  • 161. Data: 2007-08-07 14:26:45
    Temat: Re: pies i prawo - wybycie się własności
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Alek napisał(a):

    > Jasne, więc idźmy na całość i zróbmy tak jak z ludźmi:

    Zwierzę to nie człowiek. Ale mnie osobiście wku... Taktowanie zwierząt
    jak pluszaków i uważam, że właściciele powinni mieć jakiś bat nad
    głową, żeby bydlętami nie byli. Bo mi się schroniska niehumanitarnie
    kojarzą, a nie cierpię pałętających się wychudzonych, bezpańskich
    byłych pupilków. Jak ktoś już decyduje się na zwierzę, to powinien
    zdawać sobie sprawę, że ma zobowiązanie na kilka następnych lat i nie
    będzie łatwo z tego zrezygnować.

    > Myślisz, że jak ktoś zaplaci najpierw za psa, a potem za czipowanie
    > i utrzymanie w bazie danych, to będzie się psa pozbywał?
    > Teraz to już nie wiem o jakiej kategorii ludzi mówisz.

    O ludziach, którzy kochają swoje pieniądze, i choćby z obawy przed ich
    utratą zastanowią się, czy stać ich na psa (no bo to czipowanie,
    utrzymywanie baz danych, sprzątanie po psie, no i pozbyć się nie ma
    jak, bo mandat wisi nad portfelem).

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 162. Data: 2007-08-07 14:35:05
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Idiotyzm...
    >
    > To jak komuś pies ucieknie/zaginie, to nie dość, że ma zgryzotę, że
    > pupil gdzieś "wsiąkł", to jeszcze jakiś cep będzie go
    > mandatem/więzieniem straszył.

    Jak zaginie, to po to ma czipa, żeby mógł się odnaleźć. Poza tym, jak
    komuś pies "ginie" kilka razy w tygodniu, to może pora go zmobilizować
    do zabezpieczenia pupila?

    > Tia, a co zrobić z tym nadmiarem psów, dla których nie starczy
    > odpowiedzialnych ludzi?

    Z czasem nawet one się wyeliminują. Sterylizacja to fajny wynalazek.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 163. Data: 2007-08-07 14:42:44
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > To pomoże na ewentualne przyszłe psy. O ile da się skutecznie
    > wprowadzić. Powodzenia we wprowadzaniu tego np. po wsiach.

    Szczepić przeciw wściekliźnie się da, to i zaczipować by się dało.
    Kwestia tego, czy się komuś zechce( wet pewnie za odpowiednia opłata po
    zagrodach się przejedzie), a ja mam wrażenie, że "fajnie jest, jak
    jest, przynajmniej jest na co ponarzekać".

    > Taka sama, jak za 2000 zabitych dla kasy świnek, mięsożerczy morderco
    > ;->

    Ale świnki są chociaż smaczne, a takie wychudzone psy? ;-)

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 164. Data: 2007-08-07 14:45:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jotte wrote:
    > W wiadomości news:rilko4-t4o.ln1@ncc1701.lechistan.com Andrzej Lawa
    > <a...@l...SPAM_PRECZ.com> pisze:
    >
    > To tak strasznie pasuje, tak pasuje...
    > Nie mogę się powstrzymać, sorry, muszę to napisać:
    > Spieprzaj, dziadu!

    O, widzę, że trafiłem w sedno i anonimowe stworzonko się wkurzyło...

  • 165. Data: 2007-08-07 14:47:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Nostradamus wrote:

    > Uspokój się andrzejku. Na tej grupie tylko ty jeden jesteś normalny.
    > Przecież wszyscy to widzą;))

    Cóż, biorąc pod uwagę, że po tej grupie niestety szwenda się mnóstwo
    psychicznie upośledzonych poparańców - takich jak ty czy twoje alter-ego
    (przemuś) - "norma" jest kwestią dyskusyjną...

  • 166. Data: 2007-08-07 15:08:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sowiecki Agent wrote:

    > tak samo bys stwierdzil w przypadku czlowieka i przepelnionych domow
    > dziecka? Jakos tutaj nie ma problemy jezeli dom dziecka jest
    > 'przeludniony' dla chcacego nic trudnego.

    Mowa była o psach i schroniskach dla zwierząt. Ja wiem, że dla ciebie
    pies i człowiek to jedno i to samo, ale to tylko wynik twojego upośledzenia.

    > Ja nie widze koniecznosci usypiania.

    A ślepy koń nie widział przeszkód na Wielkiej Pardubickiej. Wiele mu to
    nie pomogło...

    > zabawne ze inne schroniska nie usmiercaja psow ottak.

    Aha. Tylko trzymają po kilka psów w ciasnych klatkach. Istny psi raj.

    > Zabicie zdrowego i niezagrażającego otoczeniu zwierzęcia jest - według
    > ustawy o ochronie zwierząt przestępstwem - za które grozi do roku
    > więzienia i utrata prawa do wykonywania zawodu.

