  • 11. Data: 2004-06-27 12:03:15
    Temat: Re: po aplikacji
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Teqnix" <x...@k...org> napisał w wiadomości
    news:cbm1s9$rk9$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > rany, ale pytanie, jasne jak slonce ze asesorem , a czemu?, bo jak nim
    > zostaniesz to na 90% zostaniesz sedzia po tych 3 latach i najwazniesze-
    > wykonujesz jego prace, samodzielnie prowadzisz sprawy, natomiast gwarancje
    > ze dostaniesz nominacje z asystenta czy referendarza (nota bene, w
    > przepisach jest tak, ze po 6 latach wykonywania obu tych zawodow mozna
    > zostac sedzia, ale to z zalozenia ma byc dla osob ktore nie zdawaly
    egzaminu
    > sedziowskiego + osoba po egzaminie ktora pracowala przez 5 lat w
> [...]

    A skąd wiesz, że żadną. Czy jest już ktoś, komu odmówiono. Od jak dawna są
    referendarze i asystenci ?
    Czy warto harować przez 4 lata (już nie trzy) asesury, czy spokojnie
    pracować jako referendarz. A po asesurze jak ktoś nie zostanie sędzią to do
    widzenia i trzeba robić nową aplikację. Trochę późno. A jak asystentowi lub
    refernadarzowi nie dadzą nominacji pracę ma dalej zapewnioną. Spróbuje
    kiedyś jeszcze raz.

    Pzdr

    Marek

  • 12. Data: 2004-06-27 14:04:49
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Marek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jak sądzicie, po aplikacji sądowej lepiej zostać asesorem, referendarzem
    > sądowym, czy też asystentem sędziego.
    > Czy ich wynagrodzenia dużo się różnią.

    Najlepiej, to zostać adwokatem lub radcą prawnym. Niewątpliwie wynagrodzenie
    z tego tytułu będzie znacząco większe niż w wymienionych przez Ciebie
    zawodach.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 13. Data: 2004-06-27 15:34:21
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Egzamin .... ?

    Prawdopodobnie kolokwium
    Powodzenia

    PS: Powiadają że na pisemnym nie należy uniewinniać :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 14. Data: 2004-06-27 16:12:33
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski"

    > Najlepiej, to zostać adwokatem lub radcą prawnym. Niewątpliwie
    wynagrodzenie
    > z tego tytułu będzie znacząco większe niż w wymienionych przez Ciebie
    > zawodach.

    To prawda, ale na aplikację sądową łatwiej się dostać.

    Pzdr.

    Marek

  • 15. Data: 2004-06-27 16:37:48
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości
> [...]
    wynagrodzenie
    > z tego tytułu będzie znacząco większe niż w wymienionych przez Ciebie

    I mniejszą inteligencją trzeba dysponować.

    --
    JOHNSON :)

  • 16. Data: 2004-06-27 16:38:08
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Sun, 27 Jun 2004 15:34:21 +0000 (UTC), Dredd <...@...pl> napisał:

    > Prawdopodobnie kolokwium
    > Powodzenia
    >
    > PS: Powiadają że na pisemnym nie należy uniewinniać :)

    Egzamin. Nie dziękuję.
    A to co powiadają to prawda. W razie wątpliwości delikatnie skazać. Nie
    nalezy tez nadzwyczajnie łagodzić kary. A ze zwalnianiem od kosztów to też
    ostrożnie, bez przeginania.

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwość jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospolitej

  • 17. Data: 2004-06-27 16:50:52
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > wynagrodzenie
    >
    > To prawda, ale na aplikację sądową łatwiej się dostać.

    Ale ja mówię z punktu widzenia zakończonej aplikacji sądowej. Zamiast iść na
    asystenta czy referendarza, _opłaca_ się bardziej iść na adwokata czy radcę.
    Nawet jeśli jeszcze trzeba będzie te dwa lata się poopitalać na tych
    aplikacjach.

  • 18. Data: 2004-06-27 16:51:54
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Johnson" <j...@g...pl.nospam> napisał w wiadomości
    > wynagrodzenie

    > I mniejszą inteligencją trzeba dysponować.

    Hm, tego bym nie powiedział. Chyba miałeś na myśli wiedzę?

  • 19. Data: 2004-06-27 18:15:53
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    > Hm, tego bym nie powiedział. Chyba miałeś na myśli wiedzę?

    To mam rozumieć, że na radcowską lub adwokacją trzeba mniejsza wiedzą
    dysponować, niż starając się na sądową ?

    Marek

  • 20. Data: 2004-06-27 18:20:43
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > To mam rozumieć, że na radcowską lub adwokacją trzeba mniejsza wiedzą
    > dysponować, niż starając się na sądową ?

    Proste. Przynajmniej we Wrocławiu.