  • 11. Data: 2006-02-17 00:57:56
    Temat: Re: opiekunka wnosi pozew o przekształcenie umowy
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    umowa rezultatu, to umowa o dzieło, a nie było tutaj żadnego dzieła.
    Tutaj mogła być umowa zlecenie, czyli starannego działania, również
    umowa o pracę.
    Pytanie: czy osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej
    może zatrudnić inną osobę fizyczną nie prowadzącą DG na umowę
    zlecenie? Raczej tylko na umowę o pracę.
    Obecnie potężni pracodawcy zatrudniają długotrwale na umowy okresowe,
    więc dziwić może zawarcie umowy z niesprawdzoną opiekunką na czas
    nieokreślony. Czy to nie jest wydumany przypadek?

    Pzdr

    --
    wa

  • 12. Data: 2006-02-17 01:04:24
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Fri, 17 Feb 2006 01:52:04 +0100, *Maciej Bebenek*
    <news:43f51e1f$1@news.home.net.pl> napisał(a):

    > Jak ta komuna zżarła umysły :-)

    Fajnie, że Ty się urodziłeś po komunie. Widocznie tak "bozia" chciała :-)

    Dziękuję.

    --
    Kaja

  • 13. Data: 2006-02-17 02:05:14
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    m...@N...gazeta.pl wrote:
    > Uważam i nie jestem w tym osamotniona, że opiekunki zatrudnia się właśnie na
    > umowę zlecenie. Nie wiem czy znasz kogoś kto zatrudniałby opiekunkę na etat i
    > np. udzielał jej urlopu macieżyńskiego ze wszystkimi konsekwencjami, sądzę że
    > nie.

    To, że pani Kowalska tak powiedziała, albo że tobie się wydaje nie
    oznacza, że tak jest.

    Godziny pracy opiekunki zależą min. od zajęć dziecka w szkole, od tego
    > jak szybko "wyrobi" się z wypełnieniem zlecenia na dany dzień, nie
    > ustalałam , że ma robić konkretnie to czy tamto tylko jaki ma być efekt,
    > czasem zastępował opiekunkę w wykonywaniu opieki ktoś z jej rodziny i mam na
    > to dowody na piśmie. Typowa umowa rezultatu.

    Ciężko opiekunce do dziecka przypisać umowę o dzieło.

    > Napiszę o tym wszystkim w piśmie
    > procesowym i załączę dowody ale chciałabym wiedzieć czy mogę prosić sąd o
    > o d r z u c e n i e pozwu. Nie znam tej instytucji prawnej stąd moje pytanie
    > na końcu pierwszej wypowiedzi. Pozdrawiam.

    Wiesz co, weź te papiery stówę w kieszeń i niech ci to napisze dobry
    prawnik.

  • 14. Data: 2006-02-17 04:30:56
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    m...@N...gazeta.pl napisał(a):
    > Napiszę o tym wszystkim w piśmie
    > procesowym i załączę dowody ale chciałabym wiedzieć czy mogę prosić sąd o
    > o d r z u c e n i e pozwu.

    jeśłi już, to oddalenia

    KG

  • 15. Data: 2006-02-17 06:25:30
    Od: " Marta" <m...@N...gazeta.pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał(a):

    > jeśłi już, to oddalenia
    >
    > KG
    Dzięki Kam za podpowiedź. Czy podstawą wniosku o oddalenie pozwu może
    być "brak właściwości" sądu pracy odnośnie sporu wynikającego z umowy cywilno-
    prawnej?Wiem , że znających się narzeczy może rozśmieszyć to pytanie-uśmiechu
    w życiu nigdy nie jest za dużo:). Nie wiem czy dobrze myślę : sąd pracy
    rozpatruje sprawy związane z umowami o pracę i z umowami zlecenia jak i o
    dzieło? Chciałabym , jeśli się uda w jakiś prostrzy sposób zakończyć tą
    sprawę, pewnie mam małe szanse i bez rozprawy się nie obejdzie .
    Do Witka: mogę jako osoba fizyczna zawrzeć z kucharzem , nianią, itp. umowę o
    pracę ale mogę ( komuna mi chyba rozumu nie zeżarła wydaje mi się , że można
    stosunki umowne kształtować zgodnie z wolą stron) zawrzeć tez z nimi umowę
    zlecenia lub o dzieło-nieprawdaż? Pozdrawiam.Marta

  • 16. Data: 2006-02-17 06:48:50
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marta napisał(a):
> [...]
    > dzieło? Chciałabym , jeśli się uda w jakiś prostrzy sposób zakończyć tą
    > sprawę, pewnie mam małe szanse i bez rozprawy się nie obejdzie .

    Roszczenie jest o ustalenie stosunku pracy, więc jak najbardziej
    właściwy będzie sąd pracy (tak samo jak do innych związanych z umową o
    pracę roszczeń) - jeśli stwierdzi on, że nie jest to stosunek pracy to
    oddali powództwo. Do rozpoznania sporu z umowy zlecenia rzeczywiście
    właściwy byłby sąd cywilny, ale z tego co piszesz, to nie ma takiego
    sporu. Zresztą nawet gdyby sąd pracy uznał, ze chodzi o roszczenia z
    umowy zlecenia, to w tym zakresie przekaże sprawę sądowi cywilnemu. Więc
    nie masz co liczyć, że obejdzie się bez rozprawy.

    KG

  • 17. Data: 2006-02-17 14:06:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek napisał(a):

    > Nie da się zlecić wykonania czegoś na czas nieokreślony, bo to oznacza,
    > że to coś mogę robić do usranej śmierci.

    A art. 748-748 kc to po co są?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 18. Data: 2006-02-17 14:08:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > Zresztą nawet gdyby sąd pracy uznał, ze chodzi o roszczenia z
    > umowy zlecenia, to w tym zakresie przekaże sprawę sądowi cywilnemu.

    To zależy gdzie będzie sprawa. W niektórych okręgach sądowych jest
    praktyka oddalania powództwa przez sąd pracy bez przekazywania do
    wydziału cywilnego.

  • 19. Data: 2006-02-17 14:43:11
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marta wrote:
> [...]
    > stosunki umowne kształtować zgodnie z wolą stron) zawrzeć tez z nimi umowę
    > zlecenia lub o dzieło-nieprawdaż? Pozdrawiam.Marta

    Można kształtować dowolnie w ramach prawa.
    Napisanie na kartce, że jest to umowa zlecenia wcale nie oznacza,że jest
    to umowa zlecenia.
    Charakter umowy określa to co faktycznie się robiło i właśnie to oceni
    sąd pracy.

  • 20. Data: 2006-02-17 14:45:11
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Johnson wrote:

    > To zależy gdzie będzie sprawa. W niektórych okręgach sądowych jest
    > praktyka oddalania powództwa przez sąd pracy bez przekazywania do
    > wydziału cywilnego.

    Wówczas można samemu wnieść sprawę do wydziału cywilnego, ale w tym
    przypadku nie ma o co, bo całość kwoty wynikająca z zawarcia umowy
    zlecenia została zapłacona.
    Chodzi o składniki wynikające z umowy o pracę.
    Czyli oddalenie pozwu w sądzie pracy kończy sprawę.