    Zapoznaj się z ustawą. Zabijanie psów z przepełnionego schroniska jest
    jak najbardziej legalne - takie psy są z reguły agresywne (Art. 33 ust.1
    punkt 4) a przepełnienie stwarza zagrożenie sanitarne (punkt 3 - jak
    wyżej). Zresztą można to też spokojnie podciągnąć pod względy
    humanitarne (punkt 2).

    > (oprocz zabicia przez mysliwych >zdziczalych!!! - nie musi biegac sobie,
    > musi byc zdziczaly< psow i kotow znadjujacych sie 200 metrow od zabudowan)
    >
    > Dalszy wiec twoj belkot nie ma sensu, zwlasczza ten o okolicznosci
    > lagodzacej czy o ociaganiu sie z przedzwonieniem do wszystkich schronisk
    > czy wybraniem sie do nich,

    A kto załatwi transport setki psów?

    > o kolejkach lifo fifo czy co tam jescze
    > nabdurzyles.

    To, że jesteś zbyt tępy, żeby coś zrozumieć, nie oznacza, że to bzdura.

    > Wez juz leki bo sie sie robi pozno, i odejdz lepiej od komputera.

    To że tobie przepisali psychotropy, żebyś kaftanika ciągnie nie gryzł,
    nie oznacza, że reszta ludzkości też żyje w takim stanie...

    > Oszczedz innym tego amoralnego belkotu.

    A ty mógłbyś oszczędzić światu swojej chorej wizji świata, gdzie ludzie
    i psy są równorzędnymi obywatelami...

    > jezeli mialoby to pomoc w bezpieczenstwu to tak, wszak sam twierdziles
    > ze chodzacy bez opieki pies jest niebezpieczny, wiec takie
    > nieoznakowanie moze sie przyczynic do pogrzyienia.

    Wyłapywanie psów szwendających się bez opieki byłoby tańsze inie
    wymagałoby żadnych zmian w przepisach.

    A samo oznakowanie nie chroni przed pogryzieniem.

    Jak się troszczysz swoje psy - nie puszczaj ich "w świat" bez nadzoru.

    > twoje to te pieniadze byly dopoki ich nie wplaciles do urzedu.
    > Zreszta wlasnie pokazales swoje prawdziwe ja, wolisz zeby zabito niczemu
    > winnego psa zamiast przeznaczyc na niego pieniadze ktorymi juz i tak nie
    > dysponujesz.

    Wolę, żeby te pieniądze poszły na edukację i leczenie LUDZI. I na
    infrastrukturę (np. drogi).

    > komentujesz wiec cos czego nie widziales? Drugi Ziobro.

    Jakbyś umiał czytać to byś zauważył, że komentowałem nie materiał, a
    twoją histerię na temat zabijania nadmiarowych psów.

    > to co w materiale.

    Zaczyna mi pachnieć sepulkami oraz paragrafem 22...

    > ten na ktory odpowiadam. (odsylam do fragmentu z chipem i podatkiem)

    Ponawiam pytanie. Zanim odpowiesz - poproś kogoś, żeby ci przeczytał to,
    co pisałem i wytłumaczył słowa, których (ewidentnie) nie zrozumiałeś.

    > po pierwsze skad zalozenie ze ja jem,

    Bo ustawicznie unikałeś tej kwestii wcześniej.

    > po drugie czemu nie jesz?

    A co cię to obchodzi?

    > Jezeli ze wzgledow humanitarnych to nazywanie mnie hipokryta w tym
    > wypadku jest szczytem bezczelnosci,

    Prawda w oczy kole, mięsożerny hipokryto ;->

    > skoro tobie nie przeszkadza
    > bezcelowe usmiercanie psa.

    Jakie "bezcelowe"? Przed chwilą twierdziłeś, że cel był.

    > pies ma prawo sie wybiegac

    Na prywatnym terenie swojego właściciela.

    > nie znam czegos takiego jak 'kom'

    Komarami, tępy przemusiu...

  • 167. Data: 2007-08-07 16:08:29
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Mowa była o psach i schroniskach dla zwierząt. Ja wiem, że dla ciebie
    > pies i człowiek to jedno i to samo, ale to tylko wynik twojego upośledzenia.

    chodzi tepoto ludzka o rozumienie pojecia koneicznosci, koneicznosc jest
    wtedy gdy nie jest mozliwe inne wyjscie, a jest co widac na przykladzie
    innych 'istot'

> [...]
    > punkt 4) a przepełnienie stwarza zagrożenie sanitarne (punkt 3 - jak
    > wyżej). Zresztą można to też spokojnie podciągnąć pod względy

    nie pierdol tylko przeczytaj dokladnie ze zrozumieniem ten przepis.
    NIe ma sa z reguly agresywne, zwierz musi byc agresywny, ten konretny
    ktorego rzecz sie tyczy i nie ma to byc agresja w stosunku do kogos na
    okreslone zachowanie a ogolnie jego cecha.

    CO do wzgledow sanitarnych, konieczna jest
    1. zgoda wlasciciela
    lub 2. zgoda lekarza weterynarii, i na pewno nie bedzie jej tylko
    dlatego by stworzyc miejsce dla nowych zwierzat.

