  • 1. Data: 2004-05-22 20:57:39
    Temat: opłaty za usługi notarialne - orzeczenie Sądu Najwyższego i co dalej???
    Od: "Marcin Cichy" <m...@U...poczta.onet.pl>

    Witam,
    Zgodnie z informacjami z kwietnia (Wprost, nr 16) Sąd Najwyższy na wniosek
    UOKiK nałożył karę na Krajową Radę Notarialną za umieszczenie w kodeksie
    etyki zawodowej zapisu o konieczności stosowania przez notriuszy stawek
    maksymalnych taksy notarialnej ustalonej ustawowo. Notariusze do tej pory
    nie mieli najmniejszej ochoty stosować stawek niższych niż maksymalna
    tłumacząc się zapisami kodeksu zawodowego i kasowali stawkę maksymalną na
    prawie każdym. Czy wyrok Sądu Najwyższego zmieni coś w najbliższej
    przyszłości? Mam do przekazania w postaci darowizny mieszkanie spółdzielcze,
    a potem zamianę własności spółdzielczej na własność hipoteczną. Wrodzona
    niechęć do wszelkich układów kartelowych/mafijnych za jakie traktuję
    praktyki notariuszy, skłania mnie do czekania aż spuszczą z tonu i zaczną
    stosować reguły rynkowe, a ja będę mógł wybrać notariusza, który policzy mi
    taksę najtaniej.
    Czy ktoś może mi wyjaśnić jak może dalej potoczyć się sprawa taksy
    notarialnej i czy doczekam się czegokolwiek, czy też będę zmuszony pełen
    złości słono zapłacić i przeklinać w duszy pazerność szajki notariuszy i
    moją bezsilność ... Już teraz na samą myśl o pieniądzach, które będę musiał
    wyłożyć notatiuszowi krew mnie zalewa ....

    Pozdrawiam
    MC

  • 2. Data: 2004-05-23 06:28:20
    Od: "Johnson" <j...@g...pl>

    Można ignorować wszystkich notariuszy :)
    Prawie wszystkie czynności notarialne da się obejść. Trzeba się tylko
    wykazać cierpliwością.
    Na przykład przy nieformalnym nabyciu nieruchomości poczekać 30 lat i gotowe
    :)

    --
    JOHNSON :)
    Użytkownik "Marcin Cichy" <m...@U...poczta.onet.pl> napisał