eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Problemy z gwarancją sprzętu zakupionej na Allegro.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 15

  • 1. Data: 2006-12-09 20:33:11
    Temat: Problemy z gwarancją sprzętu zakupionej na Allegro.
    Od: Jakub Kuźma <a...@...stop.ce>

    Witam!
    Od jakiegoś czasu staram się już nie korzystać z usług "wspaniałego"
    serwisu jakim jest Allegro, ale ostatnio coś pokusiło mnie na zakup
    odtwarzacza MP3. Jak to zwykle bywa w moim przypadku sprzęt jest sprawny
    inaczej. Zakupiony odtwarzacz wiesza się w najbardziej nieoczekiwanych
    momentach, czasem sam się włącza (nawet po zablokowaniu klawiszy).
    Postanowiłem więc zwrócić go i zażądać sprawnego odtwarzacza... No i
    tutaj zaczynają się schody. Napisałem do sprzedawcy tydzień po zakupie
    sprzętu, opisałem sytuację i zaznaczyłem, że jeśli problem będzie się
    powtarzał, to odeślę odtwarzacz. Nie miałem czasu się ostatnio tym zająć
    (studia) ale dzisiaj napisałem do sprzedawcy maila z pytaniem o to czy
    wysłać sam odtwarzacz, czy cały komplet, na którego dostałem bardzo
    humorystyczną odpowiedź:
    ---
    Za przesyłke płaci Pan , mogl Pan odeslac go odrazu wtedy ja bym pokryl
    koszty , na naprawe lub na nowy odtwarzacz bedzie Pan czekal od 1 do 2
    miesiecy.Wystawrczy sam odtwarzacz
    Pozdrawiam
    ---
    Nie mam zamiaru czekać 2 miesiące na naprawę. Zresztą pewnie okaże się,
    że po dwóch miesiącach gość odeśle mi ten sam odtwarzacz i napisze, że
    czas gwarancji się skończył :-). Chciałem w związku z tym zapytać, co
    mogę w tej sytuacji zrobić i jakie kroki podjąć. Próbowałem wygooglać
    coś o gwarancji w prawie konsumenckim, ale nie znalazłem nic na co
    mógłbym się powołać. Czy mam prawo zażądać w takiej sytuacji zwrotu
    pieniędzy jako, że sprzęt nie jest zgodny z umową?

    Link do aukcji http://tiny.pl/9gsm (pewnie zniknie niedługo)

    Kolejny raz mówię sobie, że jest to mój ostatni zakup na Allegro...

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc - Jakub Kuźma.

    --
    q o o b a a ( a t ) g m a i l ( d o t ) c o m


  • 2. Data: 2006-12-09 20:35:04
    Temat: Re: Problemy z gwarancją sprzętu zakupionej na Allegro.
    Od: Jakub Kuźma <a...@...stop.ce>

    W tytule miało być ZAKUPIONEGO oczywiście :-).

    --
    q o o b a a ( a t ) g m a i l ( d o t ) c o m


  • 3. Data: 2006-12-09 21:19:33
    Temat: Re: Problemy z gwarancją sprzętu zakupionej na Allegro.
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Sat, 09 Dec 2006 21:33:11 +0100, Jakub Kuźma napisał/napisała:
    > Kolejny raz mówię sobie, że jest to mój ostatni zakup na Allegro...

    Czy przed zakupem czytales neutralne komentarze ? Czy czytales reakcje
    sprzedawcy na te komentarze ?
    IMHO ja u niego bym za sama tresc tych komentarzy nic nie kupil..
    Od razu widac, ze to jakis szczeniak :)

    I po krzyku.. pretensje mozesz miec jedynie dla siebie a nie do Allegro...
    allegro - nie dla idiotow :)

    --
    * Szukam zony: http://portfolio.pomorski.net/albums/Sesje/061123%20
    Papik/dsc_7990.jpg *
    PAPIK - Positronic Android Programmed for Infiltration and Killing
    GG: 70701


  • 4. Data: 2006-12-09 21:32:47
    Temat: Re: Problemy z gwarancją sprzętu zakupionej na Allegro.
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    Sprawdzales jaka masz wersje firmware i czy przypadkiem nie ma
    nowszej, ktora usuwa te problemy?

