  • 11. Data: 2006-12-10 11:55:16
    Temat: Re: pałka teleskopowa - pytani
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 10 Dec 2006 12:46:36 +0100, mauser50 napisał(a):

    > Problem pałek teleskopowych jest stary jak ustawa o broni i amunicji w
    > której nie ma mowy o takich pałkach jest mowa natomiast w art.4 ust 1
    > pkt 4 a o
    >
    > pałkach posiadających zakończenie z ciężkiego i twardego materiału
    > lub zawierających wkładki z takiego materiału,
    >
    > Sam osobiście się spotkałem z pisemną opinią biegłych że, nawet jeśli
    > dana pałka jest wykonana z twardego metalu to wcale nie musi on być ciężki.

    No wlasnie, co ustawodawca mial na mysli? Metal ciezki wagowo, czy jaki? Bo
    np. w szkole mnie uczyli, ze "metal ciezki" to przykladowo Osm :)))

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 12. Data: 2006-12-10 13:24:55
    Temat: Re: pałka teleskopowa - pytanie
    Od: beezle <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Dec 2006 23:01:39 +0100, jano1 napisał(a):

    > Pałka teleskopowa - metalowa w brzmieniu art.4a ustawy o broni i amunicji
    > jest bronią (białą), na którą wymagne jest pozwolenie. Brak takowego
    > skutkuje odpowiedzialnością karną. Pilnie potrzebne mi jest wskazanie
    > prawidłowej kwalifikacji prawnej z Kodeksu Wykroczeń. Z góry dziękuję za
    > sensowną odpowiedź..

    Wobec odpowiedzi... czyli wszyscy sprzedający np. pałki teleskopowe
    Baton kłamią umieszczając informację, że nie wymaga zezwolenia? [1], [2]

    Ja już sam nie wiem... Przecież "Baton" nie ma wkładek metalowych (cała
    jest z hartowanej stali) i nie jest zakończona z ciężkiego i twardego
    materiału (wskazana na [2] jest zakończona z twardego materiału, ale nie
    ciężkiego - więc oznacza to, że nie wprowadzają klienta w błąd?)

    [1] http://tinyurl.com/y5z7be
    [2] http://tinyurl.com/yluxkg
    --
    pozdrawiam

  • 13. Data: 2006-12-10 15:07:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jano1 wrote:

    > Rzecz w tym,że zatrzymano cały transport w oryginalnych,fabrycznych
    > opakowaniach, jedynie dokumentacja towarzysząca, "mówiła",że jest
    > importowany inny towar.. leciutkie oszustwo?

    A może dostarczono Ci całą partię towaru wadliwego lub niezgodnego z
    zamówieniem? Albo zaszła pomyłka przy zamówieniu? Zdarza się...

  • 14. Data: 2006-12-10 15:08:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:

    > No wlasnie, co ustawodawca mial na mysli? Metal ciezki wagowo, czy jaki? Bo
    > np. w szkole mnie uczyli, ze "metal ciezki" to przykladowo Osm :)))

    Linijkę niżej ustawa twierdzi, że "ciężkim i twardym materiałem" jest
    m.in. drewno...

  • 15. Data: 2006-12-10 16:10:46
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 10 Dec 2006 16:08:31 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Linijkę niżej ustawa twierdzi, że "ciężkim i twardym materiałem" jest
    > m.in. drewno...

    Kompletna bzdura, przecież niektóre gatunki są bardzo miękkie. Kolejny
    bubel legislacyjny :((

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 16. Data: 2006-12-10 16:47:43
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    > Kompletna bzdura, przecież niektóre gatunki są bardzo miękkie. Kolejny
    > bubel legislacyjny :((

    pałka z balsy, to by było ciekawe :D

    Pozdrawiam Przemek

  • 17. Data: 2006-12-10 17:15:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek Lipski wrote:

    > pałka z balsy, to by było ciekawe :D

    Pretensję miejcie do nadgorliwca, który chciał zdelegalizować "bejzbole"
    i popełnił taki zapis:

    "pałek wykonanych z drewna lub innego ciężkiego i twardego materiału,
    imitujących kij bejsbolowy,"

    Czyli drewno to wg. ustawy jeden z materiałów ciężkich i twardych :)

    Niemniej jednak na początku jest warunek, że narzędzie musi być w stanie
    zagrozić życiu lub zdrowiu... No cóż, teoretycznie i imitacja kija
    bejzbolowego z balsy może zdrowiu zagrozić ;)

  • 18. Data: 2006-12-10 17:16:01
    Od: mauser50 <m...@-...com>

    mauser50 napisał(a):

> [...]
    > dana pałka jest wykonana z twardego metalu to wcale nie musi on być ciężki.
    >
    > Moim zdaniem bez opinii biegłego się nie obejdzie co chodzi mi o
    > określenie czy ten konretny konkretny model pałki teleskopowej
    > wyczerpuje zapisy w/w artykułu to jest czy faktycznie pałka wykonana
    > została z ciężkiego i twardego materiału lub czy zawiera wkładki z
    > takiego materiału znamiona. Powinnno się powołać biegłego, który określi
    > czy ta pałka podlega pod ten zapis. Ja natomiast w podobnych sprawach
    > widziałem różne opinie biegłych ale mówiły o pałkach różnych marek z

    Dlatego jeszcze raz podkreślam, że ocenić to musi biegły i bez tego ani
    rusz.

    Z poważaniem mauser50

  • 19. Data: 2006-12-10 18:43:08
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 10 Dec 2006 18:15:28 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Niemniej jednak na początku jest warunek, że narzędzie musi być w stanie
    > zagrozić życiu lub zdrowiu... No cóż, teoretycznie i imitacja kija
    > bejzbolowego z balsy może zdrowiu zagrozić ;)

    Wiesz, zabić to można i szpilką :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 20. Data: 2006-12-10 19:51:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:

    > Wiesz, zabić to można i szpilką :)

    Reasumując-wszystko zależy od uznania biegłego ;)