  • 1. Data: 2002-06-30 22:48:22
    Temat: pieczatki w legit.studenckiej
    Od: "Konrad Stachyra" <k...@m...lublin.pl>

    Mam pytanie:
    Co moze grozic za podrobienie peczeci w legitymacji studenckiej ?
    Legitymacja zosala zatrzymana przez konduktora PKP, moze ktos spotakl sie z
    taka sytuacja ? jaka jest procedura postepowania w takiej sprawie ?
    Gdzie osoba bedzie wzywana w celu wyjasnienia ? jak sie z tego przewinienia
    tlumaczyc zeby dostac najmniejszy wymiar kary ?
    Chyba nie zostanie od razu wytoczona sprawa ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-07-01 12:24:11
    Temat: Re: pieczatki w legit.studenckiej
    Od: "Webmaster" <l...@s...pl>

    > Co moze grozic za podrobienie peczeci w legitymacji studenckiej ?

    podrabianie dokumentow - ok 2 lata w zaiweszeniu na 5 ;)

  • 3. Data: 2002-07-01 12:42:34
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "Konrad Stachyra" <k...@m...lublin.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    przewinienia
    > tlumaczyc zeby dostac najmniejszy wymiar kary ?
    > Chyba nie zostanie od razu wytoczona sprawa ?

    Sprawa nie zostanie "wytoczona", lecz zostanie skierowany przeciwko Tobie
    akt
    oskarżenia o przestępstwo z art. 270 par. 1 kk. Sprawę będzie rozpatrywał
    sąd
    właściwy dla miejsca ujawnienia fałszerstwa przez konduktora, wcześniej
    tamtejsza
    jednostka Policji przeprowadzi dochodzenie. Tak więc będziesz musiał złożyć
    wyjaśnienia przed tamtejszymi organami.
    Procedura postępowania jest następująca:
    - kolej składa zawiadomienie o przestępstwie do właściwej miejscowo
    prokuratury,
    tam też przekazuje zatrzymaną legitymację,
    - prokurator poleca przeprowadzenie dochodzenia Policji,
    - jesteś przesłuchiwany przez Policję jako podejrzany,
    - po zakończeniu postępowania prokurator kieruje do sądu akt oskarżenia.
    O ile mieszkasz daleko od miejsca popełnienia przestępstwa, możliwe, że
    jednostka Policji prowadząca dochodzenie zleci przesłuchanie Ciebie
    jednostce
    w miejscowości, w której mieszkasz.
    Aby otrzymać najniższą karę, a nawet uniknąć rozprawy (wyjazdu do sądu),
    przy przesłuchaniu przez Policję złóż na mocy art. 335 kpk propozycję
    dobrowolnego
    poddania się karze, po uprzednim przyznaniu się do winy. Nie mieszaj w to
    innych
    osób, np. nie mów, że ktoś inny podrobił Twoją legitymację (jako podejrzany
    nie
    musisz mówić prawdy, a nikt tego nie sprawdzi). Jako karę dla siebie
    zaproponuj
    niską grzywnę, np. 300 zł i to powinno definitywnie załatwić sprawę.
    Prokurator i
    sąd powiadomi Cię o rozpatrzeniu sprawy.

    Rada dla Ciebie i innych postępujących w ten sposób - nawet gdy uda się
    nieco
    zaoszczędzić na biletach, ryzyko jest duże. Ujawnienie takiego faktu
    skutkuje
    zawsze aktem oskarżenia, wyrokiem i wpisem do rejestru skazanych - papiery
    zabrudzone na dłuższy czas, istnieje obowiązek przyznania się do karalności
    np. przy ubieganiu się o pracę (o ile o to zapytają).

    Marcyś

  • 4. Data: 2002-07-02 06:15:31
    Od: "KS" <k...@m...lublin.pl>

    witam!
    na poczatku serdeczne dziki za tak wyczerpujaca odpowiedz, poniewaz
    zauwazylem ze orientujesz sie w temacie to pozwole sobie zadac jeszce pare
    pytan, zaznaczam iz jestem raczej powaznym czlowiekiem a ten "czyn" to
    czysty wyglup ktory nie powinien miec miejsca i nie wiem co mi strzelilo do
    glowy, wiec mam nadzieje ze potraktujesz mnie powaznie

> [...]
    > akt
    > oskarżenia o przestępstwo z art. 270 par. 1 kk. Sprawę będzie rozpatrywał

    pierwsze pytanie: czy nie powinienem poprosic o pomoc (wynajac) adwokata ?
    moze udalo by sie podciagnac ten "czyn" pod iny art., szczegolnie zalezy mi
    o unikniecie wpisu do rejestru, bo na konsekwencje finansowe raczej jestem
    przygotowany. Przez jaki czas (okres) taki wpis figuruje w rejestrze, kiedy
    zostaje wymazany ? Czy prawnik moze mnie jakos z tego wyciagnac, tak zeby
    uniknac wpisu ? Jakie sa w ogole srednie koszty prawnika, jesli ktos
    podejmie sie obrony?

