że zmieniasz te wpisy jak rękawiczki mnie dziwi :D

    Za tydzień mnie kolejna zmiana czeka. :)
    Tym razem już większa zmiana, bo się i zameldowanie zmienia. ;)

    > No, tylko 144zł rocznie za to płacisz :D

    Nic nie płacę. Konto mam za darmo. :)

    > o w mordę.... I nie szkoda ci kasy?

    Nie. Najpierw się przeprowadzałem do służbowego mieszkania. Potem
    do wynajmowanego mniejszego. Teraz do wynajmowanego większego. W
    międzyczasie założyłem DG. :)

    > Wymiana DO, PJ, DR, EDG, zmiany w bankach na prywatnych rachunkach....
    > I pewnie jeszcze jakieś inne przyjemności....

    PJ nie mam i mieć nie mogę. DR takoż (o ile to Dowód Rejestracyjy :)
    DO wymieniałem w zeszłym roku, bo zieloną książeczkę miałem.

    Ale to nie jest tak, że przy zmianie miejsca zamieszkania musisz
    zmieniać dowód. Dopiero zmiana zameldowania _stałego_ daje taki
    skutek. :)

    > E, no widzisz, a mówiłeś, że co kwartał to w banku zmieniasz :D

    No liczę wszystkie zmiany jakie robię w banku, nie samą zmianę miejsca
    prowadzenia DG.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2008-05-04 15:28:30
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 04 maj 2008 15:59
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > Ale Ty się spierasz ze mną, czy z zapisem w ustawie? :)

    No ale co ma ten zapis wspólnego z bankiem?

    > Ja też często wyjeźdzam do klienta, ale jakoś potrafię wskazać lokal,
    > który byłby głównym miejscem wykonywania działalności. :)

    No ja wykonuję usługi wyłącznie u klientów.

    > A ja wpisałem adres miejsca, które faktycznie jest głównym miejscem
    > prowadzenia DG (mieszkanie przerobione na biuro). Wolno mi chyba, skoro
    > jest taki punkt w ustawie? :)

    No ale co ten punkt ma z bankiem wspólnego?

> [...]
    > wszystkimi innymi przedsiębiorstwami, które z uporem w adres płatnika
    > wpisują to co w 'główne miejsce prowadzenia DG', a nie to co w 'miejsce

    No a czemu im takie podałeś?

> [...]
    > osobistych nie podaje mojego adresu zamieszkania, ale zameldowania
    > stałego (inny niż zamieszkania). Więc i tak źle, i tak niedobrze.

    Dlatego ja bym zostawił tam swoje dane i tyle :D

    > No to jak nie masz, jak masz? :)
    > Podałeś swoje miejsce zamieszkania. Też można.

    No ale zgodnie z Twoją teorią podałem źle, bo w miejscu zamieszkania DG nie
    wykonuję :D

    > Za tydzień mnie kolejna zmiana czeka. :)
    > Tym razem już większa zmiana, bo się i zameldowanie zmienia. ;)

    Jak Ci tak dobrze idzie, może mnie zatrudnisz ? :D

    > Nic nie płacę. Konto mam za darmo. :)

    przez pierwszy rok. :D

    > No liczę wszystkie zmiany jakie robię w banku, nie samą zmianę miejsca
    > prowadzenia DG.

    No to pozostaje Ci Multibank :D
    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 6. Data: 2008-05-04 15:58:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-04, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > No ale co ma ten zapis wspólnego z bankiem?

    Pytałeś co to jest 'główne miejsce prowadzenia DG'.

    > No ale co ten punkt ma z bankiem wspólnego?

    No to się zdecyduj o co w końcu pytasz. Przypomnę, że pytałeś o 'główne
    miejsce prowadzenia DG' i FUTnąłeś na prawo. Nie skręcaj znowu na banki.
    :)

    > No a czemu im takie podałeś?

    Takie jest we wpisie do EDG (zgodnie z prawdą). Mam fałszować wpis,
    czy poświadczać nieprawdę?

    > Dlatego ja bym zostawił tam swoje dane i tyle :D

    Które swoje? Miejsce zameldowania?
    Banki nie uznają adresu zamieszkania i zameldowania czasowego,
    a tylko zameldowania stałego. A ten adres nie jest właściwy w moim
    przypadku. Czasowy to sobie mogę ustawić tylko jako adres
    korespondencyjny.

