    From: "JackyX" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odmowa wypłaty odszkodowania - HESTIA 7
    Date: Tue, 28 Dec 2004 21:15:16 +0100

    Użytkownik "Tomek Jaromin - Jaro" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:cqru7d$dur$1@news2.ipartners.pl...
    > ...Ubezpieczyciela mają zastosowanie odpowiednie postanowienia ust. 2"
    > ALE UWAGA! II Rata została _zaksięgowana_, spytalem jakim prawe
    > zaksiegowana II rate skoro wg. nich umowa wygasla, to powiedziano
    > mi, ze tytulem kolejnych rat OC, ktore nie wygasa w takim wypadku.
    > Ciekawe jakim prawem, kto im na to pozwolil bo OWU tego nie reguluja.

    czy na kwicie zapłaty II raty składki wpisałeś że jest to za AC?
    Zaliczyć Ci tej składki na OC nie mają prawa. W praktyce wygląda to tak:
    przyjmują wszystkie zaległe raty składki za AC choć wiedzą że nie będzie
    odpowiedzialości (wg nich), jak do końca ubezpieczenia nie będzie szkody
    z AC to oczywiście tej drugiej raty składki nikomu nie zwracają, jest to
    czysty zysk a w przypadku szkody robią tak jak w twoim przypadku albo
    ściema że zaliczyli to na OC albo zwracają składkę (dopiero po
    zgłoszeniu szkody)- jest to praktyka stosowana we wszystkich firmach.
    Jeśli przy płaceniu drugiej raty składki płaciłeś ją agentowi i
    powiedziałeś że jest to po terminie a on ją przyją to w sądzie masz duże
    szanse na wygraną. Jeśli jednak przelałeś im na konto tą drugą ratę to
    po pewnym czasie (powiecmy 2 tygodnie) powinni się zorientować że to po
    terminie i powinni Ci to zwrócić - w praktyce nikt tego nie sprawdza czy
    po terminie ważne aby pieniądze wpływały i nikt nie zwraca składki (w
    sądzie możesz kazać im udowodnić że zwracają składkę wpłaconą po
    terminie - na 100 % tak nie robią i nie będą mogli tego udowodnić)
    oczywiście będą się tłumaczyć że nie możliwe jest natychmiastowe
    zorientowanie się czy wpłynęły po terminie że potrzebują na to czasu
    itd.

    > Podsunieto nam swistek o takiej tresci:
    > "Prosze o wznowienie ubezpieczenia, ktore wygaslo po nieterminowej
    > wplace II raty..... oraz oswiadczam, ze w okresie id 22.10.2004 do
    > 18.11.2004 - kiedy skladka nie byla placona - nie bede roscil
    > odszkodowac z ww polisy".

    z tego zdania wynika że nie miałeś ubezpieczenia w okresie kiedy składka
    nie była opłacona więc moim zdaniem po podpisaniu tego możesz zgłosić
    swoją szkodę bo zdarzyła się ona 22.11.2004 a więc po zapłacie II raty i
    według mojej interpretacji twoja polisa zostanie wznowiona od dnia
    zapłaty raty składki (uwaga dowiedz się który dzień wg nich jest dniem
    zapłąty składki - może to być dzień kiedy forsa wpłynie na ich konto a
    przelew z twojego konta na ich mógł iść kilka dni i co jeśli na ich
    konto trafił po stłuczce?) a w takim przypadku wszystko jest w porządku.

    Oczywiscie odmowilem podpisania takiego
> [...]
    > skladka i ubezpieczajacy nie wie o tym NIC.
    > Oczywiscie napisalem odwolanie, ale licze sie z tym, ze sprawa trafi
    > do sadu. Z tego co wiem, to jesli umowa jest niejasna lub mozna ja
    > interpretowac na rozne sposoby, to przyjmuje sie interpretacje na
    > korzysc strony, ktora nie jest jej autorem.
    > Po rozmowie z osoba, ktora decyzje odmowna podpisala wiem, ze moje
    > argumenty nie znajduja u nich poparcia czeka mnie wiec sprawa
    > sadowa. Znalazlem w sieci identyczny przypadek, niestety nei mam
    > jeszcze odpowiedzi od osoby ktorej to dotyczylo jak jej sprawa sie

    możesz jeszcze poradzić się Powiatowego Rzecznika Konsumentów lub
    zadźwonić do Rzecznika Ubezpieczonych.

    JackyX