  • 1. Data: 2005-12-28 13:46:46
    Temat: piraty: zmiana "prawa"
    Od: ronald <p...@w...pll>

    Panstwo p[rawa. Znowu.

    Zauwazcie jak szumnie propganadzisci Rzepy reklamuja artykul
    ("bezpieczenstwo" - he he he):

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_051228/k
    raj/kraj_a_9.html

    KRAJ

    BEZPIECZEŃSTWO

    Kolejne pomysły stołecznego ratusza

    Teraz wojna z piratami fonograficznymi

    Warszawscy urzędnicy przygotowali już drugi w ciągu dwóch tygodni
    projekt zmian prawa. Tym razem chcą ścigać piratów

    Lucjan Bełza, szef stołecznego Biura Bezpieczeństwa, do niedawna
    podwładny Lecha Kaczyńskiego w Warszawie, tryska pomysłami na zmianę
    prawa. Jak sam przyznał w rozmowie z "Gazetą Wyborczą" - Warszawa to
    zaplecze i poligon doświadczalny dziś rządzących.

    W ubiegłym tygodniu Bełza zaproponował, żeby każdy Polak mógł mieć w
    domu pistolet na gumowe kule i paralizator rażący z odległości wielu
    metrów. Miałoby to poszerzyć prawo do obrony koniecznej. Urzędnicy Bełzy
    złożyli w Komendzie Głównej Policji projekt nowelizacji ustawy o broni i
    amunicji. Nowelizację - po wydaniu opinii przez policjantów - zgłosi w
    Sejmie MSWiA.

    Jak ustaliła "Rzeczpospolita", tydzień po ostatniej propozycji zmian
    prawa Bełza ma już nowy pomysł. Tym razem na walkę z piractwem płytowym.
    Dziś każda zarekwirowana przez policję płyta musi być opisana. To
    zdaniem urzędnika powoduje paraliż wydziałów śledczych. Policjanci,
    zamiast zajmować się przestępcami, opisują tysiące pirackich płyt.

    - Przepisy nie przystają do rzeczywistości. Dlatego chcemy je uprościć.
    Z każdej partii pirackich płyt, którą przechwytujemy, opisany powinien
    być tylko jakiś procent - mówi Bełza.

    [POLECAM UWADZE TEKST TUTAJ:]

    Pomysł zmian przewiduje też, by to *właściciel* zarekwirowanych płyt
    musiał *udowodnić*, że są legalne; opinię o tym, czy zarekwirowany towar
    jest podrobiony, będzie wydawał nie tylko biegły, ale także
    przedstawiciel producenta wytwarzającego płyty.

    Lucjan Bełza: - Policjanci będą mogli rekwirować więcej pirackich płyt.
    A dzięki zmianie przepisów szybciej będą do nich spływały opinie o ich
    legalności.

    Swoimi doświadczeniami w wojnie z piractwem, którą urzędnicy
    Kaczyńskiego prowadzili od wielu miesięcy wspólnie z policją, Bełza chce
    podzielić się na początku stycznia z Komendą Główną Policji i MSWiA.

    Czy uda mu się przekonać urzędników? I w KGP, i MSWiA na kierowniczych
    stanowiskach zasiadają ludzie, którzy razem z nim organizowali akcję
    "Wolumen" wymierzoną w piratów (Wolumen - nazwa jednego ze stołecznych
    bazarów, na który według urzędników przeniosła się ze Stadionu
    Dziesięciolecia większość handlarzy pirackimi płytami). Zastępcą
    komendanta głównego policji jest Ryszard Siewierski (były komendant
    stołeczny), a w MSWiA wiceministrem jest Władysław Stasiak (były
    wiceprezydent Warszawy). Obaj wiedzą, które przepisy blokowały akcję
    "Wolumen".

    r.r.

  • 2. Data: 2005-12-28 13:58:09
    Temat: Re: piraty: zmiana "prawa"
    Od: Pav <n...@z...pl>

    ronald napisał(a):

> [...]
    > projekt zmian prawa. Tym razem chcą ścigać piratów
    >
    > Lucjan Bełza, szef stołecznego Biura Bezpieczeństwa,

    Ja nie bardzo rozumiem-warszawski ratusz ma inicjatywę ustawodawczą??
    Czy może ten Bełza?

> [...]
    > jest podrobiony, będzie wydawał nie tylko biegły, ale także
    > przedstawiciel producenta wytwarzającego płyty.

    No cóż, a czego sie spodziewać po urzędasach.Ja napiszę projekt zmian
    prawa, taki, żeby w każdym przypadku urzędnik musiał udowadniać,że nie
    jest złodziejem i nie bierze łapówek.

    Bajdełej mógłbyś nie wysyłać crosspostów?Bardzo denerwujące to jest.

  • 3. Data: 2005-12-28 14:34:01
    Od: scream <n...@p...pl>

    Pav napisał(a):
    > Ja nie bardzo rozumiem-warszawski ratusz ma inicjatywę ustawodawczą??
    > Czy może ten Bełza?

    Każdy obywatel ma inicjatywę ustawodawczą.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2005-12-28 14:39:10
    Od: "rympal" <§r...@w...pl§>

    > Każdy obywatel ma inicjatywę ustawodawczą.

    odrob lekcje Symeon....

    rym

  • 5. Data: 2005-12-28 15:00:24
    Od: scream <n...@p...pl>

    rympal napisał(a):
    > odrob lekcje Symeon....

    Symeon? Masz coś z głową? A lekcje raczej Ty odrób.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2005-12-28 15:02:54
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "rympal" <§r...@w...pl§> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > odrob lekcje Symeon....

    kazdy ma o ile znajdzie chetnych 100 tys os do podpisania jego projektu,
    nie zgadzasaz sie z tym ?

    P.

  • 7. Data: 2005-12-28 16:51:42
    Od: "rympal" <§r...@w...pl§>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dou9eu$o7d$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "rympal" <§r...@w...pl§> napisał w wiadomości

    > kazdy ma o ile znajdzie chetnych 100 tys os do podpisania jego projektu,
    > nie zgadzasaz sie z tym ?

    kazdy czy 100 tys?
    to zasadnicza roznica
    a najlepiej poczytaj konstytucje....

    rym

  • 8. Data: 2005-12-28 16:57:06
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dou9eu$o7d$1@inews.gazeta.pl Przemek R...
    .pl> pisze:

    > kazdy ma o ile znajdzie chetnych 100 tys os do podpisania jego projektu,
    > nie zgadzasaz sie z tym ?
    To nieprawda. Trzeba najpierw czytać, potem mysleć a na końcu się
    (ewentualnie) wypowiadać.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2005-12-28 17:01:25
    Od: scream <n...@p...pl>

    rympal napisał(a):
    > kazdy czy 100 tys?

    każdy
    ale aby projekt został przyjęty, wymagane jest odpowiednie poparcie
    społeczne

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 10. Data: 2005-12-28 17:13:51
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> pisze:

    > To nieprawda.

    wlasnie ze prawda,
    " Czynności związane z przygotowaniem projektu ustawy, jego
    rozpowszechnianiem, kampanią promocyjną, a także organizacją zbierania
    podpisów obywateli popierających projekt, wykonuje komitet inicjatywy
    ustawodawczej, zwany dalej "komitetem". Komitet występuje pod nazwą
    uzupełnioną o tytuł projektu ustawy. "
    czyli najpierw zbieramy 14 osob, a nastepnie podpisy.
    kazdy kto ma prawo wybieranai do sejmu moze to zroganizowac, twierdzisz
    inaczej podaj podstawe prawna

    P.