  • Data: 2014-12-23 08:44:42
    Temat: Re: odpowiedzialnosc lokatora
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-12-23 02:49, Liwiusz pisze:

    > No to kłamstwo, i to podwójne, bo jak ktoś ma na zero, to znaczy że jego
    > grzeją sąsiedzi, a on ich chłodzi (i podwyższa ich rachunki).

    Niech zakręci, nie grzeje i się zdziwi, że 0 jednak na rachunku nie
    dostanie. A jeszcze bardziej się zdziwi, że tam 0 nie będzie... Przez
    chwilę mogli mieć niższe rachunki z 2 powodów
    1) nie wszyscy w bloku mieli podzielniki, wtedy rozliczano tak, by
    więcej płacili ci bez podzielników
    2) z montażem podzielników wymieniono zawory w kaloryferach na nowe
    (więc działające). Np w bloku w którym mieszkam mieszkańcy byli na tyle
    inteligentni by nie zgodzić się na podzielniki wogóle, ale zgoda była na
    wymianę zaworów. No i po roku zużycie dla całego bloku spadło, więc i
    rachunki dla wszystkich zmalały...

    Natomiast w blokach, które się zgodziły na instalację podzielników, po
    czasie, gdy część tylko rozliczała się z podzielników, a część z
    ryczałtu i teraz wszyscy rozliczają się z podzielników, płaci się
    więcej, mimo, że tam jest zimniej - odwiedzałem takie osoby -
    oszczędzają prawie wszyscy - mieszkania niedogrzane i opłaty wyższe. I
    nic dziwnego - bo koszt obsługi podzielników dochodzi. Więc podzielniki
    to idiotyczny pomysł dla lokatorów, to dobry pomysł dla firm
    sprzedających. Tym bardziej, że liczą nie wiadomo co, a i tak ciepło
    zamówione musi być opłacone.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl