  • 1. Data: 2009-09-07 13:37:51
    Temat: rozwód a dział. gosp.
    Od: TL <T...@a...pl>

    Witam grupowiczów,
    Temat chyba dość ciekawy jak i ciekawa sytuacja w której się znalazłem ;)
    Aktualnie w moim przypadku sąd orzekł rozwód, ja byłem powodem
    dopominając się we pozwie o orzeczenie bez orzekania o winie. Sprawa
    zakończyła się po 8 minutach, sąd przychylił się do prośby i czekam na
    uprawomocnienie się wyroku.

    Jak wobec tego może wyglądać podział majątku gdy:
    - Data rozpoczęcia dział. gosp. była 4 lata przed ślubem
    - Mieszkaliśmy w domu moich rodziców w wydzielonej części i 100% tej
    powierzchni mam zgłoszone do działalności gospodarczej i płacę z tego
    tytułu podatki.
    - Była żona nigdy nie była zameldowana w tej lokalizacji
    - większość rzeczy które mam na myśli, jak nie wszystkie, są kupione na
    firmę pod działalność gosp.
    - jest niewielki kredyt na firmę i leasing na auto.

    Szukałem na grupie ale nie było podobnych wątków, wdzięczny byłbym za
    wskazanie odpowiednich art. lub przypisów może wyroków sądu.

    Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2009-09-07 14:07:29
    Temat: Re: rozwód a dział. gosp.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    TL wrote:

    > Jak wobec tego może wyglądać podział majątku gdy:
    > - Data rozpoczęcia dział. gosp. była 4 lata przed ślubem

    bardziej skomplikowana sprawa. Generalnie to co nabyłeś ze środków
    własnych (przed lub po ślubie) stanowi twój majątek oddzielny.
    Ale dochód przynoszący majątek oddzielny stanowi już właśność wspólną
    To co nabyłeś ze środków wspólnych stanowi majątek wspólny.
    Dochód z działalności i nabyty za niego majątek stanowi majątek wspólny.
    W ustawie jest trochę wyjątków, jak np narzedzia służące do wykonywania
    zawodu, ale to jest tak ogólne, że cięzko coś wyrokowac.
    Np. pisarz może zaliczyć do majątku oddzielnego maszynę do pisania,
    komputer, a taksówkarz samochód.

    > - Mieszkaliśmy w domu moich rodziców w wydzielonej części i 100% tej
    > powierzchni mam zgłoszone do działalności gospodarczej i płacę z tego
    > tytułu podatki.

    bez znaczenia. do rodziców jest domem rodziców i nigdy ani twoim ani
    waszym majątkiem nie był. jak prowadziłeś działalność tak dalej będziesz
    prowadził i płacił pdoatki

    > - Była żona nigdy nie była zameldowana w tej lokalizacji

    a mieszka tam?
    to dalej ma prawo mieszkac, do czasu aż się wyprowadzi (sama! a nie za
    nogi i przez okno) albo ty dostaniesz wyrok z nakazem jej eksmisji.

    > - większość rzeczy które mam na myśli, jak nie wszystkie, są kupione na
    > firmę pod działalność gosp.
    > - jest niewielki kredyt na firmę i leasing na auto.

    j.w. wszystko zależy co kiedy i z jakich pieniędzy było kupione.

    z towich własnych jest twoje
    ze wspólnych jest wspólne
    z dochodu z DG po ślubie jest wspólne.
    z dochodu z DG przed ślubem jest twoje.

    Szukaj teraz starch faktur, które spaliłeś, bo US już ich nie wymagał !!!

    z taką uwaga, że zmiany w KRIO były w 2005 roku, więc przed tą datą
    zasady były inne.
    Na twoje pytanie cięzko odpowiedzieć bez zapoznania się z szczegółami.

    > Szukałem na grupie ale nie było podobnych wątków, wdzięczny byłbym za
    > wskazanie odpowiednich art. lub przypisów może wyroków sądu.

    a pogooglaj trochę.
    generalnie Kodeks Rodzinny gdzie jest opisane co jest majątkiem wspólnym
    a co oddzielnym
    Zmiany były w 2005 roku, wiec to też jeszcze wchodzi w grę kiedy coś
    zotało kupione. generalnie przed 2005 rokiem KRIO był dla ciebie mniej
    korzystny