  • 1. Data: 2003-01-03 19:22:37
    Temat: ..::: po najmniejszych kosztach :::..
    Od: "Lansjer" <l...@g...pl>

    Chcę rozpocząć działalność gospodarczą na początku lutego b.r. Nie chcę
    jednak popadać w nadmierne koszty -tym bardziej iż nie wiem czy interes
    "wypali".
    Dlatego zamyślam założyć firmę na moją mamę, która ma cały etat. W takim
    razie opłacałby Ona/ja tylko zdrowotne do ZUS-u. W rzeczywistości to ja i
    tylko ja zajmowałbym się wszystkim- mama tylko podpisywałaby dokumenty. A
    później, w miarę możliwości założę własną działalność gosp. i przejmę
    interes ;)
    pytania:
    Czy przy takim rozwiązaniu muszę podpisywać umowę (i jaką: um. zlecenie?) z
    własną matką ?
    A może najbliższa rodzina jest zwolniona od takich biurokratycznych spraw?
    Jak to widzicie- może szkoda czasu i fatygi i lepiej od razu "na całość"?
    --
    Pozdrawiam, życząc wszystkim pomyślności w 2003r!
    Lansjer

  • 2. Data: 2003-01-03 19:51:00
    Temat: Re: ..::: po najmniejszych kosztach :::..
    Od: "jelen" <j...@j...prv.pl>

> [...]
    > Jak to widzicie- może szkoda czasu i fatygi i lepiej od razu "na całość"?

    kiedys bylo tak, ze najblizsza rodzina zwolniona byla z ZUSu jako osoby
    wspolpracujace, ale IMO
    teraz trzeba rowniez placic ZUS, wiec jesli sie chcesz tym zajmowac legalnie
    to musisz placic sobie ZUS, ale chyba mozna sie zatrudnic na 1/8 etatu ?

    +++
    do obeznanych:
    czy da sie zalozyc sp z o.o. i zostac prezesem jako jesdyny pracownik na 1/8
    etatu ?
    chyba od poczatku roku, zeby zalozyc sp z o.o. trzeba zarejestrowac kapital
    zakladowy w wys 50K pln
    czy to oznacza, ze trzeba to miec jako nie/ruchomosci czy moze byc to
    gotowka na koncie ?
    tzn pozyczam 50 k pln rejestruje, oddaje kaske znajomym ?

    pozdrawiam,
    jelen

  • 3. Data: 2003-01-04 20:47:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Jan 2003, jelen wrote:
    [...]
> [...]
    >+ zakladowy w wys 50K pln
    >+ czy to oznacza, ze trzeba to miec jako nie/ruchomosci czy moze byc to

    Nie widzę powodu żeby nie mogła być gotówka...

    >+ tzn pozyczam 50 k pln rejestruje,

    OK

    >+ oddaje kaske znajomym ?

    Że co ?? Defraudujesz pieniądze osoby prawnej ??
    To już są pieniądze spółki i każdy ruch nimi musi być
    udokumentowany - zarówno "handlowo" jak i "podatkowo" !!
    Oddać to będziesz mógł z własnych pieniędzy :P, jeśli
    mają pochodzić "ze spółki" to zapłacisz od nich najpierw
    albo podatek od dywidendy albo podatek osobisty.

    >+ pozdrawiam,

    wzajem, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-01-05 12:33:59
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Lansjer" <l...@g...pl> wrote in message

    > Czy przy takim rozwiązaniu muszę podpisywać umowę (i jaką: um. zlecenie?)
    > własną matką ?

    Ale na co chcesz ta umowe podpisac? Co chcesz zrobic/co osiagnac? Jesli
    chcesz podpisywac dokumenty, to mozesz np. zostac pelnomocnikiem mamy.

    > A może najbliższa rodzina jest zwolniona od takich biurokratycznych spraw?

    Jakich? Myslisz, ze jak zatrudnisz matke albo jej sprzedajesz dom, to ze
    wzgledu na pokrewienstwo zwolniony jestes z "biurokratycznych spraw"?

    > Jak to widzicie- może szkoda czasu i fatygi i lepiej od razu "na całość"?

    A to juz musisz rozwazyc sam.

    Depi.

  • 5. Data: 2003-01-08 07:45:39
    Temat: podobny problem
    Od: "Lansjer" <l...@g...pl>

    <<w pl.soc.prawo widnieje pod data 7 sty, godz. 19:04>>
    Witam - mam problem.

    Dzisiaj byłam w ZUSie razem z moim przyszłym pracodawcom - MOIM OJCEM.
    Chciał mnie zatrudnić na pół etatu.
    Przy wypełnianiu druku ZUA poinformowano mnie, że nie mogę być PRACOWNIKIEM
    mojego ojca ponieważ jesteśmy zameldowani pod tym samym adresem i prowadzimy
    współne gospodarstwo domowe.

    W pole 01 punktu V. "TYTUŁ UBEZPIECZENIA" (sześcioznakowy kod tytułu
    ubezpieczenia) kazano mi wpisać kod oznaczający WSPÓŁPRACOWNIKA.

    Czy to prawda? Czy nie mogę być pracownikiem osoby z którą prowadzimy
    wspólne gospodarstwo domowe?
    I co to właściwe znaczy? Bo zameldowana jestem tam gdzie ojciec ale mieszkam
    z narzeczonym.
    Wolałabym być pracownikiem a nie wpółpracownikiem.

    Jakie przepisy to regulują?

    Z góry ogromne dzięki za pomoc
    pozdrawiam
    Zuzanna