  • 1. Data: 2005-12-28 13:35:16
    Temat: Pobor do wojska tylko do 24 roku zycia?
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Moj znajomy nie studiuje i cieszy sie jeszcze wolnoscia.
    W tym roku kalendarzowym skonczyl 24 lata i twierdzi ze od 1 stycznia
    zostaje przeniesiony do rezerwy. Powoluje sie przy tym na art 46 ustawy o
    powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej, a zwlaaszcza na
    nastepujace artykuly:

    Art. 46. 1. Poborowych niepowołanych do zasadniczej służby wojskowej do dnia
    31 grudnia roku kalendarzowego, w którym ukończyli dwadzieścia cztery lata
    życia, wojskowy komendant uzupełnień przenosi do rezerwy.

    2) z przyczyn niezależnych od organów wojskowych nie mogli być powołani do
    zasadniczej służby wojskowej w terminie określonym w ust. 1 ze względu na:
    e) niezgłoszenie się do poboru do końca roku kalendarzowego, w którym
    ukończyli dwadzieścia cztery lata życia.

    Czyli rozumiem ze kazdy kto ukonczy 24 lata zycia jest automatycznie
    przenoszony do rezerwy?
    Bo do tej pory wydawalo mi sie ze ta granica jest wiek 28 lat, czyzby jakies
    zmiany mnie ominely??

    Aha, dodam ze znajomy6 zostal powolany, lecz dostarczyl zaswiadczenie
    lekarskie ze nie moze sie stawic z powodu choroby - wiadomo, zeby odwlec do
    konca roku ten czas i zeby z automatu zostac rezerwista

    Jacek

    Jacek

  • 2. Data: 2005-12-28 13:40:31
    Temat: Re: Pobor do wojska tylko do 24 roku zycia?
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zostaje przeniesiony do rezerwy. Powoluje sie przy tym na art 46 ustawy o
    > powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej, a zwlaaszcza na

    Przepraszam za blad, przede wszystim powoluje sie na artykul:

    Art. 32. 7
    Obowiązek stawienia się do poboru trwa do końca roku kalendarzowego, w
    którym poborowy kończy dwadzieścia cztery lata życia.

    Jacek

  • 3. Data: 2005-12-28 15:53:26
    Od: mm <m...@m...com>

    Zobacz do ustawy czy nie ma innej pozycji w której jest napisane że w
    przypadku odroczenia z powodów niezależnych wiek ten podnosi się do 28
    roku życia.

  • 4. Data: 2005-12-29 16:39:28
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    > Zobacz do ustawy czy nie ma innej pozycji w której jest napisane że w
    > przypadku odroczenia z powodów niezależnych wiek ten podnosi się do 28
    > roku życia.

    Mylisz kolego pojęcia: "pobór" i "powołanie", które nie mają ze sobą nic
    wspólnego.
    Proponuję zapoznać się z ustawą z najnowszą nowelizacją publikowaną w Dz. U. z
    2005 r. Nr 180, poz. 1496.

    Jupraw