> [...]
    > niską grzywnę, np. 300 zł i to powinno definitywnie załatwić sprawę.
    > Prokurator i
    > sąd powiadomi Cię o rozpatrzeniu sprawy.

    Rozumiem ze to jest najtansze dla mnie wyjscie, i ma duze szanse powodzenie
    , ale ten wpis bedzie wisial na de mna :(. Czy to o czym piszesz powyzej to
    forma wyjasnienia na przesluchaniu , czy tez powinienem wystosowac jakies
    pisma , jasli tak to jak je formulowac i do kogo kierowac ?

    dzikuje za wszelka pomoc - Pozdrawiam KONRAD

  • 5. Data: 2002-07-02 09:53:04
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "KS" <k...@m...lublin.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zostaje wymazany ? Czy prawnik moze mnie jakos z tego wyciagnac, tak zeby
    > uniknac wpisu ? Jakie sa w ogole srednie koszty prawnika, jesli ktos

    Oczywiście nikt nie może Ci zabronić korzystać z pomocy obrońcy, ale to
    niewiele Ci pomoże, a narazi Cię na koszty niewspółmierne do samej kary.
    Rozporządzenie Min. Sprawiedliwości określa tylko minimalne opłaty za
    obronę. Za podjęcie się obrony w pierwszej instancji minimalna opłata wynosi
    350 zł, z reguły, w prostych sprawach (takich jak ta), żadają ok. 1.000 zł.
    Zmiana kwalifikacji czynu nie wchodzi w grę, nawet gdy sfałszowanie
    dokumentu zrzucisz na inną osobę, której "bliżej nie znasz" - posłużenie się
    sfałszowanym dokumentem jest karane z tego samego przepisu. Niemożliwe jest
    także uniknięcie wpisu do rejestru.
    Dawniej był to Centralny Rejestr Skazanych i mieli spory bałagan - często z
    ich informacji wynikało, że wielokrotny recydywista u nich "nie figuruje".
    Obecnie zaprowadzają coraz większe porządki (teraz jest to Krajowy Rejestr
    Karny) wskutek komputeryzacji.
    Zauważ, że art. 335 kpk przewiduje możliwość odstąpienia od wymierzenia
    kary. To nie jest uniewinnienie, ale wpływa na okres zatarcia skazania.
    Jeśli prokurator przystałby na takie rozwiązanie (wtedy sąd też z pewnością
    na to pójdzie), zatarcie następuje z upływem roku od wydania orzeczenia
    przez sąd. Przy wymierzeniu kary grzywny (co jest w tym przypadku
    najbardziej prawdopodobne) zatarcie skazania następuje z upływem 5 lat od
    zapłacenia, przy czym skazany ma prawo złożyć wniosek o zatarcie skazania po
    3 latach
    (patrz art. 106 i 107 kk).

> [...]
    > pisma , jasli tak to jak je formulowac i do kogo kierowac ?
    >
    > dzikuje za wszelka pomoc - Pozdrawiam KONRAD

    Zadbaj, aby stosowne Twoje oświadczenie znalazło się w protokole
    przesłuchania podejrzanego,
    dodatkowo nie zaszkodzi włączyć do akt osobnego Twojego wniosku w tej
    sprawie - przynieś gotowe pismo na przesłuchanie w komendzie. Uzasadnij swój
    wniosek okolicznościami podanymi w art. 335 kpk.

    Powodzenia - Marcyś

  • 6. Data: 2002-07-02 21:54:12
    Od: "KS" <k...@m...lublin.pl>

> [...]
    swój
    > wniosek okolicznościami podanymi w art. 335 kpk.

    przepraszam ze tak Cie mecze ale jestem dosc zdesperowany bo to pierwsza i
    mam nadzieje ostatnia zatarczka z prawem. Prosze gdybys mogl przyblizyc mi
    chociaz po krutce jak powinno wygladac fachowe oswiadczenie w protokole,
    takie zeby przynioslo pozadany skutek, moze masz jakies podobne wzory podan
    ? to samo dotyczy wniosku ktory powinienem wlaczyc do akt., popartego
    art.335 pkp. Artykuly sa mi znane ale jak cos sklecic zeby to mialo wyglad i
    sens taki aby przynioslo pozadany efekt ? Rozumiem ze raczej trudno jest
    trafic na takiego prokuratora ktory bedzie chcial wspolpracowac , wiec tyle
    mojego co samemu mi sie uda wymyslec na swoja obrone i wlaczyc do akt.

    PS> bardzo licze na Twoja pomoc i z gory dziekuje , obiecyje sie
    odwdzieczyc(na pewno cos wymysle) KONRAD

    prosze pisz na priva jesli mozesz: k...@m...lublin.pl