  • 11. Data: 2009-09-07 22:42:01
    Temat: Re: piłką w samochód
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "pmlb" <p...@d...com> napisał w wiadomości
    news:Fqcpm.84783$bU2.33503@newsfe29.ams2...
    > Nie parkowac w poblizu boiska szkolnego:)
    > A przy okazji ja bym go oskarzlyl o przywlaszczenie pilki, wszak nie jego!

    Tęsknię za czasami, gdy nie było dzieci neo, a na Usenecie nie było idiotów...

    --
    Piotr

  • 12. Data: 2009-09-07 23:42:26
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Domniemanie z 427 k.c., wykazanie stanu przeciwnego obciąża szkołę/
    > nauczyciela/ubezpieczyciela.
    >
    > Niestety, w znanym mi przypadku skończyło się na zakazie używania boiska
    > poza
    > zajęciami w.f. i trwałym zamknięciu terenu szkoły od strony boiska, ale
    > chodziło tam o szkody wyrządzane niemal codziennie (chyba źle
    > zaprojektowano
    > przebudowę boisk). Widocznie postawienie wyższego płotu było trudniejsze.

    Na pewno kosztowniejsze, a szkoly jak wiadomo pieniedzy nie maja!
    Zamkniecie bojska szkolnego jak sadze poskutkowalo graniem w pilke na
    parkingu...
    Kto wowczas odpowiada? Spoldzielnia? Rodzicie?

  • 13. Data: 2009-09-07 23:43:05
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> wrote in message
    > Użytkownik "pmlb" <p...@d...com> napisał w wiadomości
    >
    > Tęsknię za czasami, gdy nie było dzieci neo, a na Usenecie nie było
    > idiotów...

    Masz na mysli siebie?

  • 14. Data: 2009-09-07 23:58:14
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Podejrzewam, że trwale jej nie zamierza przechowywać, a jedynie zatrzymał,
    > jako dowód.
    >
    > Natomiast pierwsza część rady jest moim zdaniem nie za bardzo sensowna.
    > Nie ma zakazu parkowania wokół szkół, a normalnym następstwem takiego
    > stanu rzeczy nie jest w żadnym wypadku zaginanie karoserii. Pozostaje
    > pytanie, kto ma ponieść konsekwencje materialne spowodowania szkody.

    Po pierwsze, parkuje w sasiedztwie boiska szkolnego na ktorym mlodziez czy
    dzieci graja w balona, mysle sobie - ok, nie ma problemy najwyzej pojde do
    dyrektora szkoly i sie bede sadzic lub
    po drugie, poszukam sobie miejsca kawalek dalej tak by pilka raczej mnie nie
    dosiegla.
    Ktory sceniariusz wybierasz?
    Moim zdaniem osoba swiadomie parkujaca ptuz przy boisku musi miec swiadomosc
    konsekwencji.
    To tobie zgna balche, to twoj samochod bedzie juz po wizycie u blacharza,
    jak to wplynie na jego wartosc?
    Szkola i tak pokryje to z ubezpieczenia, ubezpieczyciel poniewaz nie jest
    sklonny przeplacac zaplaci mimialna kwote, nikt w szkole nie bedzie
    pociagniety do odpowiedzialnosci, bo efektem takowego bylo by zamkniecie
    szkoly z powodu braku kadry (mldego czlowieka nie upilnujesz, chyba, ze
    panstwo wprowadzi zakaz przebywania mldych ludzi poza budynkiem szkoly pod
    grozba kary! - patrz UK, sadzisz, ze to przejdzie w Polsce?) Nauczyciel ma
    pod opieka nie raz i 100 dzieci, nie jestes fizycznie w stanie ich upilnowac
    to wie kazdy.
    Moja rada jest jak najbardziej rzeczowa!
    Najlepiej samemu zmniejszac ryzyko szkody poprzez unikania miejsc o wyszym
    ryzyku. Jesli dana osoba musial by sie pofatygowac piechotka minute dluzej
    nie miala by w "papierach" samochodu napraw blacharskich a nie straconego
    czasu uzerki ze szkola. Czy to takie trudne do zrozumienia? Czy w Poslce
    trzeba kazdemu jak w przedszkolu tlumaczyc na czym polega logiczne myslenie.
    Ludzie myslcie! Co wam sie bardziej oplaca a nie forsujcie czegos z powodu
    "bo mam racje i ja udowodnie" - czeto po udowdnieniu tej racji okazuje sie,
    ze wiecej to kosztowalo niz to przynioslo zysku.