  • Data: 2003-12-17 21:22:40
    Temat: Re: piractwo i sens posiadania komputera
    Od: "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" napisał:

    > A obejrzyj na grupach progrmistycznych, developerski, webmasterskich (o
    > grupach *.linux.* nie mowiac) - wszystko zalezy od srodowiska :)

    Niezupelnie. Obracasz sie w srodowiskach linuksowych, wiec w Twoim
    srodowisku moze i nawet wszyscy uzywaja linuksa. Ale wez na przyklad
    WSZYSTKICH Polakow posiadajacych komputery i policz. Pewnie sie okaze, ze
    linuksa uzywa z 5% ogolu i koniec.
    A co do przydatnowci linuksa. U mnie w pracy uzywamy specjalistycznego
    oprogramowania do programowania sterownikow automatyki przemyslowej.
    Oprogramowanie jest produkowane wylacznie przez producentow poszczegolnych
    sterownikow (Promos, SAIA itp). Oprogramowanie chodzi pod Windowsem. Jak
    myslisz - czy Linuks mi sie do czegokolwiek przyda? A sterownikow nie
    zmienimy, bo mamy ich mnostwo a jeden kosztuje tyle, co nowy samochod.
    Powiedzmy klasy sredniej nizszej :)

    > To tak jakbys powiedzial ze prawie kazdy Polak to dres - faktycznie
    > przechdzac przez niektore blokowiska mozna tak pomyslec, ale faktycznie
    > jest na szczescie inaczej (analogia do windy zamierzona ;)

    Oczywiscie ze analogiczna. Mysle, ze odsetek dresiarzy wsrod Polakow jest
    podobny, co odsetek linuksowcow wsrod komputerowcow:) Okolo 5% (dane
    oczywiscie calkowicie z ksiezyca wziete - ale prawdziwych chyba nikt nie
    ma).