  • 1. Data: 2003-01-11 16:10:23
    Temat: Re: Rejestr skazanych
    Od: "Konrad" <g...@p...onet.pl>

    > 2. Czy jest różnica (przy wpisie do CRS) gdy jest to wyrok w zawieszeniu i
    > jeśli jest to jaka (chodzi o wymazanie z CRS)

    Sa duze roznice w zaleznosci od rodzaju orzeczonej kary i tego czy
    zawieszono

    jej wykonanie. Jezeli sad orzekl kare np. pozbawienia wolnosci i warunkowo

    zawiesil jej wykonanie to takie skazanie zostaje zatarte z mocy prawa po
    uplywie

    6 miesiecy od zakonczenia okresu proby. Czyli np. jak dostal ktos 2 lata w
    zawieszeniu

    na 3 lata to po 3 latach i 6 miesiacach od dnia uprawomocnienia sie wyroku
    juz moze

    mowic, ze nie byl skazany i w "papierach" nie powinien nic miec.

    Jezeli sad nie zawiesil wykonania kary (pozbawienia wolnosci), to
    zatarcie

    nastepuje po 10 latach od jej wykonania, jednak wniosek sad moze zarzadzic
    zatarcie

    skazania po uplywie 5 lat gdy wysokosc kary nie przekroczyla 3 lat i skazany

    po wykonaniu kary przestrzegal porzadku prawnego.

    Konrad

  • 2. Data: 2003-01-11 20:27:58
    Temat: Rejestr skazanych
    Od: "Krzysio" <r...@p...onet.pl>

    Sorki, wlasnie przejrzalem archiwum i juz wiem jak to mniej wiecej jest z
    tym CRS. Jeszcze tylko takie male pytanka:
    1. Jak dwoiedzieć się jaki dostało się wyrok (bo byłem na ogłoszeniu wyroku,
    ale na piśmie tego nie mam)