  • 1. Data: 2003-01-11 15:32:59
    Temat: opinie i porady prawne - prawnik z doświadczeniem w kancelarii adwokackiej
    Od: "Marcin Wachowski" <w...@w...pl>

    Porady prawne, opinie - sporządzi prawnik z doświadczeniem w kancelarii
    adwokackiej. Profesjonalnie i tanio.

    s...@t...pl

  • 2. Data: 2003-01-11 16:56:52
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin Wachowski" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Porady prawne, opinie - sporządzi prawnik z doświadczeniem w kancelarii
    > adwokackiej. Profesjonalnie i tanio.
    >
    > s...@t...pl

    Co do sporządzania opinii i udzielania porad to powinien kolega pamiętać o
    ustawach o adwokaturze i radcach prawnych.
    Nie wystarczy doświadczenie i staż w kancelarii adwokacjiej.

  • 3. Data: 2003-01-11 18:30:50
    Od: "Cezar" <c...@b...pl>

    Użytkownik "Grupy" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ustawach o adwokaturze i radcach prawnych.
    > Nie wystarczy doświadczenie i staż w kancelarii adwokacjiej.

    Porade prawna i opinie moze udzilic/sporzadzic kazdy, nawet piekarz czy
    kierownik pociagu. Dopiero reprezentowanie przed stosownym organem jest
    obwarowane warunkami tj wpisem na odpowiednia liste.

    Cezar

  • 4. Data: 2003-01-11 19:48:24
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kierownik pociagu. Dopiero reprezentowanie przed stosownym organem jest
    > obwarowane warunkami tj wpisem na odpowiednia liste.

    Oj Cezar. Za mało masz wiedzy prawniczej.

  • 5. Data: 2003-01-11 19:55:40
    Od: PMem<m...@f...pl>

> [...]
    organem jest
    > obwarowane warunkami tj wpisem na odpowiednia liste.

    Niestety tak nie jest - vide: ustawa o radcach prawnych i prawo o
    adwokaturze.

    Pozdrawiam
    Piotr Memos

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2003-01-12 15:09:56
    Od: "MAGISTER" <w...@w...pl>

    > Niestety tak nie jest - vide: ustawa o radcach prawnych i prawo o
    > adwokaturze.

    no, niezgodzilbym sie......

  • 7. Data: 2003-01-12 19:25:51
    Od: "Cezar" <c...@b...pl>

    > Oj Cezar. Za mało masz wiedzy prawniczej.

    No to wyjsnij mi prosze.

    Ja podepre sie swoim przykladem : idziesz np do ZUSu i pytasz sie pani w
    dziale "Emerytury i Renty"" ,ktora to pani ma ukonczone liceum, czy majac 23
    lata mozsze "pojsc na emeryture". Pani mowi ze NIE, bo .......(tu podstawa
    prawna). Moim zdaniem jest to wlasnie porada prawna, a pani nie jest ani
    adwokatem ani radca prawnym. To byl przyklad na temat porady prawnej.

    Teraz przyklad na opinie prawna. Mlody mgr prawa bez ukonczonej zadnej
    aplikacji, a wiec nie radca ani nie adwokat, zostaje zatrudniony w Urzedzie
    Miasta i Gminy Pasikurowice Górne w dziale prawnym. Szef zleca mu
    sporzadzenie pisemnego uzasadnienia na temat mozliwosci uruchomienia
    wysypiska smieci znajdujacego sie na terenie tej gminy i jednoczesnie w
    Parku Narodowym. Mlody mgr prawa po 2 dniach oddaje szefowi 10 stron
    masyznopisu w ktorym ustosonkowuje sie do pytania. Czyz nie jest to opinia

    Cezar

  • 8. Data: 2003-01-13 06:38:47
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    pani działa jako organ

[...]

    1) on to robi w ramach obowiązków pracowniczych, na rzecz jednego podmiotu
    na stanowisku, go którego objęcia konieczne jest posiadanie wyższgo
    wykształcenia prawniczego i to wystarcza
    2) kolega ogłaszający chce obsługiwać wiele podmiotów, tak jak to robią r.
    pr. i adwokaci