    Nie zawsze urzadzenie jest spieprzone, czasem jego
    oprogramowanie zawodzi. iRiver dosc regularnie wydaje
    co jakis czas nowe wersje oprogramowania.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com
    http://anvilstrike.com
    http://icic.pl


  • 5. Data: 2006-12-09 21:42:52
    Temat: Re: Problemy z gwarancją sprzętu zakupionej na Allegro.
    Od: Jakub Kuźma <a...@...stop.ce>

    Jest 1.70 UMS, próbowałem konwersji na 1.70 MTP - dzieje się to samo. Od
    samego początku zastanawiało mnie dlaczego sprzęt po odpięciu od kompa
    nie daje się włączyć, trzeba wyjąć i włożyć baterię - wtedy zaczyna
    działać. Przed chwilą dzwoniłem do gościa. Gwarancja wygląda tak, że
    odsyła sprzęt do USA, jego kumpel go reklamuje i odsyła do Polski.
    Powiedział, że "postara" się załatwić to w 3 tygodnie :-). Najlepsze
    jest to, że napisałem mu kilka dni po otrzymaniu sprzętu o tym, że się
    wiesza. Próbowałem właśnie z firmware'm, myślałem nawet, że to wina
    baterii (Ni-MH). Gość mi odpisuje teraz, że jakbym odesłał sprzęt od
    razu to bym nie płacił za wysyłkę :/. Ja chciałem spróbować wszelkich
    możliwych sposobów, żeby nie robić problemów i nie dać zarobić
    niepotrzebnie Poczcie Polskiej a gość bezczelnie pisze, że "trzeba było
    od razu go wysłać". Dlaczego nie napisał tego od razu? Oszust na każdym
    kroku :-/.

    --
    q o o b a a ( a t ) g m a i l ( d o t ) c o m


  • 6. Data: 2006-12-09 22:26:11
    Temat: Re: Problemy z gwarancją sprzętu zakupionej na Allegro.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@...stop.ce napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:


    > Link do aukcji http://tiny.pl/9gsm (pewnie zniknie niedługo)

    biorac pod uwage wielkosc sprzedazy zakładam ze gosc prowadzi DG.
    Jezeli nie prowadzi to postrasz go US czy UKSem - nie wiem kto przeprowadza
    takie kotrole.
    Zakładam jednak ze DG prowadzi (nawet jak nie ma jej zarejestrowanej) w
    zwiazku z tym masz mozliwosc odstapienia od umowy w ciagu xxx dni.
    xxx zalezy od tego czy zostałes poindformowany o tym zemasz 7 dni na
    ewentualna rezygnacje, jezeli tak to rzeczywiscie miałes 7 dni i wtedy
    pozstaje juz tylko reklamacja (gwarancja), jezeli nie zostałes
    poinformowany o tych 7 dniach to masz 30 dni na ewentualny zwrot towaru bez
    tłumaczenia sprzedawcy, dlaczego rezygnujesz.
    Tylko wgraj taki soft, jaki był gdy dostałęs odtwarzacz.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Jaki jest szczyt odwagi???
    Chodzić w turbanie na Manhatanie :-))


  • 7. Data: 2006-12-09 23:39:57
    Temat: Re: Problemy z gwarancją sprzętu zakupionej na Allegro.
    Od: Jakub Kuźma <a...@...stop.ce>

    Budzik wrote:
    > biorac pod uwage wielkosc sprzedazy zakładam ze gosc prowadzi DG.
    > Jezeli nie prowadzi to postrasz go US czy UKSem - nie wiem kto przeprowadza
    > takie kotrole.
    > Zakładam jednak ze DG prowadzi (nawet jak nie ma jej zarejestrowanej) w
    > zwiazku z tym masz mozliwosc odstapienia od umowy w ciagu xxx dni.
    > xxx zalezy od tego czy zostałes poindformowany o tym zemasz 7 dni na
    > ewentualna rezygnacje, jezeli tak to rzeczywiscie miałes 7 dni i wtedy
    > pozstaje juz tylko reklamacja (gwarancja), jezeli nie zostałes
    > poinformowany o tych 7 dniach to masz 30 dni na ewentualny zwrot towaru bez
    > tłumaczenia sprzedawcy, dlaczego rezygnujesz.
    > Tylko wgraj taki soft, jaki był gdy dostałęs odtwarzacz.

