  • 1. Data: 2008-09-10 10:45:56
    Temat: odmowa wyplaty
    Od: "MiK^" <m...@t...pl>

    Witam, pisze z prosba o porade:

    zdarzenie drogowe- samochod wjechal w motocykl, motocyklista nie
    posiada uprawnien do kierowania (kat.A). w/g PZU SA -przysluguje
    odszkodowanie za naprawe motocykla w/g ALLIANZ POLSKA -nie przysluguje
    powodujac sie na: U S T A W A z dnia 22 maja 2003 r. o
    ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym
    i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych

    Art. 43.
    Zakładowi ubezpieczeń przysługuje prawo dochodzenia od kierującego
    pojazdem
    mechanicznym zwrotu wypłaconego z tytułu ubezpieczenia OC posiadaczy
    pojazdów
    mechanicznych odszkodowania, jeżeli kierujący:
    1) wyrządził szkodę umyślnie lub w stanie po użyciu alkoholu albo
    pod
    wpływem środków odurzających, substancji psychotropowych lub
    środków
    zastępczych w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii,
    2) wszedł w posiadanie pojazdu wskutek popełnienia przestępstwa,
    3) nie posiadał wymaganych uprawnień do kierowania pojazdem
    mechanicznym, z
    wyjątkiem przypadków, gdy chodziło o ratowanie życia ludzkiego
    lub mienia
    albo o pościg za osobą podjęty bezpośrednio po popełnieniu przez
    nią
    przestępstwa,
    4) zbiegł z miejsca zdarzenia.

    albo ja nie umiem czytac i PZU wprowadza mnie w blad, albo ALLIANZ
    POLSKA poprostu unika wyplacenia odszkodowania? -z gory dzieki za
    pomoc i informacje w sprawie

  • 2. Data: 2008-09-10 10:56:03
    Temat: Re: odmowa wyplaty
    Od: Cut <c...@c...pl>

    MiK^ pisze:

    > albo ja nie umiem czytac i PZU wprowadza mnie w blad, albo ALLIANZ
    > POLSKA poprostu unika wyplacenia odszkodowania? -z gory dzieki za
    > pomoc i informacje w sprawie

    Gdy nie masz uprawnień to nic Ci nie przysługuje. Sprawdzone. Poszukaj w
    archiwum.

  • 3. Data: 2008-09-10 11:08:49
    Od: "MiK^" <m...@t...pl>

    > Gdy nie masz uprawnień to nic Ci nie przysługuje. Sprawdzone. Poszukaj w
    > archiwum.

    Hmmm dzwonilem do swojej ubezpieczalni (PZU) mowia -WYPLATA SIE
    NALEZY. dzwonilem do Warty mowia -WYPLATA SIE NALEZY. Czytalem na
    forum mowia jedno i drugie... pytanie jak jest naprawde.

  • 4. Data: 2008-09-10 11:20:19
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MiK^" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    y.googlegroups.com...

    > Hmmm dzwonilem do swojej ubezpieczalni (PZU) mowia -WYPLATA SIE
    > NALEZY. dzwonilem do Warty mowia -WYPLATA SIE NALEZY. Czytalem na
    > forum mowia jedno i drugie... pytanie jak jest naprawde.

    jak jest naprawde to sie przekonasz jak bedziesz chcial ubezpieczenie
    uzyskac

    natomiast jak dla mnie to mechanizm jest taki, dopoki klient pyta, bo chce
    im zaplacic, to oczywiscie uzyskasz odpowiedz pozytywna, jednak jak to oni
    beda musieli ci to ubezpieczenie wyplacic, to sie okaze ze jednak nie

    ide o zaklad, ze nikt ci na pismie tego nie da, w kazdym razie nikt z
    centrali danej ubezpieczalni

  • 5. Data: 2008-09-10 11:25:54
    Od: "MiK^" <m...@t...pl>

    On 10 Wrz, 13:20, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:

    > ide o zaklad, ze nikt ci na pismie tego nie da, w kazdym razie nikt z
    > centrali danej ubezpieczalni

    No... to jest raczej pewne ;) Jednak dziwna sprawa, z racji ze kazda
    twierdzi inaczej. Co wiecej, nie rozumiem jednej rzeczy- ja podpisujac
    umowe OC zobowiazuje sie do tego, ze bede mial prawko i nie bede pil-
    jak nie, oni nie wyplaca. Ale co mnie interesuje obca ubezpieczalnia?!
    co ona ma wspolnego ze mna? gosc spowodowal wypadek/kolizje drogowa,
    jest winna, uszkodzil motocykl (wlasnie sie dowiedzialem ze kasacja
    draga) i to on ma umowe z ubezpieczalnia- nie rozumiem co ich
    interesuje moja osoba... dalej jestem zielony i nie wiem co bedzie...

  • 6. Data: 2008-09-10 11:49:20
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 10 Wrz, 13:25, "MiK^" <m...@t...pl> wrote:
> [...]
    > twierdzi inaczej. Co wiecej, nie rozumiem jednej rzeczy- ja podpisujac
    > umowe OC zobowiazuje sie do tego, ze bede mial prawko i nie bede pil-

    To nie tak - oni wypłacą, następnie zażądają zwrotu wypłaconej kwoty
    od Ciebie.

> [...]
    > draga) i to on ma umowe z ubezpieczalnia- nie rozumiem co ich
    > interesuje moja osoba... dalej jestem zielony i nie wiem co bedzie...

    Ty możesz dostać mandat za brak uprawnień do poruszania się motocyklem
    - ale o ile tylko nie jesteś współwinny, pieniądze z OC masz dostać.

    Przytoczony przez Ciebie wcześniej artykuł mówi w jakich sytuacjach
    zakład ubezpieczeń może żądać od sprawcy zwrotu sumy wypłaconej z OC i
    nic poza tym.

    --
    Regards
    Matt

  • 7. Data: 2008-09-10 13:03:05
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "MiK^" <m...@t...pl> napisal w wiadomosci
    h.googlegroups.com...

> [...]
    > umowe OC zobowiazuje sie do tego, ze bede mial prawko i nie bede pil-
    > jak nie, oni nie wyplaca. Ale co mnie interesuje obca ubezpieczalnia?!

    zaraz zaraz, bo dopiero teraz zaczyna to byc jasne, niech sie upewnie

    ty jechales motorem bez prawka, miales kolizje z nie swojej winy?

    a wiec dostaniesz ubezpieczenie z jego oc i wtedy rzeczywiscie fakt twoich
    uprawnien nie ma znaczenia, bo nie ty byles sprawca

    stad zapewne niescislosci, uprawnienia mialyby wplyw na to, jak to ty bys
    spowodowal wypadek

  • 8. Data: 2008-09-10 14:18:18
    Od: Cut <c...@c...pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    > twoich uprawnien nie ma znaczenia, bo nie ty byles sprawca
    >
    > stad zapewne niescislosci, uprawnienia mialyby wplyw na to, jak to ty

    Znajomy to przerabiał, odwoływał się, pisał i kichę dostał. Porównywano
    to do sytuacji gdy jeden z uczestników wypadku jest pijany. W domyśle
    jest współwinny, nawet jak nie on jest bezpośrednim sprawcą wypadku. Nam
    się nie udało uzyskać odszkodowania za mojego znajomego. Ale próbuj,
    może coś się w tej kwestii zmieniło.

  • 9. Data: 2008-09-10 14:33:01
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 10 Wrz, 16:18, Cut <c...@c...pl> wrote:
> [...]
    > jest współwinny, nawet jak nie on jest bezpośrednim sprawcą wypadku. Nam
    >   się nie udało uzyskać odszkodowania za mojego znajomego. Ale próbuj,

    To znajomy "dał się zrobić". W sądzie wywalczyłby odszkodowanie bez
    problemu.

    Z pijanym zawsze współwinnym to też nie prawda.

    --
    Regards
    Matt

  • 10. Data: 2008-09-10 14:57:32
    Od: Cut <c...@c...pl>

    Matt pisze:

> [...]
    > problemu.
    >
    > Z pijanym zawsze współwinnym to też nie prawda.

    To widocznie coś się zmieniło w tej kwestii. Sytuacja którą opisałem
    miała miejsce początkiem lat 90.