    Mozesz trzepac ustawe ile razy chcesz ale i tak nei znajdziezniczego co
    potwierdzi twoje urojenia. Ktos musialby byc psychicznie chory by
    dopuscic sytucje o ktorej piszesz.

    > A kto załatwi transport setki psów?

    nie rozumiem, o co chodzi ? twierdziles ze jezlei wlasciciel szybko nie
    sprawdzi w schornisku to mozna psa zabic.

    > To, że jesteś zbyt tępy, żeby coś zrozumieć, nie oznacza, że to bzdura.

    bzdura jest wtedy gdy jest wyssane z palca a tak jest w tym przypadku.

    > A ty mógłbyś oszczędzić światu swojej chorej wizji świata, gdzie ludzie
    > i psy są równorzędnymi obywatelami...

    wskaz choc jeden post w ktorym tak napisalem!

    > Wyłapywanie psów szwendających się bez opieki byłoby tańsze inie
    > wymagałoby żadnych zmian w przepisach.

    patrz
    *)

    > A samo oznakowanie nie chroni przed pogryzieniem.

    posrednio tak, kam/kris (nie chce mi sie sprawdzac) wyjasnila na czym to
    polega. Jak ktos mialby swiadomosc ze 'wielki brat' patrzy, poilnowalby
    pupila.

    > Jakbyś umiał czytać to byś zauważył, że komentowałem nie materiał, a
    > twoją histerię na temat zabijania nadmiarowych psów.

    na temat zabicia 2000 psow dla zysku.

    > Zaczyna mi pachnieć sepulkami oraz paragrafem 22...

    straszne.

    > Ponawiam pytanie. Zanim odpowiesz - poproś kogoś, żeby ci przeczytał to,
    > co pisałem i wytłumaczył słowa, których (ewidentnie) nie zrozumiałeś.

    a czym jest chec polepszenia drogi (zysk) kosztem zabicia zwierzat
    azamiast zapewnienia im dachu nad glowa? Łopatologicznie prosze

    > A co cię to obchodzi?

    > Prawda w oczy kole, mięsożerny hipokryto ;->

    > Jakie "bezcelowe"? Przed chwilą twierdziłeś, że cel był.

    ha, trafilem w dyche *)

    > Na prywatnym terenie swojego właściciela.

    nie, nie tylko na prywatnym, fobie sie leczy a nie dostosowuje swiat do
    niej. Przypomnij sobie co zes pieprzyl przewrazliwionym moherom na tej
    grupie.

    --
    darmowe 'porady prawne' wolontariuszy w zakresie rozliczeń pracowników i
    pracodawców, prowadzenia księgi oraz ewidencji, rozliczeń z fiskusem
    oraz ZUSem.

  • 168. Data: 2007-08-07 17:15:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    krys wrote:

    > Z czasem nawet one się wyeliminują. Sterylizacja to fajny wynalazek.

    Owszem, ale słabo działa na już żyjące psy. Plus nie gwarancji, że
    wszystkie bezpańskie wysterylizujesz. Poza tym świry takie jak przemuś
    zaraz zrobią raban, że proponujesz bestialskie okaleczanie biednych
    piesków - i zacznie pitolić "czy ty byś chciał, żeby cię ktoś porwał i
    wykastrował wysterylizował" ;->

  • 169. Data: 2007-08-07 17:18:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    krys wrote:

> [...]
    > zagrodach się przejedzie), a ja mam wrażenie, że "fajnie jest, jak
    > jest, przynajmniej jest na co ponarzekać".

    Pytanie: ile kosztuje i jakie niesie ryzyko powikłań taka zaszczepka, a
    jakie szczepionka na wściekliznę? (pamiętaj o doliczeniu kosztów
    infrastruktury - baza danych, czytniki...)

    > Ale świnki są chociaż smaczne, a takie wychudzone psy? ;-)

    Kwestia gustu - ja wieprzowiny nie lubię ;) Wolę sojowinę ;)

    Może ktoś woli "psa na gorąco"?

  • 170. Data: 2007-08-07 18:04:20
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Owszem, ale słabo działa na już żyjące psy.

    Zwłaszcza, że nie ma zakazu rozmnażania psów jak popadnie, mnożą się jak
    króliki, a potem pałętają po śmietnikach. Tzn. właściwie mało które
    psy są wysterylizowane.

    > Plus nie gwarancji, że
    > wszystkie bezpańskie wysterylizujesz.

    Schroniska chyba właśnie między innymi to robią. A właściciele niech
    sobie psów pilnują, a jak nie upilnują, to niech szukają domów dla
    szczeniaków.

    > Poza tym świry takie jak przemuś
    > zaraz zrobią raban, że proponujesz bestialskie okaleczanie biednych
    > piesków - i zacznie pitolić "czy ty byś chciał, żeby cię ktoś porwał i
    > wykastrował wysterylizował" ;->

    A niech pyta ;-). Moze się zdziwi na odpowiedź ;-)
    Bestialskie to jest wywalanie psów z samochodów i porzucanie ich na
    pastwę losu.
    --
    pozdrawiam
    Justyna