    From: "KS" <k...@m...lublin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pieczatki w legit.studenckiej
    Date: Tue, 2 Jul 2002 08:15:31 +0200

    witam!
    na poczatku serdeczne dziki za tak wyczerpujaca odpowiedz, poniewaz
    zauwazylem ze orientujesz sie w temacie to pozwole sobie zadac jeszce pare
    pytan, zaznaczam iz jestem raczej powaznym czlowiekiem a ten "czyn" to
    czysty wyglup ktory nie powinien miec miejsca i nie wiem co mi strzelilo do
    glowy, wiec mam nadzieje ze potraktujesz mnie powaznie

    > Sprawa nie zostanie "wytoczona", lecz zostanie skierowany przeciwko Tobie
    > akt
    > oskarżenia o przestępstwo z art. 270 par. 1 kk. Sprawę będzie rozpatrywał
    > sąd

    pierwsze pytanie: czy nie powinienem poprosic o pomoc (wynajac) adwokata ?
    moze udalo by sie podciagnac ten "czyn" pod iny art., szczegolnie zalezy mi
    o unikniecie wpisu do rejestru, bo na konsekwencje finansowe raczej jestem
    przygotowany. Przez jaki czas (okres) taki wpis figuruje w rejestrze, kiedy
    zostaje wymazany ? Czy prawnik moze mnie jakos z tego wyciagnac, tak zeby
    uniknac wpisu ? Jakie sa w ogole srednie koszty prawnika, jesli ktos
    podejmie sie obrony?

    > Aby otrzymać najniższą karę, a nawet uniknąć rozprawy (wyjazdu do sądu),
    > przy przesłuchaniu przez Policję złóż na mocy art. 335 kpk propozycję
    > dobrowolnego
    > poddania się karze, po uprzednim przyznaniu się do winy. Jako karę dla
    siebie
    > zaproponuj
    > niską grzywnę, np. 300 zł i to powinno definitywnie załatwić sprawę.
    > Prokurator i
    > sąd powiadomi Cię o rozpatrzeniu sprawy.

    Rozumiem ze to jest najtansze dla mnie wyjscie, i ma duze szanse powodzenie
    , ale ten wpis bedzie wisial na de mna :(. Czy to o czym piszesz powyzej to
    forma wyjasnienia na przesluchaniu , czy tez powinienem wystosowac jakies
    pisma , jasli tak to jak je formulowac i do kogo kierowac ?

    dzikuje za wszelka pomoc - Pozdrawiam KONRAD