    Subject: Re: oszukana przez męża pomocy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Wed, 10 Aug 2016 22:10:23 +0200

    W dniu 10-08-16 o 21:26, i...@g...com pisze:
    > witam wyszlam a oszusta ,przed slubem maz mial swoja firme ale mial
    > bardzo duzo dlugi o czym wogole nie wiedzialam..3 miesace po slubie
    > firma przestala istniec dlug poszedl do skarbowki.....maz kazal mi
    > zalozyc dzialanosc na siebie narobil dlugów ,sprzedal mi auta bo
    > pojechal kupic nowy dla mnie ale kupil go na siebie bo z niemiec..i
    > jak wrocil nie chcial przerejstrowac na mnie chociaz oc i ac ja mam
    > na siebie gdyz auto mialo byc wciagniete do banku za auto ktore
    > sprzedalam na kredyt...w urzedzie komunikacji dowedzialam sie ze to
> [...]

    Podejść do najbliższej jednostki Policji stopnia powiatowego i poprosić
    o rozmowę z kimś z pionu przestępczości gospodarczej. Z tego wyżej, to
    nawet nie potrafię sobie wyobrazić, co zaszło na dobrą sprawę.

    Próbując łowić fragmenty:

    1) Mąż jeśli nie był upoważniony do prowadzenia Twojej działalności, to
    nie wystawiał na Twoją firmę faktur, tylko wystawiał sfałszowane
    dokumenty z Twoimi danymi. To jego problem.

    2) Jeśli w fakturze podał swój numer rachunku bankowego, to poniekąd
    dobrze, bo widać, ze to nie Twoja faktura.

    3) Zakup samochodu rzekomo przez ostatecznego nabywcę za granicą jest
    częstym procederem. Unikają po drodze opłat skarbowych. Niby to
    fałszerstwo, ale czasem trudne do udowodnienia. Policjanci PG dadzą
    sobie radę spokojnie.

    4) Nie możesz mieć na siebie ubezpieczeń OC i AC na nieswój samochód.
    Jedynie jesteś ewentualnie tam jako płatnik. Jak to nie Twoje samochody,
    to uważaj, by tego w kosztach nie ująć.

    5) O ile Cię stać, to sugerowałbym zasięgnięcie pomocy dobrego doradcy
    podatkowego albo radcy prawnego, bo przy firmanctwie mógł narobić masę
    fraudów,które będą uderzać w Ciebie jako właściciela firmy. Chyba,że nie
    miał upoważnienia i robił to bez Twojego udziału. Wówczas składasz
    zawiadomienie i organa sobie spokojnie poradzą.

    PS: Pewna jesteś, że on tych porad nie przeczyta?