  • 1. Data: 2005-12-28 14:04:12
    Temat: odzyskanie długu - jak?
    Od: "rev" <r...@i...pl>

    Witam,

    krotkie pytanko,
    jaka jest formalna droga odzyskania długu od wierzyciela
    w wypadku nieposiadania zadnego papieru (weksla, umowy, faktury)
    ot pozyczyłem (przelewem bankowym) znajomemu kase i juz 4 miesiac
    nie kwapi sie z jej zwrotem :(

    jedynym dowodem na istnienie tch pieniedzy jest przelew bankowy
    na konto wierzyciela.

    wiem, ze pewnie szybciej i sprawniej było by tam posłac ruskich z kałaszem
    ;)
    ale byc moze da sie to załtwic inaczej?

    POZDRAWIAM

  • 2. Data: 2005-12-28 14:22:10
    Temat: Re: odzyskanie długu - jak?
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    rev napisał(a):
    > jaka jest formalna droga odzyskania długu od wierzyciela

    sąd

    > ale byc moze da sie to załtwic inaczej?

    Przelew to całkiem dobry dowód, szczególnie jeśli nie da się go
    wiarygodnie wytłumaczyć w inny sposób...

    KG

  • 3. Data: 2005-12-28 15:19:58
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > sąd

    Tylko się pośpiesz, bo odsetki zaczną lecieć dopiero od momentu złożenia pozwu.
    Jak dłużnik będzie upierdliwy to potrwa to z 5 lat (zależnie od miejscowości).

    Raczej nie. Jeśli dłużnik nie będzie miał kasy na apelację, albo jeśli nie
    będzie odbierał korespondencji, to odzysk może trwać krócej.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 4. Data: 2005-12-28 15:37:56
    Od: scream <n...@p...pl>

    Czapla napisał(a):
    > Tylko się pośpiesz, bo odsetki zaczną lecieć dopiero od momentu złożenia pozwu.

    que????

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2005-12-28 15:48:38
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Czapla"

    > Tylko się pośpiesz, bo odsetki zaczną lecieć dopiero od momentu złożenia
    > pozwu.

    Jesli juz to od daty wezwania do zwrotu pozyczki (ktore moze nastapic
    wczesniej niz doreczenie pozwu), skoro strony nie uzgodnily terminu w
    umowie.

    Dan.

  • 6. Data: 2005-12-28 17:57:49
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    rev napisał(a):
    > Witam,
    >
    > krotkie pytanko,
    > jaka jest formalna droga odzyskania długu od wierzyciela
    > w wypadku nieposiadania zadnego papieru (weksla, umowy, faktury)

    W tym przypadku najlepszym sposobem będzie kompensata wzajemnych
    należności. Od kwoty, którą winien jesteś wierzycielowi odejmujesz jego
    dług, a ta strona, która była winna więcej, zwraca resztę.

    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=66233

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2005-12-28 19:23:35
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Jesli juz to od daty wezwania do zwrotu pozyczki (ktore moze nastapic
    > wczesniej niz doreczenie pozwu), skoro strony nie uzgodnily terminu w
    > umowie.

    Jak rozumiem umowa była ustna. Gorzej, że pewnie podatek od tej pożyczki też
    nie był zapłacony. Jak już pożyczać to tylko pod zastaw i nigdy w rodzinie...

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 8. Data: 2005-12-28 20:04:45
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Czapla napisał:

    > Tylko się pośpiesz, bo odsetki zaczną lecieć dopiero od momentu złożenia pozwu.
    > Jak dłużnik będzie upierdliwy to potrwa to z 5 lat (zależnie od miejscowości).

    a czemu tak sadzisz?
    pozdr

  • 9. Data: 2005-12-28 20:05:52
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    > należności. Od kwoty, którą winien jesteś wierzycielowi odejmujesz jego
    > dług, a ta strona, która była winna więcej, zwraca resztę.

    ale tu raczej nie ma co kompensowac...
    pozdr

  • 10. Data: 2005-12-28 20:13:30
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    o`rety napisał(a):

    > ale tu raczej nie ma co kompensowac...

    Jak to nie ma? Przecież to wierzyciel jest mu coś winien.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz