  • 1. Data: 2003-12-09 10:05:17
    Temat: odszkodowanie za szkode komunikacyjna
    Od: "Edi" <c...@p...onet.pl>

    Witam
    Pewien gosc stuknal moj samochod i uciekl. Zglosilem to na policje, odziwo go
    znalezli i wlepili mu mandat (100zl). Wystapilem do Warty (sprawca mial tam
    OC) o wyplate odszkodowania. Wykrecili sie tym ze nie wyplacaja odszkodowan
    ponizej polowy najnizszego wynagrodzenia. Teraz staram sie o pieniadze od
    sprawcy ale jak na razie ignoruje moje listy polecone. Najprawdopodobniej bede
    musial wystapic na droge sadowa. I tu mam prosbe.
    Czy moglibyscie polecic mi jakas strone www traktujaca o pisaniu pozwow do
    sadu? Nigdy tego jeszcze nie robilem ale temu balwanowi za to ze uciekl nie
    popuszcze.

    pozdrawiam i prosze o pomoc
    Edi
    c...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2003-12-09 10:38:34
    Temat: Re: odszkodowanie za szkode komunikacyjna
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Edi wrote:

    > Wykrecili sie tym ze nie wyplacaja
    > odszkodowan ponizej polowy najnizszego wynagrodzenia.

    A to co?
    To tak mozna? Koszmar jakis...
    Rozumiem ze jak przyrysuje komus zderzak to mam szybko cofnac i przywalic
    tak zeby sie juz do malowania nie nadawal, bo inaczej sam bede musial za to
    placic?

    Zapytaj ich o podstawe z ktorej wynika ta polowa najnizszego wynagrodzenia.
    Niektorzy ludzie jezdza samochodem tyle wartym ;)

    --
    Free car simlulator:
    http://sedez.iq.pl/~hellfire/car

  • 3. Data: 2003-12-09 11:11:30
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > OC) o wyplate odszkodowania. Wykrecili sie tym ze nie wyplacaja odszkodowan
    > ponizej polowy najnizszego wynagrodzenia.

    słusznie. Zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie ogólnych warunków OC Zakład
    ubezpieczeń nie odpowiada za szkody:
    (...)
    5) które łącznie nie przekraczają 50% najniższego wynagrodzenia pracowników,
    ustalonego przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej.

    Mogę Ci tylko powiedzieć (wykazać też) że najniższe wynagrodzenie pracowników
    to nie jest minimalne wynagrodzenie za pracę i wynosi 760 zł. a nie 800 zł.
    Wobec tego 50 % z tego to 380 żł. - może akurat się załapiesz.

    Paweł

  • 4. Data: 2003-12-09 17:08:02
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    w...@p...onet.pl wrote:
    > Mogę Ci tylko powiedzieć (wykazać też) że najniższe wynagrodzenie pracowników
    > to nie jest minimalne wynagrodzenie za pracę i wynosi 760 zł. a nie 800 zł.
    > Wobec tego 50 % z tego to 380 żł. - może akurat się załapiesz.

    A możesz wykazać?

    KG

  • 5. Data: 2003-12-10 07:27:55
    Od: Paweł<w...@o...pl>

    > A możesz wykazać?

    no pewnie, że mogę.

    Art. 25. ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę - Ilekroć w
    przepisach prawa jest mowa o "najniższym wynagrodzeniu za pracę
    pracowników" przez odwołanie się do odrębnych przepisów lub do
    Kodeksu pracy albo przez wskazanie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej,
    Ministra Pracy i Polityki Społecznej lub ministra właściwego do spraw
    pracy jako zobowiązanego do ustalania takiego wynagrodzenia na
    podstawie odrębnych przepisów lub Kodeksu pracy, oznacza to kwotę
    760 zł.

    par. 13. rozporządzenia o OC Zakład ubezpieczeń nie odpowiada za
    szkody:
    (...)
    5) które łącznie nie przekraczają 50% najniższego wynagrodzenia
    pracowników, ustalonego przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej.

    Z prostego zestawienia obu przepisów wynika to co napisałem.
    Zadowolniony ?

    Paweł

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2003-12-10 16:40:23
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Paweł wrote:
    > Z prostego zestawienia obu przepisów wynika to co napisałem.
    > Zadowolniony ?

    Czy ja wiem... :)

    KG

  • 7. Data: 2003-12-15 21:23:53
    Od: "Waldemar Kicała" <w...@w...pl>

    Wystapilem do Warty (sprawca mial tam
    > OC) o wyplate odszkodowania. Wykrecili sie tym ze nie wyplacaja
    odszkodowan
    > ponizej polowy najnizszego wynagrodzenia.

    A kto wycenil wartosc tej szkody? Warta? Jedz do serwisu niech tam wycenia
    Ci koszty naprawienia szkody.
    Chyba, ...... ze to maluszek.....