    Udało mi się dotrzeć do jakiegoś PDFa z tą ustawą. Pisało w niej nawet o
    3 miesięcznym terminie, jeśli nie zostałem poinformowany. Oczywiście nie
    zostałem poinformowany o tym fakcie, więc w poniedziałek wysyłam sprzęt
    i zażądam zwrotu pieniędzy. Po czyjej stronie leży opłacenie kosztów
    przesyłki (16 zł w jedną stronę)?

    --
    q o o b a a ( a t ) g m a i l ( d o t ) c o m


  • 8. Data: 2006-12-10 02:47:39
    Temat: Re: Problemy z gwarancją sprzętu zakupionej na Allegro.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 09.12.2006 Jakub Kuźma <a...@...stop.ce> napisał/a:
    > Udało mi się dotrzeć do jakiegoś PDFa z tą ustawą. Pisało w niej nawet o
    > 3 miesięcznym terminie, jeśli nie zostałem poinformowany. Oczywiście nie
    > zostałem poinformowany o tym fakcie, więc w poniedziałek wysyłam sprzęt
    > i zażądam zwrotu pieniędzy. Po czyjej stronie leży opłacenie kosztów
    > przesyłki (16 zł w jedną stronę)?

    Zlituję się, bo widzę że nikt nie ma już cierpliwości odpowiadać w kółko
    na te same podstawowe pytania: weź otwórz groups.google.pl (google to
    takie narzędzie sieciowe które potrafi wyszukiwać różne przydatne
    informacje, ale mało osób o tym wie i lepiej nie podawaj tego dalej bo
    jeszcze zamkną). Tam wpisz mu "niezgodność z umową" i "zwrot towaru" i
    zobacz co się wyświetli.

    --
    Marcin



  • 9. Data: 2006-12-10 10:52:43
    Temat: Re: Problemy z gwarancją sprzętu zakupionej na Allegro.
    Od: Jakub Kuźma <a...@...stop.ce>

    Marcin Debowski wrote:
    > Zlituję się, bo widzę że nikt nie ma już cierpliwości odpowiadać w kółko
    > na te same podstawowe pytania: weź otwórz groups.google.pl (google to
    > takie narzędzie sieciowe które potrafi wyszukiwać różne przydatne
    > informacje, ale mało osób o tym wie i lepiej nie podawaj tego dalej bo
    > jeszcze zamkną). Tam wpisz mu "niezgodność z umową" i "zwrot towaru" i
    > zobacz co się wyświetli.

    Dzięki za wyczerpującą odpowiedź na moje pytanie. Zasugeruję tylko
    jedną rzecz - jeśli zadane przeze mnie pytanie tak często się powtarza,
    to może wartałoby umieścić takowe (wraz z odpowiedzią) na jakimś
    grupowym FAQ. Oszczędziłoby to także Twoje nerwy.
    Druga sprawa jest taka, że to wspaniałe narzędzie sieciowe, o którym
    mówiłeś zwraca w każdym poście inną odpowiedź na powyższe pytanie.
    Niektórzy piszą o 10 dniach, niektórzy o 3 miesiącach... Znalazłem tylko
    jeden post, który odwołał się do jakiejś konkretnej ustawy.

    Pozdrawiam i dziękuję za okazaną mi litość.

    --
    q o o b a a ( a t ) g m a i l ( d o t ) c o m


  • 10. Data: 2006-12-10 11:11:25
    Temat: Re: Problemy z gwarancją sprzętu zakupionej na Allegro.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@...stop.ce napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:


    > mówiłeś zwraca w każdym poście inną odpowiedź na powyższe pytanie.
    > Niektórzy piszą o 10 dniach, niektórzy o 3 miesiącach... Znalazłem tylko
    > jeden post, który odwołał się do jakiejś konkretnej ustawy.

    poniewaz to zalezy od tego, czy zostałes poinformowany o mozliwosci zwrotu.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.
    Frank Herbert

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1