  • 1. Data: 2003-12-09 09:54:07
    Temat: palenie na klatce schodowej
    Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl>

    Ten list wyslalam na grupe pl.soc.rodzina, ale moze ktos z grupy moglby
    pomoc luib miec jakis dobry pomysl.A.

    Juz kiedys ten temat byl na grupie przerabiany, ale nie mam pojecia jak
    szukac w googlach. Mianowicie, ktos powolywal sie wtedy na konkretne
    przepisy, bodajze Kodeksu cywilnego. W skrocie chodzi o to, ze na klatce
    schodowej jeden (sic!) sasiad namietnie popala, majac w powazaniu to, ze do
    innych mieszkan przenika smrod, a sasiedzi mieszkajacy wyzej od niego
    wchodzac do swoich mieszkan przechodza przez komore gazowa. Rozmowy daja
    zero (rozmawiam tylko ja, bo reszta sie boi, nie chca zatargow (starsi
    ludzie), okna na jego pietrze otworzyc sie nie da (zabil gwozdziami),
    spoldzielnia wezwana do otworzenia okna, okna nie otworzyla bo sasiad
    zabronil! buahaha, argumentujac tym, ze wszyscy placa za ogrzewanie i
    mieszkanie mu sie oziebia w ten sposob, dzisiejsze ostre rozmowy z ekipa
    remontowa spowodowaly, ze maja przyjsc i otworzyc, ale znajac palacza - znow
    zabije. I co mnie zdziwilo najbarsziej, pani w administracji powiedziala, ze
    _nie ma_ przepisow zakazujacych palenia na klatce schodowej. Jakos wierzyc
    mi sie nie chce. Pomoze ktos?
    A.

    Ciekawe czy straz pozarna udzieli mi informacji, czy na wspolnej klatce
    schodowej okno moze byc zabite gwozdziami. A co z przepisami ewakuacji w
    razie pozaru, hm.

  • 2. Data: 2003-12-09 10:51:19
    Temat: Re: palenie na klatce schodowej
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <br465p$4ll$1@korweta.task.gda.pl>, Asiunia wrote:

    > Ten list wyslalam na grupe pl.soc.rodzina, ale moze ktos z grupy moglby
    > pomoc luib miec jakis dobry pomysl.A.
    >

    > Juz kiedys ten temat byl na grupie przerabiany, ale nie mam pojecia jak
    > szukac w googlach.

    Był. Zdaje się, że sprawa rozbiła się o to czy klatka jest miejscem
    publicznym. Nie wiem czy zależy to np. od tego czy jest domofon czy
    nie. Nie ma - miejsce publiczne, każdy może wejść, jest - nie jest to
    miejsce publiczne. Poza tym może jakieś immisje (art.144KC)

    Renata

  • 3. Data: 2003-12-09 13:18:49
    Od: "Robert K" <o...@w...pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnbtba97.ht5.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...

    > Był. Zdaje się, że sprawa rozbiła się o to czy klatka jest miejscem
    > publicznym. Nie wiem czy zależy to np.

    Watplibym , ze klatka jest miejscem publicznym. Za
    spozywanie alkoholu ma klatce schodowej ludzie sa
    uniewinniani przez sady grodzkie , z tego powodu,
    iz klatka nie jest miejscem publicznym.
    Pozdr.

  • 4. Data: 2003-12-09 15:04:43
    Od: "beny76" <b...@o...pl>

    Ja bym sie powolal na Ustawe o wlasnosci lokali. Jest art. mowiacy, ze do
    korzystania z czesci wspolnej (a taka jest klatka schodowa) ma prawo kazdy.
    Ale korzystanie z tej czesci nie moze przebiegac w sposob utrudniajacy
    korzystanie z tej czesci innym uzytkownikom. W koncu palenie fajek utrudnia
    korzystanie.

    beny76

  • 5. Data: 2003-12-09 17:15:13
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Robert K wrote:
    > Watplibym , ze klatka jest miejscem publicznym. Za
    > spozywanie alkoholu ma klatce schodowej ludzie sa
    > uniewinniani przez sady grodzkie , z tego powodu,
    > iz klatka nie jest miejscem publicznym.

    Na pewno dokładnie z tego powodu? Nie ma zakazu spożywania alkoholu w
    miejscach publicznych.

    KG