  • 31. Data: 2006-02-17 23:25:53
    Temat: Re: opiekunka wnosi pozew o przekształcenie umowy
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Kaja napisała:
    > Zaraz, zaraz...Czy osoba nie prowadząca działalności gospodarczej, a tym
    > bardziej agencji zatrudniania gosposiek może wystawiać jakiekolwiek umowy o
    > pracę?

    Nie może. Osoba prowadząca działalność gospodarczą i/lub agencję
    zatrudniania gosposiek też nie może wystawić umowy o pracę.

    Mogą natomiast umowę _zawrzeć_ z kimś, jeśli znajdą chętną do tego drugą
    stronę umowy.

    -------------------+
    -------------------+

  • 32. Data: 2006-02-18 13:31:30
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Fri, 17 Feb 2006 01:57:56 +0100, wektor napisał(a):

    > czy osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej
    > może zatrudnić inną osobę fizyczną nie prowadzącą DG
    ^^^^^^^^^
    > na umowę zlecenie? Raczej tylko na umowę o pracę.
    ^^^^^^^^
    AFAIR zatrudnić na umowę zlecenie nikt nie moze.

    --
    pozdro
    poreba

  • 33. Data: 2006-02-18 15:40:23
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Sat, 18 Feb 2006 00:25:53 +0100, *Paweł Sakowski*
    <news:1140218753.4326.6.camel@neptune.sakowski.pl> napisał(a):

> [...]
    > zatrudniania gosposiek też nie może wystawić umowy o pracę.

    > Mogą natomiast umowę _zawrzeć_ z kimś, jeśli znajdą chętną do tego drugą

    No właśnie. To powinna być umowa spisana między osobami, a nie umowa o
    pracę, na etat.

    --
    Kaja

  • 34. Data: 2006-02-18 19:04:41
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Feb 2006 15:08:57 +0100, Johnson napisał(a):

    > To zależy gdzie będzie sprawa. W niektórych okręgach sądowych jest
    > praktyka oddalania powództwa przez sąd pracy bez przekazywania do
    > wydziału cywilnego.

    To jest nawet wymóg. Jeśli jest niewłaściwy tylko wydział sąd nie oddala
    powództwa, tylko przekazuje je do właściwego wydziału. Pamiętaj, że
    wszystko dzieje się w rejonie, SĄD NIE ODDALI POWÓDZTWA

  • 35. Data: 2006-02-18 19:28:10
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 16 Feb 2006 20:05:14 -0600, witek napisał(a):

    > To, że pani Kowalska tak powiedziała, albo że tobie się wydaje nie
    > oznacza, że tak jest.
    >

    > Godziny pracy opiekunki zależą min. od zajęć dziecka w szkole, od tego
    >
    > Ciężko opiekunce do dziecka przypisać umowę o dzieło.

    > Wiesz co, weź te papiery stówę w kieszeń i niech ci to napisze dobry
    > prawnik.

    Powyższa umowa ma cechy umowy zlecenia, tak czy owak osoba która wykonywała
    tą umowę (zlecenia czy też jak większość uwaza o pracę) nie wykonwyała jej
    należycie, tak więc to jest najistotniejsze w tej sprawie

  • 36. Data: 2006-02-18 23:52:29
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(a):

    > Przy dozie dobrej woli żadna umowa nie jest potrzebna.

    No a podatek ?
    Oj, gdybym tak zatrudniła ją na umowę ustną to dopiero narobiłaby mi kłopotu
    z U.S. A taka była miła na początku. Pozdrawiam. Marta

  • 37. Data: 2006-02-19 00:37:36
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    m...@N...gazeta.pl wrote:

    > zatrudniałam
    >>

    > No a podatek ?
    > Oj, gdybym tak zatrudniła ją na umowę ustną to dopiero narobiłaby mi kłopotu
    > z U.S. A taka była miła na początku. Pozdrawiam. Marta

    Mówiłem o dobrej woli.
    To że prawo wymaga formy pisemnej to zupełnie inna kwestia.
    Gdyby taka forma nie była wymagana to przy dobrej woli można nie
    spisywać żadnej umowy, ale w praktyce kłopoty zaczynają się jak się
    dobra wola skończy.

  • 38. Data: 2006-02-19 13:05:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Rafał Święch napisał(a):

    > To jest nawet wymóg.

    A mianowicie gdzie?

    > Jeśli jest niewłaściwy tylko wydział sąd nie oddala powództwa, tylko przekazuje je
    do właściwego wydziału. Pamiętaj, że
    > wszystko dzieje się w rejonie, SĄD NIE ODDALI POWÓDZTWA

    Zapewniam cię że oddala. I jak się dobrze pomyśli to nawet to dobra decyzja.
    W końcu sąd jest związany powództwem - a to obejmuje między innymi
    podstawę faktyczną powództwa.
    Jak ktoś twierdzi że należy mu się wynagrodzenie ze stosunku pracy to
    jak sąd tego nie ustali to oddala powództwo, nawet jak jego zdaniem to
    była umowa zlecenia z której należy się stosowne wynagrodzenie.
    W takiej sytuacji przekazywanie sądowi cywilnemu byłoby rozstrzyganiem
    ponad żądanie powoda (a w zasadzie sąd cywilny musiałby rozstrzygać
    ponad żądanie), bo powód nie twierdził że to była umowa zlecenia z
    której należy mu się wynagrodzenie.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 39. Data: 2006-02-20 13:48:28
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 19 Feb 2006 14:05:38 +0100, Johnson napisał(a):

> [...]
    > ponad żądanie powoda (a w zasadzie sąd cywilny musiałby rozstrzygać
    > ponad żądanie), bo powód nie twierdził że to była umowa zlecenia z

    tak rzeczywiście masz rację, jeśli sąd stwierdzi, że to nie była umowa o
    pracę w zasadzie może (nawet powinien) oddalić powództwo, myślałem o nieco
    innej sytuacji...