    > No ale zgodnie z Twoją teorią podałem źle, bo w miejscu zamieszkania DG nie
    > wykonuję :D

    Jaką moją teorią? Wkleiłem Ci tylko wycinek ustawy i podkreśliłem.
    Ty sobie brniesz w teorie o bezdomnym. :)

    > Jak Ci tak dobrze idzie, może mnie zatrudnisz ? :D

    Już 2 osoby zatrudniłem. Na razie wystarczy.
    Poza tym ja programistów szukam. :)

    > przez pierwszy rok. :D

    Wystarczy. Za rok sytuacja może się naprawdę ładnie zmienić, zważywszy
    zmianę prezesa Multi.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2008-05-04 18:02:37
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 04 maj 2008 17:58
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > Pytałeś co to jest 'główne miejsce prowadzenia DG'.

    No ale wiązałeś to z koniecznością podawania go w Banku i zmieniania, za
    każdym razem, gdy się zmieni. Więc pytam, co ja mam podać w Banku, skoro
    głównie, a w zasadzie WYŁĄCZNIE prowadzę DG u klientów.

    > No to się zdecyduj o co w końcu pytasz. Przypomnę, że pytałeś o 'główne
    > miejsce prowadzenia DG' i FUTnąłeś na prawo. Nie skręcaj znowu na banki.
    > :)

    No ale pytałem w określonym kontekście. Patrz wyżej.

    > Takie jest we wpisie do EDG (zgodnie z prawdą). Mam fałszować wpis,
    > czy poświadczać nieprawdę?

    No ale zamieszkania jest również we wpisie, a lansowana tu teza mówi, że na
    fakturze ma być adres zamieszkania podatnika, a nie prowadzenia DG.

    > Jaką moją teorią? Wkleiłem Ci tylko wycinek ustawy i podkreśliłem.

    No więc co, podałem źle w EDG?

    > Już 2 osoby zatrudniłem. Na razie wystarczy.

    2 osoby to jest to ponadplanowe rozrastanie się? :D

    > Poza tym ja programistów szukam. :)

    Kiedyś programowałem :D Fakt, że już z 7 lat nie...

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 8. Data: 2008-05-04 18:25:18
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-04, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > No ale wiązałeś to z koniecznością podawania go w Banku i zmieniania, za
    > każdym razem, gdy się zmieni.

    Jak rany. Podawałem konkretny mój przykład, nie ogólny.

    > Więc pytam, co ja mam podać w Banku, skoro
    > głównie, a w zasadzie WYŁĄCZNIE prowadzę DG u klientów.

    Ale Ty sam nie wypełniasz tych danych. W banku je uzupełniają na
    podstawie dostarczonego wpisu do EDG.

    [...]

    > No ale zamieszkania jest również we wpisie, a lansowana tu teza mówi, że na
    > fakturze ma być adres zamieszkania podatnika, a nie prowadzenia DG.

    "Takie mamy procedury i nie mogę panu nic innego wpisać."

    > No więc co, podałem źle w EDG?

    Nie mam pojęcia. :)

    > 2 osoby to jest to ponadplanowe rozrastanie się? :D

    'Już' w sensie, w poprzednim miesiącu. I nie 'ponadplanowe', tylko
    w szybszym tempie niż przewidywałem. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2008-05-04 18:38:07
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 04 maj 2008 20:25
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > Ale Ty sam nie wypełniasz tych danych. W banku je uzupełniają na
    > podstawie dostarczonego wpisu do EDG.

    Tak? Nie pamiętam. Wiem, że mam źle nazwę DG. W takim razie oni się
    pomylili, a nie ja :D

    > "Takie mamy procedury i nie mogę panu nic innego wpisać."

    ślij noty :D

    > 'Już' w sensie, w poprzednim miesiącu.

    aaaaaaaa....

    > I nie 'ponadplanowe', tylko
    > w szybszym tempie niż przewidywałem. :)

    No to nie przeszkadza, że skoro nie przewidziałeś mnie, to możesz :-P

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu